גרייט וול (צילום: נעם וינד)
מנוע בנזין עם אפשרות הסבה לגז |צילום: נעם וינד

הבוקר (א') הושק רשמית מותג הרכב "גריייט וול" בישראל שהפך ליצרן הרכב הסיני השני, אחרי MG מבית SAIC, שעושה עליה רשמית לארץ.

למרות שכבר מספר שנים קיים צפי למבול סיני בשוק הרכב, בניגוד לתעשיית האלקטרוניקה, הביגוד ובעצם מה לא, בתחום הרכב הפלישה הסינית נעשית בקצב איטי מאוד בשל דרישת הרשויות לעמידה בתקני בטיחות וזיהום אוויר מחמירים שמרבית המכוניות הסיניות עדיין לא עומדות בהם.

מכוניות גרייט וול עברו את החומה הסינית 

גרייט וול מגיעה לכאן על ידי חברת המזרח שמייבאת את מותג לנד רובר היוקרתי בישראל. מדובר בחברה פרטית שהוקמה בשנת 1984 ומייצרת כ-500 אלף כלי רכב בתכנון עצמי בשנה, בעיקר לשוק המקומי, אך עם פנים ליצוא ושיווק בכ-100 מדינות מסביב לגלובוס.

בשלב ראשון גרייט וול תציע בארץ רק דגם אחד: סטיד - טנדר פיק אפ דבל קבינה גדול מימדים שיוצע בגרסאות הנעה כפולה או אחורית.

גרייט וול (צילום: נעם וינד)
הפלסטיקה קצת זולה אבל איכות ההרכבה לא רעה|צילום: נעם וינד

כמו אצל יצרניות סיניות רבות בחלק מהדגמים של החברה ניכר דמיון עיצובי בולט לדגמים מוכרים של יצרניות גדולות וחדי העין יכלו לזהות דמיון בין הסטיד לאיסוזו די-מקס הפופולרי. באירוע ההשקה נכחו גם 2 מכוניות, שלא תיובאנה בשלב זה, ששאבו השראה משמעותית מהיאריס והסיאון XB מבית קונצרן טויוטה.

גרייט וול (צילום: נעם וינד)
זה רק אנחנו או שגם אתם רואים דמיון עז לטויוטה יאריס?|צילום: נעם וינד

עם זאת, בחברת במזרח מדגישים שהדור הבא של מכוניות גרייט וול כבר יציג עיצובים מקוריים ושאחת הסיבות שהחברה החליטה ללכת על יבוא המותג הזה הייתה ההתרשמות ממחלקת המחקר והפיתוח הגדולה שיש לחברה הכוללת לא פחות מ-5,000 עובדים ומתקנים מתקדמים ביותר.

גרייט וול (צילום: נעם וינד)
מיקרו וואן מרווח ונאה (ודומה במיוחד לסיאון XB) שלא יגיע בשלב זה|צילום: נעם וינד

טנדר פיק אפ בעיצוב מרשים עם מנוע בנזין

בניגוד למרבית הטנדרים בסגמנט זה הסטיד יגיע בשלב זה רק בגרסת בנזין עם מנוע בנפח 2.4 מתוצרת מיצובישי המפיק 125 כ"ס ומומנט של 21 קג"מ.

המנוע יהיה משודך לתיבת הילוכים ידנית עם 5 יחסי העברה ויוצע, כאמור, בגרסאות הנעה אחורית או כפולה לא קבועה עם שילוב חשמלי.

כדי להתמודד עם העדרה של גרסת דיזל (בשל בעיות תקינה) חברת המזרח תציע אפשרות לרכוש את הסטיד בשילוב ערכת הסבה לשימוש בגז גפ"מ, שמחיר ליטר שלו עומד על פחות מארבעה שקלים, שתותקן בארץ אך תהנה מאחריות יצרן מלאה.

המחירים ינועו בין 135 ל-148 אלף שקלים לגרסת הנעה 2X4 ובין 158 ל-169 אלף שקלים לגרסת ההנעה הכפולה.
מחיר מערכת הגז יעמוד על כ-9600 שקלים שישולמו ב36 תשלומים של 269 שקלים.

בניגוד לדגמים מתחרים בשוק הטנדרים, גם גרסת ה 2X4 תגיע במרכב גבוה וחיפויי כנפיים בולטים שיעניקו לה מראה זהה לזה של גרסת ההנעה הכפולה.

מפרט האבזור כולל בכל הגרסאות: חישוקים קלים, הגה עם ציפוי עור, מערכת שמע עם שליטה מההגה, חלונות חשמליים, מערכת איתור מבית איתורן ללא צורך בקודן ועוד, רמת האבזור הגבוהה תכלול גם ריפודי עור, מערכת שמע שכוללת DVD, GPS, דיבורית בלוטות' ואפילו מצלמת רוורס. מפרט הבטיחות קצת פחות מרשים וכולל בשלב זה מערכת ABS ושתי כריות אוויר. הרכב בשלב זה לא כולל מערכת בקרת אחיזה ESP שבעוד כחצי שנה תהפוך לאבזר חובה גם בכלי רכב מסחריים חדשים.

אין תמונה
האם המחיר מספיק אטרקטיבי?

דגמים נוספים החל ב-2012

היצע הדגמים של גרייט וול בישראל אמור להתרחב בשנים הקרובות כשבתחילת 2012 תצטרף לסטיד גם מכונית סופר המיני של החברה ה-C10 ובעוד שנתיים גרייט וול תרשום גם נוכחות בסגמנט המשפחתיות החשוב ביותר בישראל עם ה-C50 שצפויה להיות משפחתית מעט גדולה יותר מהנהוג בקטגוריה. באמצע שנת 2014 תנחת כאן ה-C30 (אין קשר לוולוו באותו שם) שתיתן לחברה הסינית נוכחות בנישת התת משפחתיות האוהבות על ציי רכב וחברות ליסינג. במקביל צפויים להגיע לארץ גם כמה דגמי פנאי-שטח של החברה החל מסוף השנה הבאה.

>> הסינית הראשונה בציון - MG 550 במבחן דרכים 

גרייט וול (צילום: נעם וינד)
צילום: נעם וינד