שלוש שנים לאחר שה-ST, הגרסה הספורטיבית של מכונית הליסינג הפופולרית בישראל - פורד פוקוס, הוצגה בתערוכת פרנקפורט, פורד חושפת כעת, זמן מה אחרי שהגרסאות הרגילות עברו מקצה עדכונים, מתיחת פנים לגרסה הלוהטת של המשפחתית הקומפקטית.

החדשה המרכזית היא הוספת גרסת דיזל ספורטיבית להיצע כתשובה לפולקסווגן גולף GTD (גרסת דיזל ספורטיבית ל-GTI) ולסקודה אוקטביה RS שמוצעת גם עם מנוע לוגם סולר ועם אופציה לגרסת סטיישן (כמו גם בפוקוס ST) שזוכה לפופולריות באירופה.

עוד ב-mako רכב
המשפחתית של פורד נחשפת אחרי מתיחת פנים  
מבחן: גולף GTI מול מגאן RS ופוקוס ST 
משפחתיות הסטיישן של ישראל במבחן 

כדי להפוך את לוגמת הסולר ללהוטת פורד לקחה את מנוע ה-2.0 ליטר טורבו דיזל המוכר מהגרסה הרגילה (150 כ"ס) וחיזקה אותו וכעת הוא מפיק 185 כ"ס ומרשים מכך, 40.8 קג"מ כבר ב-2,000 סל"ד המעניקים לו ביצועים לא רעים עם 100 קמ"ש בתוך 8.1 שניות, מהירות מרבית של 217 קמ"ש וצריכת דלק רשמית של 22.7 ק"מ לליטר.

פורד פוקוס דור 3 מתיחת פניםST
קבינה פחות מצועצעת ומערכת מולטימדיה יותר קלה לתפעול

כמו כן, ה-ST תוצע כמובן גם בגרסת טורבו-בנזין עצבנית כמו בעבר. המאפיינים המרכזיים של המנוע נותרו ללא שינוי והוא מפיק 250 כ"ס מנפח 2.0 ליטר ומאיץ ל-100 קמ"ש ב-6.5 שניות, אך מערכת Stop&Start שנוספה משפרת את צריכת הדלק ב-6 אחוזים עם נתון רשמי של 14.7 ק"מ לליטר.

באופן משונה משהו, למרות הפופולריות הגואה של גרסאות ביצועים אוטומטיות עם תיבות כפולת מצמד ועל אף שלפורד יש תיבה שכזו בהיצע, בחברה החליטו להמשיך להציע את ה-ST עם תיבת שישה הילוכים ידנית בלבד.

עדכונים נוספים שעברה ה-ST אמורים לטפל בסעיפים בהם המכונית ספגה ביקורת בעבר ובין היתר המתלים כוילו מחדש כדי לשפר את יכולת הורדת הכוח לאספלט והמערך כולל כעת קפיצים שונים בחזית ובולמי זעזועים ספורטיביים יותר בכל ארבע הפינות ומערכת בקרת המומנט (המדמה פעולת דיפרנציאל מוגבל החלקה) עברה עדכון.
כמו כן, ה-ST תגיע עם צמיגים מסוג חדש שפותחו במיוחד על ידי מישלין. בנוסף גם ההגה בעל יחס העברה משתנה הפך מדויק ומתקשר יותר לטענת פורד.

פורד פוקוס דור 3 מתיחת פניםST
שיפור במערך המתלים אמור לאפשר להוריד את הכוח לגלגלים בצורה יעילה יותר

בדומה למתיחת הפנים של הפוקוס הרגילה, גם ה-ST זוכה לעדכון החרטום עם יחידות תאורה מחודדות, סבכה גדולה יותר ופגוש קדמי בעל פתחי אוורור רחבים יותר.
בתא הנוסעים ניתן למצוא הגה קטן עם שלוש צלעות בעל מראה ספורטיבי מבעבר וקונסולה מרכזית שעברה עדכון עם מערכת מולטימדיה ושליטה ברכב שאמורה להציג ממשק אינטואיטיבי בהרבה לתפעול.

ה-ST המחודשת נחשפה בפסטיבל המהירות של גודווד בבריטניה שנערך בסוף השבוע האחרון ותמכר באירופה בגרסאות האצ'בק 5 דלתות וסטיישן החל מהסתיו הקרוב. אנחנו, בכל מקרה, עדיין מצפים להשקת גרסת ה-RS הקיצונית יותר ומקווים שתמונות ריגול שנחשפו לאחרונה ברשת מבשרים על הגעתה הקרובה לשווקים.

מבחן דרכים פורד פוקוס ST