נראה שהקו המנחה את ניסאן בעת האחרונה הוא להציע גרסאות הממוצבות בקו התפר שבין הסגמנטים השונים הן מבחינת המידות והן מבחינת העיצוב שזוכה, אחרי שנים של שיממון עיצובי אצל היצרן היפני, בשנים האחרונות לדגש גדול מצד ניסאן.
לכבוד תערוכת דטרויט ניסאן הכינה קונספט למשפחתית גדולה בעלת עיצוב מרהיב בתצורת 4 דלתות קופה שאולי מרמז על הדור הבא של מכונית המנהלים הפופולארית של החברה בארה"ב – המקסימה.
פרט לגובה, לקונספט מידות מעט גדולות יותר משל המקסימה עם אורך/רוחב/גובה של 138/191/478 ס"מ. בסיס הגלגלים עומד על 282.5 ס"מ (4.8 ס"מ יותר מבעבר, אך עדיין קצר יותר משל מתחרות מודרניות כמו מאזדה 6 למשל). התוצאה הסופית מציגה צללית נמוכה ורחבה שנראית כאילו פוסלה במנהרת רוח ובשילוב אלמנטים עיצוביים כמו גריל V אגרסיבי (שהפך לסמל ההיכר של ניסאן), יחידות תאורת לד זוויתיות בצורת בומרנג, בתי גלגלים ומכסה מנוע מנופחים, קו חלונות גבוה המשתפל אחורנית וישבן עם יחידות תאורה המשוכות לפנים המזכיר את זה של הטסלה מודל S, מתקבלת אחת מהמכוניות בעלות 4 דלתות המרהיבות ביותר שהוצגו לאחרונה.
תא הנוסעים נראה יוקרתי ומיוחד לא פחות עם מושבי עור בתפירה ייחודית, מסך מגע גדול בקונסולה המרכזית המחליף את הכפתורים המסורתיים ונשלט על ידי חוגה (בדומה ל-I-drive של ב.מ.וו) וידית הילוכים בצורת ג'ויסטיק של F16.
לאור ההשקעה הגדולה בעיצוב מאכזב לגלות שמתחת למכסה בניסאן בחרו שלא להשתולל ולצייד את הדגם ביחידת הנעה ממחסן החלפים האמריקאי של המותג: הכוללת מנוע וי 6 בנפח 3.5 ליטרים המפיק 300 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומטית רציפה והנעה קדמית.
לדברי ניסאן לא מדובר בסתם תרגיל עיצוב לא מחייב ובחברה מבטיחים שהקונספט יגיע לקו הייצור ולא יהיה שונה מהותית מרכב התצוגה.
אנחנו רק מקווים שיחידת הכוח וההנעה יהיו אחרות כי בתצורה המזמינה הזאת, רכב עם הנעה קדמית ותיבה רציפה יהיה כמו "ללכת עם ולהרגיש בלי."
>> האם כך יראה הג'וק הבא של ניסאן?