אמנם בשנים האחרונות, במקביל לעליה במודעות הסביבתית ומחירי הדלק המטורפים הפופולריות של רכבי השטח מגודלי המנוע והמימדים ירדה כאן, אך עדיין קיימים לא מעט לקוחות שלא מוותרים על ה-SUV האהוב שלהם שבוודאי ישמחו לשמוע שדלק מוטורס, יבואנית פורד ומאזדה בישראל החלה היום בשיווק הדור החדש של הפורד אקספלורר שהושק בארצות הברית לפני כשנה עם תג מחיר התחלתי אטרקטיבי של 240 אלף שקלים.
האקספלורר החדש של פורד מציג מהפכה טכנולוגית - נטישה של שילדת הסולם הארכאית ועיצוב עדכני, זאת לאחר כמה עשורים בהם שמר על מראה מיושן למדי וטכנולוגיה לא מרשימה במיוחד (בשילוב מנועים בזבזניים ופרשיות התהפכות שונות ומשונות).
לישראל האקספלורר מגיע כשהוא מצויד במנוע V6 בנפח 3.5 המפיק 283 כ"ס ומומנט מרשים של 35.3 קג"מ שישודכו לתיבת ההילוכים אוטומטית עם שישה יחסי העברה.
פורד טוענת שמבחינת השמירה על איכות הסביבה האקספלורר החדש מציג קפיצת דרך משמעותית עם מנועים המאפשרים שימוש בדלקים רגילים ואלטרנטיביים תוך שיפור של לפחות 25 אחוזים בנתוני צריכת הדלק ופליטת המזהמים לעומת דגמים מקבילים בשוק.
יגיע גם בגרסת הנעה קדמית
לאור ההצלחה להם זוכים רכבי "כאילו שטח" לאחרונה בארץ, האקספלורר החדש יוצע לקהל המקומי גם בגרסת הנעה קדמית בלבד ב-240 אלף שקלים וכמובן גם בגרסת הנעה כפולה בשתי רמות גימור שונות:XLT ב-270 אלף שקלים ולימיטד ב-310 אלף שקלים.
גרסת ההנעה הכפולה כוללת גם "תרומה" מלנד רובר מהעידן בו פורד הייתה בעלת הבית של מותג השטח הבריטי, לפני שמכרה אותו לקונצרן טאטא ההודי. מדובר בהעתק דומה להפליא למערכת בקרת היציבות שאפשר לפגוש בדיסקברי ובריינג' רובר כשבדומה למערכות בדגמי השטח הבריטים כפתור עגול במרכז הקונסולה מאפשר בחירה בין ארבעה כיולים שונים של מערכת האחיזה בהתאם לסוגי הדרך שונים.
המערכת מציעה בחירה בין תנאי דרך רגילים, שלג, שטח הררי וחול, שולטת על עוצמת המנוע, ניהול המנוע, מערכת העברת וחלוקת הכוח, הבלמים ועוד משתנים שבעבר לא נשלטו ע"י מערכת מרכזית אחת וכוללת גם מערכת עזר לירידה במדרון.
למרות שיכולת שטח מעולם לא הייתה בראש סדר החשיבות של ג'מוסי השטח האמריקאיים, מערכת האחיזה החדשה אמורה להעניק לנהג חסר הניסיון יכולות גבוהות של נסיעה בשטח.
בדלק מוטורס מציינים שהאקספלורר יהנה ממפרטי אבזור ובטיחות גבוהים מהנהוג בסגמנט ויכלול בין היתר, בהתאם לרמת הגימור, גם מערכת להתראה מפני אובייקטים בשטחים מתים, מערכת עזר לחניה, חגורות בטיחות עם כרית מתנפחת וכמובן גם מערכות שמע משוכללות, חשמול מלא וריפודי עור (כאמור בהתאם לרמת הגימור).
בדומה לתמחור האטרקטיבי יחסית של הפורד אדג' עם הגעתו לארץ לפני כשלוש שנים, גם במקרה של האקספלורר בחרו בדלק מוטורס בתג מחיר התחלתי אטרקטיבי וזול משמעותית מזה של המתחרים העיקריים (אם כי גרסת ההנעה הכפולה מציגה מחיר דומה למחירו של הצ'ירוקי) וכזה שלא יעודד יצירת שוק ענף של אקספלוררים ביבוא אישי שיכבידו על מערך השירות ויביאו בסופו של דבר לירידת מחיר כפויה, כמו במקרה של הדור הקודם של הצ'ירוקי.
>> המתחרה עושה עליה: ג'יפ גרנד צ'ירוקי בישראל