ב.מ.וו M4
יורשת ראויה ל-M3 האייקונית?
כבר כמעט שלושה עשורים שה M3 נחשבת לדגם האייקוני ביותר של ב.מ.וו והמכוניות שלדעת רבים מציגה בצורה הטובה ביותר את גישת 'הנהג במרכז' המצויה בבסיס ה-DNA של רכבי המותג הבווארי.

אבל לכל אגדה יש סוף וכפי שדיווחנו לכם כאן בעבר, ה-M3 האחרונה ירדה מפס הייצור לפני זמן מה כדי לפנות את הבמה לקראת בואה של היורשת שתשתמש בשם אחר ותקרא M4.

נטישת השם הכל כך אייקוני והחלפתו בשם M4 מתרחשת על רקע התרחבות היצע הדגמים של ב.מ.וו וההחלטה לעשות סדר בשמות הדגמים כך שגרסאות הקופה, הקבריולה והקופה 4 דלתות, יזכו לספרות זוגיות וגרסאות הסדאן, סטיישן ו-GT יזכו לספרות אי זוגיות.

כעת לאחר שעניין השם נותר מאחור, ב.מ.וו חושפת את היורשת, ה-M4, בתערוכת המכוניות היוקרתית בפאבל ביץ' שקליפורניה.

אמנם בשלב זה מכנים בחברה את המכונית כדגם קונספט, אך אין ספק שגרסת היצור תראה כמעט אותו דבר ותכלול את אותם מכלולים החושפים שלבד מזניחת השם, ה-M החדשה מציגה שינויים מהותיים נוספים ובראשם חזרה למנוע בתצורת 6 צילינדרים, לאחר שהדור הקודם הכיל מנוע V8. פרט למספר הצילינדרים שצומצמו, גם הנפח קטן בליטר שלם מ-4 ל-3 ליטרים, אך בסיוע צמד מגדשי טורבו התפוקה צפויה לעמוד על כ-450 כ"ס, 36 סוסים יותר מבעבר.

ב.מ.וו M4
ב.מ.וו M4 - עוברת לטורבו ונוטשת את הגיר הידני

המעבר למנוע טורבו סותם את הגולל על עידן המנועים האטמוספריים, שהייתה בעבר עיקר גאוותם של אנשי חטיבת M.  אך ב.מ.וו לא הסתפקו בכך ושחטו פרה קדושה נוספת בדמות זניחת תיבת ההילוכים הידנית שלא תוצע אפילו כאופציה, כשאת מקומה של התיבה הידנית תתפוס תיבה כפולת מצמד עם 7 יחסים המוכרת מה-M5 והעדכנית.

בעזרת יחידת הכוח החדשה והתיבה כפולת המצמדים, ה-M4 תסיים את המאוץ הקלאסי בתוך 4.5 שניות בדרך למהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש.

שימוש בחומרים קלי משקל כמו גג העשוי פלסטיק מחוזק בסיבי פחמן, משפרים את מרכז הכובד ומציבים את מחט המאזניים על כ-1,500 ק"ג. שינויים בפגושים ובמכסה תא המטען משפרים את חיתוך האוויר במהירויות גבוהות לעומת סדרה 4 רגילה ותורמים ליצירת כוח הצמדה משופר.

מבחינה ויזואלית ה-M4 נבדלת מסדרה 4 במכסה מנוע הכולל 'תפיחת כוח' במרכזו המהווה הומאז' לדור הקודם, פגושים אגרסיביים יותר עם פתחי אוורור גדולים מלפנים ומסיטי אוויר ורביעיית מפלטים מאחור, מראות צד M קלאסיות (שני חיבורים – זכר לגרסת E36 משנות ה-90), חישוקי ענק בקוטר 20" וכמובן סמלי M מאחור ולראשונה בדגם גם על הכליה השמאלית בגריל.

אין ספק שה-M4 החדשה כממשיכתו של הדגם האייקוני ביותר של ב.מ.וו נכנסת לנעליים גדולות מאוד, וכעת נותר רק לקוות  שלמרות שלל הפרות הקדושות שנשחטו, במבחן המציאות ה-M החדשה תשמור על ה-DNA הייחודי של קודמותיה.
 

ב.מ.וו M4
אנשי חטיבת M מבטיחים כי האופי לא השתנה

>> כך יראו מתחת למעטפת 23 דגמי ב.מ.וו ומיני חדשים