אין תמונה
ניסאן ג'וק. דמיון מפתיע

אחת הנישות הצומחות ביותר בעולם הרכב בתקופה האחרונה היא נישת הכאילו-שטח. רכבים בעלי מראה קרבי הכולל אלמנטים עיצוביים המוכרים מרכבי שטח קשוחים, בשילוב מכלולים פשוטים ומנועים לא גדולים במיוחד ממכוניות משפחתיות.

אם עד לא מזמן קרוס-אוברים הגיעו רק במימדים שהזכירו רכבי שטח חסונים מפעם, היום האופנה מתרחבת גם לקטגוריות קטנות וצנועות יותר. אפשר לציין מכוניות כמו הייטי של סקודה, הקאנטרי-מן של מיני והג'וק של ניסאן, שמציעות מתכון כאילו-שטח במימדים של מכונית סופר-מיני ותג מחיר (בדרך כלל, לא במקרה של הקאנטרי-מן) ידידותי, לא רחוק ממחיר מכוניות משפחתיות ממוצעות.

קונצרן יונדאי הקוריאני שמציג בשנים האחרונות צמיחה מרשימה והתבססות בשווקים רבים ברחבי העולם, החליט שגם הוא רוצה להצטרף לחגיגה וחשף אתמול בתערוכת דטרויט את הקֶרבּ (Curb), בתרגום לעברית – "אבן שפת המדרכה", ככל הנראה, כביטוי לשטחים איתם הוא אמור להתמודד.

ביונדאי הצהירו שהקרב תוכנן להיות בעל חזות אורבנית ונקודת החוזק שלו היא לצלוח את רחובות הכרך ביום יום, הוא אינו מיועד למסלולי שטח אתגריים.
הקרב מעוצב בשפה העיצובית שיונדאי מכנה "פיסול זורם". אחד ממעצבי הדגם אף הגדיל ואמר ש"העולם מעולם לא ראה קווים עיצוביים כאלה באף מכונית בעבר".

אין ספק, הקרב אכן מציג עיצוב מעניין, אך אנו משום מה, מזהים דמיון בולט מאוד לניסאן ג'וק, כששני כלי הרכב חולקים קו מותניים גבוה, פרונט הכולל פנסים דקים הנמתחים לאורך קווי המתאר של מכסה המנוע, שבכה קדמית בולטת ודלת אחורית קטנת מימדים.

אין תמונה
יונדאי קרב. אם דגם הייצור יראה כמו הקונספט, צפויה לו הצלחה גדולה

דגם התצוגה מצויד במנוע בנפח 1.6 ליטר מוגדש טורבו המפיק 175 כ"ס, וכן במערכת "עצור וסע" שמכבה את המנוע בזמן עמידה ואמורה, לפי יונדאי, להביא לצריכת דלק ממוצעת של כ-15 ק"מ לליטר.

בשלב זה לא ברור מתי יגיע הקרב ליצור. יש להניח שכאשר זה יקרה יוצעו גרסאות מנועים נוספות, ככל הנראה צנועות יותר.
אם לשפוט לפי ההצלחה לה זוכה בינתיים התיקן של ניסאן בארץ, כדאי ש"כלמוביל", יבואנית יונדאי, תשריין אוניה עמוסה ב"אבני שפה" שתגיע לכאן מהר ככל האפשר.

>> העתיד אוטוטו כאן: יונדאי תייצר מכונית מונעת בתא דלק כבר ב2015