היום החל באופן רשמי עידן חדש בעבור מותגי ב.מ.וו ומיני בישראל עם המעבר מ"קמור רכב" ליבואנית חדשה, חברת דלק מוטורס (המייבאת גם את מותגי פורד ומאזדה). אך המעבר לבעלים החדשים אינו טכני בלבד וחברת דלק מוטורס חשפה מדיניות שיווק ותמחור חדשה שצפויה לעורר טלטלה משמעותית בכל שוק מותגי הפרימיום בישראל.
בבסיסה של האסטרטגיה החדשה נקבעו מחירים חדשים, נמוכים באופן משמעותי מהנהוג היום בשוק מכוניות היוקרה. "כללי המשחק השתנו", מסביר גיל אגמון, מנכ"ל דלק מוטורס. "אסטרטגיית המכירה שלנו מבוססת על נגישות ושקיפות. הימים בהם היה מחיר מחירון פיקטיבי ומחיר מכירה אחר לגמרי שנסגר במיקוח בסגנון בזאר טורקי עברו מן העולם. המחירון יהיה המחיר האמיתי, לקוח יכנס לאולם התצוגה, הוא ידע מה הוא מקבל וידע מה קיבל הלקוח מימין ומשמאל. אלה מחירי המחירון - לא מבצע לזמן מוגבל ולא מחירי חדירה".
הורדת המחירים היא רוחבית ומשמעותית על כל ליין הדגמים ובדגמים מסוימים מגיעה אפילו ללא פחות מ-210 אלף שקלים. בנוסף מבטיחים בדלק מוטורס שבמקביל להורדת המחירים החדה רמת האבזור בכל הגרסאות דווקא תעלה באופן משמעותי. כמו כן, מעתה כל המכוניות של ב.מ.וו ומיני יגיעו עם 3 שנות אחריות בניגוד לשנתיים עד כה.
לטענת דלק מוטורס המחירים החדשים ינגישו את שוק מכוניות היוקרה ללקוחות רבים שבעבר לא יכלו בכלל לשקול רכישת מכוניות ממותגי פרימיום.
כך למשל סדרה 1 החדשה שהושקה היום בישראל תוצע במחירים של החל מ-165 אלף שקלים לגרסת ה-116i המצוידת במנוע המפיק 136 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומטית עם 8 יחסי העברה, מערכת iDrive עם מסך, מערכת בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות גם לשורת המושבים השניה, הנעה ללא מפתח, מחשב דרך, קישוריות בלוטות' ועוד. מחירה של סדרה 1 מהדור הקודם עמד עד לאחרונה על כ-195 אלף שקלים.
גרסת הכניסה של רכב הפנאי הקטן של החברה, ה-X1, תוצע ב-209 אלף שקלים (לדגם 18i) לעומת גרסת הכניסה עד כה (20d) שהייתה מצוידת במנוע דיזל שתומחרה ב-270 אלף שקלים.
סדרה 3 החדשה שתושק בארץ באופן רשמי במאי תגיע עם מחירים נמוכים באופן משמעותי ממחירי הדגם היוצא ותג מחיר של 255 אלף שקלים לגרסת ה-320i ו-292 לגרסת ה-328i.
רכב הפנאי הבינוני של החברה, ה-X3, יוצע מעתה בגרסת בנזין ב-299 אלף שקלים לעומת 344 לגרסת הכניסה עד כה.
המחירים של הגרסאות השונות של רכב הפנאי הגדול של החברה, ה-X5, ינועו בין 475-520 אלף שקלים לעומת 630-705 אלף שקלים בעבר.
רכב הפנאי-שטח-קופה הכוחני של החברה, ה-X6, שאהוב במיוחד על מגזרים מסוימים יציג צלילת מחירים חדה מאזור של מעל 700 אלף שקלים ל-500 אלף שקלים כעת.
סדרה 5 - מכונית הסאלון של החברה תוצע כעת במחירים של החל מ-355 אלף שקלים לעומת 425 אלף שקלים בעבר. מחירה של מכונית מסדרה 7 גדולת המימדים יחל כעת ב-560 אלף שקלים לעומת 685 בעבר.
דגמי הקופה של החברה מסדרה 6 רושמים ירידת מחירים של כ-200 אלף שקלים למחיר של החל מ-650 אלף שקלים.
מיני יוצאת לדרך חדשה
בדלק מוטורס החליטו להשיק מחדש את מותג מיני בארץ שסבל עד כה מתמחור מופרך לחלוטין שהוביל לנתוני מכירות מביכים שהסתכמו בפחות מ-200 יחידות בשנת השיא של המותג בשנה שעברה.
כעת, עם דגם כניסה חדש והורדה משמעותית במחירי כל הדגמים, בדלק מוטורס מאמינים כי המותג הצעיר והשובב יזכה גם בארץ להצלחה דומה לזו לה הוא זוכה בעולם.
בראש ובראשונה נוספה להיצע של מיני בישראל גרסת כניסה חדשה, המיני one, אשר תוצע במחיר של 110 אלף שקלים לגרסה הידנית ו-127 אלף שקלים לגרסה האוטומטית.
דגם המיני קופר שהיווה עד כה את מרבית המכירות של המותג אמנם נמכר לאחרונה במחיר מבצע של 165 אלף שקלים אך עד לאחרונה תומחר במחירים סביב לא פחות מ-200 אלף שקלים. כעת מחירו יעמוד על 149 אלף שקלים.
גרסת הקופר S הספורטיבית יותר המצוידת במנוע מוגדש עם 184 כ"ס וביצועים לוהטים נמכרה עד כה במחיר של 240 אלף שקלים, דבר שצינן את ההתלהבות של הרוכשים הפוטנציאלים. הקופר S תוצע כעת ב-180 אלף שקלים.
גרסת הג'ון קופר וורקס הקיצונית שלא יובאה באופן רשמי אך הוצעה בהזמנה מיוחדת עם תג מחיר של מעל ל-300 אלף שקלים תוצע כעת במחיר של 220 אלף שקלים.
מחשבה על הגרסאות נטולות הגג עד כה גרמה לאנשים לכאב ראש ולא בגלל מכת השמש אלא בשל תג המחיר שעמד על מעל לרבע מיליון שקלים. כעת מחיר הכניסה לטופלס מיני יעמוד על 173 אלף שקלים.
בנוסף בחברה יחלו בקרוב ביבוא דגם הקופה החדש במחיר של החל מ-163 אלף שקלים וגם רכב הפנאי של החברה, הקאנטרימן, זוכה להפחתת מחיר משמעותית - מ-235 אלף שקלים עד כה ל-175 אלף שקלים כעת.
עידן חדש בשוק הפרימיום
בדלק מוטורס בטוחים כי המהלך האגרסיבי שלהם יביא לשינוי משמעותי בשוק הפרימיום בישראל שיאלץ את המתחרים לתקן עיוותים קשים שנוצרו במשך שנים ולהתיישר לקו מחירים שפוי וראלי יותר שיאפשר לאנשים רבים נגישות למכוניות שעד כה היו בארץ בגדר חלום רחוק. "נתח השוק של מותגי היוקרה בישראל תופס היום רק כ-3.5 אחוז מכלל המכירות", מסביר גיל אגמון. "בבריטניה, למשל, הוא מהווה מעל ל-20 אחוזים. אני מאמין שגם בישראל השוק הזה יכול להיות גדול הרבה יותר ולהגיע, בעזרת מהפכה בשירות, בשקיפות ובתמחור, לנתח שוק של כ-10 אחוזים".
אגמון אף הוסיף: "אצלנו לא תשמעו תירוצים. נהפוך את ב.מ.וו לרכב הפרימיום מספר אחת בישראל עם הכי הרבה מכירות - ניקח את האליפות. נקודה".