שנת 2012 צפויה להיות מעניינת מאד מבחינת דגמי רכב חדשים בישראל. הרבה דגמים חדשים שהוצגו לאחרונה כמו גם שאיפה של היבואנים להתנתק מכבלי הליסינג יגרמו לכך שבארץ ייבאו עוד ועוד דגמים מסגמנטים נוספים לבד ממשפחתיות סדאן עם תיבת הילוכים אוטומטית.
לכך יש לצרף את ההתקדמות הטכנולוגית המואצת של תעשיית הרכב בשנים האחרונות בתחומים של בטיחות וחסכון בדלק שתביא אלינו לא מעט מנועים חדשים ומערכות שעד לאחרונה פגשנו רק ברכבי יוקרה.
ב-2012 נראה בישראל גם לא מעט כלי רכב עם הנעה "אלטרנטיבית" – חשמלית וחשמלית נטענת - כאשר במרכז הבמה תעמוד המכונית של "בטר פלייס", ששואפת לכבוש נתח משמעותי של השוק.
עוד מגמה שניצנים שלה פגשנו השנה וצפויה להתרחב בקרוב היא יבוא של מכוניות מתוצרת סין.
אחרי פתיחה בדגמי נישה השנה צפויות להגיע אלינו לפחות שתי סיניות שיתחרו על ליבו של הלקוח בסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות החשוב בישראל.
קבלו אותן, כל המכוניות החדשות שיתגלגלו על כבישי מע"צ בשנת 2012.
חלק ראשון: החידושים במותגים העממים
החידושים במותגים הפופולאריים ביותר
יונדאי
כבר ברבעון הראשון תנחת כאן ה-I40 החדשה – מכונית המנהלים הגדולה של יונדאי, שמחליפה את הסונטה הקשישה. זוהי אחת המכוניות הגדולות בקבוצה שלה ואם הדולר והיצרן ימשיכו להאיר פנים למותג, אפשר לצפות גם לתמחור אגרסיבי שלה – מן הסתם פחות מ-160 אלף שקל לדגם התחלתי מאובזר. מבחר הדגמים, שיגיעו ארצה, כוללים מנועי בנזין בנפח 1.7 ו-2 ליטר וגרסת סטיישן ענקית.
ברבעון השלישי של השנה תוחלף ה-I30 רבת המכר בדגם ה-I30 החדש, שכבר הוצג השנה. מדובר ברכב מרווח יותר עם עיצוב יותר ספורטיבי ומתוחכם, שמזכיר את ה-VELOSTER. כרגע מתוכננת המכונית להגיע עם מנועי 1.4 ו-1.6 ליטר בנזין ודיזל, עם תיבות הילוכים אוטומטיות (6 מהירויות) וידניות ובגרסת האצ'בק וסטיישן. התמחור? מן הסתם, מחירי פורד פוקוס ומטה.
בסוף השנה יגיע אלינו הסנטה-פה החדש והמודרני, שאמור להיחשף בתערוכת דטרויט בינואר. הכלי יקרא IX45 יהיה לו עיצוב מתקדם ומנועים חדשים, אם כי כרגע אין הרבה יותר מדי פרטים.
מאזדה
את השנה פותחת מאזדה עם ה-CX5, הנציגה הראשונה שלה בפלח ה-SUV העירוני-אופנתי מזה עשור. המכונית החדש תציע עיצוב מתקדם ומנוע 2 ליטר מדור חדש בהספק של כ-160 כ"ס ,שפותח על ידי מאזדה ומשודך לתיבה אוטומטית חדשה בת 6 מהירויות, אף היא מפיתוח עצמי של החברה.
במהלך 2012 צפויה המאזדה 3 לקבל בהדרגה את מנועי ה-SKYACTIVE החדשים של מאזדה ואת תיבות ההילוכים המתקדמות, שמצורפות אליהן. אפשר לצפות, שלאחר השלמת הטמעת המנועים תושק המאזדה 3 בישראל בתור "דור חדש". בשלהי 2012 אמורה מאזדה להציג את ה-6 החדשה אולם לא ברור אם היא תספיק לעלות ארצה ב-2012.
טויוטה
הדור החדש של היאריס ינחת כאן כבר בתחילת ינואר עם ממדים מוגדלים, אבזור משודרג ותיבת הילוכים אוטומטית "אמיתית". זמן לא רב לאחר מכן תגיע אלינו האוונסיס, שעברה מתיחת פנים מקיפה וקיבלה גם היא תא נוסעים בעיצוב חדש, אם כי המפרט הטכני לא השתנה דרמטית.
באגף ההיברידי מתוכננת להגיע אלינו הטויוטה פריוס ההיברידית, שתהיה יקרה משמעותית מהפריוס הרגילה, אם כי מחירה ייקבע במידה רבה בהתאם לשינויים הצפויים במיסוי הירוק.
באמצע השנה תציג טויוטה באירופה את גרסת המיניוואן שבעה מושבים של הפריוס, שתיקרא באירופה "פריוס +". עדיין לא ברור מתי תגיע אלינו. אם תהיה פריצת דרך בנושא הייבוא מארצות הברית, ייתכן שנספיק לראות כאן בשנה הבאה את הקאמרי האמריקנית, אולי אפילו בגרסה היברידית.
קיה
את הרשימה של קיה ל-2012 פותחת ה"ריו" החדשה, שתושק כבר בינואר הקרוב. מכונית הסופר-מיני שהוצגה בתחילת 2011 בז'נבה, חולקת את הפלטפורמה והמנועים עם יונדאי IX25 והיא מרווחת יותר מקודמתה ומציעה איכות ייצור משופרת.
הריו החדשה תגיע לישראל בשלב ראשון עם מנועי בנזין ודיזל בנפח 1.4 ליטר, בשילוב של תיבות הילוכים ידניות ואוטומטיות. האבזור התקני יכלול 6 כריות אוויר ומערכת בקרת יציבות. היא תשווק בשתי תצורות מרכב – סדאן והאצ'בק – ותימכר עם שבע שנות אחריות מקורית.
לקראת מאי-יוני תושק בארץ גם הקיה "סיד" מהדור החדש, שתתבסס על המכללים של יונדאי I30 החדשה, שנחשפה השנה. הרכב יתאפיין בעיצוב מתקדם ובעל נוכחות ויצויד במנועים מקבילים לאלה של ה-I30.
לקראת יוני-יולי תגיע ארצה גם מכונית המנהלים החדשה "אופטימה" של קיה. המכונית חולקת את רכיבה עם יונדאי I40, מחליפת הסונטה, והיא תהיה אחת המכוניות הגדולות ביותר בפלח "קבוצה 4".
שברולט
משפחת ה"קרוז" תקבל בתחילת 2012 תגבור משמעותי משני דגמים: קרוז 1.4 ליטר טורבו, עם 140 כ"ס, שתמוצב מעל הקרוז 1.6 הרגילה, וקרוז האצ'בק. במקביל, תנחת כאן גם ההיברידית הנטענת שברולט וולט, אם כי השיווק שלה יהיה מן הסתם מוגבל בשל מגבלות אספקת ייצור ומחיר.
המכונית החדשה החשובה ביותר של שברולט בשנה הבאה בפלח המנהלים תהיה ה"מאליבו" החדשה, שתציע עיצוב מתוחכם יותר מקודמתה וממדים מעט קטנים יותר. המנוע המרכזי יהיה 2.4 ליטר בנזין והמחיר יוצב על פחות מ-180 אלף שקל.
עוד שני דגמים חדשים צפויים לנחות כאן ברבעון הראשון. ה"אורלנדו" אמור לתת לשברולט פיתרון להתמודדות בשוק המיניוואנים הקומפקטים עם 7 מקומות ישיבה. לארץ הוא יגיע בשלב הראשון עם מנוע דיזל ותיבה אוטומטית. הדגם השני הוא גרסת "ספורט" חדשה של שברולט קפטיבה עם מנוע בנזין.
החידושים מאירופה
פולקסווגן
הפאסאט CC המחודשת, שהוצגה לאחרונה באירופה, תגיע אלינו לקראת סוף הרבעון הראשון ותצויד במנוע 1.8 ליטר טורבו בהספק 180 כ"ס ובמנוע 2 ליטר טורבו בהספק 210 כ"ס.
ברבעון השני תנחת כאן גרסת ה-1.2 ליטר (105 כ"ס) של פולקסווגן ג'טה החדשה ותציע מחיר אטרקטיבי גם לציי הרכב. הדגם החשוב ביותר של המותג ל-2012 הוא מכונית המיני החדשה "UP", אבל בינתיים עדיין אין צפי למועד הייבוא ארצה.
פורד
סדרת מנועי ה"אקובוסט" – עם טורבו ושילוב של הספקים גבוהים וצריכת דלק נמוכה – יגיעו השנה בהדרגה לכל הליין של פורד כולל למיניוואן "גאלקסי". סדרת הפיאסטה אמורה לקבל באמצע השנה מתיחת פנים ואבזור משודרג.
בסוף השנה ינחת כאן, על פי התכנון, רכב הכביש-שטח הקומפקטי פורד "קוגה" שמבוסס על פלטפורמה גלובאלית חדשה ומצויד גם הוא במנוע 1.6 ליטר "אקובוסט". הוא יתמודד ישירות מול המאזדה CX-5 החדשה.
רנו
השנה הבאה של רנו בישראל תעמוד בסימן הרנו פלואנס ZE החשמלית של "בטר פלייס", אולם באמתחתה של החברה ממתינים גם לא מעט חידושים בתחום הרכב "הרגיל".
כך, למשל, צפויה להגיע אלינו מכונית המיני החדשה רנו טווינגו, לאחר הפסקה של כשני עשורים. היא מוצעת עם שלוש דלתות ועם תיבה ידנית בלבד, אולם היא תפצה/תפתה לקוחות עם צריכת דלק סופר-חסכונית ומחיר משוער, שינוע סביב 60 אלף שקלים.
בתחילת השנה יצאו לשוק האירופאי הסניק והגראנד-סניק לאחר מתיחת פנים די מהותית ואפשר לצפות, ששתיהן יגיעו אלינו עוד במחצית הראשונה של השנה. גם המגאן צפויה לקבל מתיחת פנים ועדכון אמצע-החיים.
הרנו קוליאוס החדשה תגיע במחצית השנייה של 2012, עם מנועי דיזל ובנזין ותג מחיר משוער של כ-170 אלף שקל. ברנו עדיין לא מתייחסים רשמית לקליאו החדשה, אולם זו תוצג בתערוכת פאריס בספטמבר וכנראה תספיק לעשות עלייה ברבעון האחרון של השנה. תמונות ריגול מלמדות על עיצוב חדש ונועז וממדים בריאים מאד.
אופל
הדגם החשוב ביותר של אופל ל-2012 הוא גם זה שהכי פחות ידוע עליו כרגע: אופל אסטרה סדאן החדשה. המכונית אמורה לתת ליבואן אחיזה בפלח המשפחתיות "המסורתיות" של שוק הליסינג. אצלנו היא תנחת לקראת סוף 2012.
עד בואה תעבה אופל את השורות בישראל עם האסטרה GTC קופה, שתופיע אצלנו לקראת סוף הרבעון הראשון, עם מנוע 1.6 ליטר טורבו בהספק 180 כ"ס ועם מנוע 1.4 ליטר טורבו בהספק 140 כ"ס ואופציה לתיבה אוטומטית.
עוד תוספת חשובה לליין של אופל הוא הדור החדש של המיניוואן "זפירה", עם שבעה מקומות ישיבה, מנוע 1.4 ליטר טורבו ותיבה אוטומטית בת 6 מהירויות. אם אופל תצליח לשמר בישראל את מדיניות המחיר המאופקת, שאפיינה אותה עד כה, הרכב יציב תחרות רצינית למובילת הפלח, מאזדה 5. שני הדגמים מתוכננים לקראת סוף הרבעון הראשון.
אופל מתכננת בשנה הבאה הסתערות רבתי על פלח המסחריות; מהקל – המסחרית "קומבו", שתתחרה בסיטרואן ברלינגו ושות' ותצויד במנוע דיזל 1.6 ליטר ותיבה ידנית; ועד לבינוני ולכבד, עם המסחריות הגדולות "VIVARO" ו-MOVANO שיוצעו במגוון רחב של תצורות מרכב.
סקודה
שני חידושים עיקריים: הראשון, תחילת השיווק של מכונית המיני "CITYGO", שחולקת מכללים עם הפולקסווגן UP. הנציגה של סקודה בפלח הקטנות תגיע אלינו ברבעון השלישי, עם מנוע 1 ליטר בהספק 75 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית או אוטומטית. ברבעון הראשון תתרחב משפחת ה-YETI עם גרסת 4X4 חדשה, שמצוידת במנוע 1.8 ליטר בהספק 153 כ"ס ובתיבת DSG אוטומטית.
סיאט
כרגע, הדגם הרשמי היחיד שמופיע בתוכנית של סיאט ל-2012 בישראל הוא ה-MII, הגרסה של סיאט למכונית המיני החדשה של קונצרן פולקסווגן. היא מתוכננת להגיע אלינו בסוף הרבעון השני וגם היא, כמו אחותה לבית סקודה, תצויד במנוע 1 ליטר בהפסק 75 כ"ס.
בשליש השני של השנה, כנראה בתערוכת ברצלונה (מאי), תציג סיאט את הדור החדש לגמרי של הליאון ושל אחותה בתצורת סדאן, טולדו. המכוניות יתבססו על מכללי הפולקסווגן גולף דור אחרון ועל פי הנתונים הראשוניים יתאפיינו בעיצוב אטרקטיבי.
במקביל, או אולי עוד לפני כן, תעבור הסיאט איביזה מתיחת פנים שתתמקד בעיקר בחרטום ובתא הנוסעים. שתי המכוניות עשויות לנחות אצלנו עוד לפני סוף 2012.
פיג'ו
המכונית החשובה ביותר של החברה הצרפתית, ה-208 החדשה, תגיע אלינו רק בנובמבר. זו תהיה מכונית מתוחכמת יותר מה-207, עם שדרוג משמעותי באגף איכות הייצור וההנעה. כרגע מתוכננת המכונית להגיע עם מנוע 1.6 ליטר בהספק 120 כ"ס ותיבה אוטומטית ועם מנוע 1.2 ליטר ותיבה רובוטית.
עוד לפני כן, בסביבות אוגוסט, צפוי לנחות כאן הכביש-שטח האופנתי החדש 4008, שמבוסס על פלטפורמה של מיצובישי. הרכב מצויד במנוע 2 ליטר בהספק 150 כ"ס ואפשר לצפות למחיר שיתחרה בפלח של יונדאי IX35 ושות'.
רכב ה"קרוסאובר" 3008 הייבריד ינחת בישראל גם הוא, אולם בכמויות קטנות יחסית בגלל היקפי ייצור מוגבלים ועם מחיר לא ידוע, שתלוי ב"מיסוי הירוק". הוא יצויד בתיבה רובוטית ובמנוע דיזל/חשמל, בהספק משולב של 200 כ"ס.
את הרשימה חותמת הפיז'ו ION החשמלית הקטנה, על פלטפורמה של מיצובישי, ששיווקה יתמקד ככל הנראה בחברות ובציים ספציפיים בשל מחיר גבוה.
סיטרואן
אחרי הפסקת השיווק של הסיטרואן C1 בשנה שעברה, מצפים בחברה לחידוש הנוכחות בפלח המיני הפופולארי עם הדור החדש של המכונית, שיגיע בסביבות מרץ-אפריל עם עיצוב חדש ומנוע 1 ליטר בהספק 68 כ"ס, שמשודך לתיבה ידנית או רובוטית. המחירים יהיו מעניינים.
בפברואר תגיע אלינו ה-DS4, אחותה הגדולה של ה-DS3 מהקולקציה היוקרתית של המותג, שתציב את סיטרואן בפלח המשפחתיות היוקרתיות מול מכוניות כמו פולקסווגן גולף, אודי A3 ושות'. כמו אחותה, היא תגיע עם מנוע 1.6 ליטר טורבו בהספקים של 156 כ"ס ו-200 כ"ס ועם מגוון אפשרויות פרסונליזציה.
במרץ אפריל יטפס המותג עוד מדרגה עם הגעת ה-DS5, מכונית האצ'בק יוקרתית באורך 4.53 מטרים, עם עיצוב פנים וחוץ מקוריים והרבה טכנולוגיות מתוחכמות כולל אופציה להנעה היברידית-חשמלית. בשלב הראשון היא תגיע עם מנוע ה-1.6 ליטר טורבו המוכר. המחירים, יש להניח, ינועו סביב 220 אלף שקל.
ביולי אוגוסט צפוי להגיע אלינו גם ה-AIR-CROSSER, הגרסה של סיטרואן לפיז'ו 4008. בינתיים, אין תיבה אוטומטית במפרט של הכלי.
פיאט
פיאט פותחת את 2012 עם הפונטו, שעברה עוד חידוש עם מתיחת פנים קלה מבפנים ומבחוץ וקיבלה מנוע חדש ממשפחת המולטיג'ט בהספק 85 כ"ס, שבסיוע מערכת עצור-סע אוטומטית רושם צריכת דלק ממוצעת של כ-25 קילומטר לליטר בדגם הידני.
הפנדה הקטנה והבסיסית תקפוץ מדרגה לא קטנה בתחילת השנה. מלבד תוספת מהותית לאורך, לרוחב ולנפח תא המטען, היא מציגה תא נוסעים בעיצוב עשיר ובוגר, עם השקעה באיכות הייצור והחומרים. המנוע העיקרי שמעניין אותנו הוא 1.2 ליטר בהספק 69 כ"ס. בינתיים, לא נתקלנו באזכור לתיבה אוטומטית.
במחצית השנייה של השנה צפויה פיאט להציג גם מיניוואן קומפקטי עם 5-7 מקומות ישיבה, שיחליף את המולטיפלה הנושנה ויציע מבנה יותר קונבנציונלי. פיאט תקבל באירופה גם שלל דגמים של קרייזלר, אולם עדיין לא ברור אם יגיעו אלינו.
מה חדש ביפן?
הונדה
הרכב החשוב ביותר של הונדה ב-2012 הוא כמובן הדור החדש של הסיוויק, שינחת כאן לקראת אפריל. הסיוויק סדאן, שכבר נמכרת בארה"ב כמה חודשים, שומרת על ממדים דומים לאלה של קודמתה, אולם מציעה שלדה משופרת, מערך פיקוד חדש ותא נוסעים באיכות גבוהה יותר.
המנוע המרכזי בארץ יישאר 1.8 ליטר בהספק 140 כ"ס, עם כמה שיפורים בתחום הפליטה/צריכה. במקביל, אפשר לצפות לגרסת ההאצ'בק האירופאית של הכלי, שגם היא הושקה לאחרונה עם קצת יותר שינויים חיצוניים.
עוד לפני הסיוויק תנחת כאן בפברואר ה"אינסייט" ההיברידית, שעברה מקצה שיפורים מוקדם כדי לתת מענה לכמה מהתלונות, שנשמעו לגבי היכולת הדינמית שלה. המפרט הטכני לא אמור להשתנות. ההונדה CR-V החדשה, שאמורה לצאת לשוק האמריקנית בתחילת השנה, תגיע אלינו כנראה ברבעון האחרון של 2012.
מיצובישי
מיצובישי סבלה בשנים האחרונות מדריכה במקום במערך הדגמים שלה, אולם 2012 אמורה להיות שנת מפנה.
את השנה פותחת מיצובישי עם מנוע חדש ל"לאנסר" הוותיקה. מדובר במנוע 1.6 ליטר מודרני בהספק 115 כ"ס, שמחליף את ה-1.5 ליטר הנושן לרגל השדרוג מיורו 4 ליורו 5. המכונית גם שינתה את סימולה ל"לאנסר FL".
ברבעון השלישי יקבל מערך הדגמים של מיצובישי תגבור מה-ASX החדש – כביש-שטח/פנאי אופנתי, שיתן לחברה דריסת רגל בפלח של הג'יפונים העירוניים. בסוף השנה הבאה תגיע אלינו, כנראה, גם ה"מיראז'" – מכונית הסופר-מיני החדש של מיצובישי, שנחשפה זה עתה בתערוכת טוקיו. המנועים המתוכננים הם בנפח 1 ו-1.2 ליטר, אם כי המפרט האירופאי טרם פורסם.
ניסן
הרכב החשוב ביותר של ניסן ב-2012 יהיה הדור החדש של הטידה, שיצא לשוק האמריקני בקרוב. עדיין לא ידועים פרטים מלאים על מועד הגעתו לישראל, אולם אפשר לצפות לעיצוב ידידותי יותר ולמנועים משודרגים.
ניסן גם קיבלה לאחרונה אישור תקינה ממשרד התחבורה לייבא את ה"מקסימה" האמריקנית, שמיוצרת בארצות הברית. אם תנאי הייבוא יבשילו מבחינת היצרן, המכונית תעניק למותג היפני נוכחות בפלח מכוניות המנהלים הגדולות, שממנו נעדרה כבר יותר מעשור.
באגף המסחרי מתכוונת ניסן להשיק את ה-NV200, שיתחרה בדגמים כמו סיטרואן "ג'אמפי" ושות'. הכלי יגיע עם מנוע 1.5 ליטר דיזל בהספק 85 כ"ס וישווק כבר מתחילת השנה במחיר משוער של כ-139 אלף שקל.
באגף האקזוטי תגיע אלינו, למזמינים בלבד, מכונית הספורט GT-R לאחר מתיחת פנים ושדרוג הספק המנוע ל-550 כ"ס. המכונית תגיע בפברואר במחיר חזוי של כ-790 אלף שקל.
סוזוקי
במהלך 2012 מתכננת החברה היפנית מתיחות פנים וחידושים בשלוש סדרות מרכזיות שלה: סוזוקי אלטו הקטנה, סוזוקי SX4 וגראנד-ויטארה. עדיין אין פרטים לגבי המועדים.
סובארו
שלושה חידושים בסובארו ובראשם הדור הרביעי והחדש של האיפרזה, שינחת כאן במחצית השנייה של השנה. זוהי מכונית גדולה יותר עם תא מטען מוגדל ובסיס גלגלים שצמח ל-2.645 מטרים והיא מצוידת במנוע 1.6 ליטר בהספק 114 כ"ס, עם תיבת הילוכים רציפה (CVT). המכונית תגיע עם מערכת עצור-סע , שתתרום לצריכת דלק נמוכה במיוחד.
ברבעון השני יגיע אלינו רכב הפנאי XV, שמבוסס על האימפרזה החדשה. יהיה לו מרווח גחון מכובד של 22 ס"מ, מראה אופנתי ומנוע 2 ליטר בהספק 150 כ"ס עם תיבת הילוכים רציפה.
אם לא יהיו שינויים במחצית הראשונה של השנה תגיע אלינו גם מכונית הספורט-קופה החדשה "BRZ", שפותחה בשיתוף עם טויוטה. יהיו לה הנעה אחורית, מנוע "בוקסר" בנפח שני ליטר ותיבות הילוכים ידניות או אוטומטיות עם 6 מהירויות. המחירים לא יהיו עממיים, מן הסתם.
שניים סינים עם תאבון גדול
סאייק MG
ה-MG350 היא אחת המשפחתיות המעניינות ביותר, שיגיעו ארצה ב-2012. לאו דווקא בגלל התכנון שלה – ממדים של משפחתית, עיצוב שמרני למדי ומנוע 1.5 ליטר – אלא בגלל שזו המשפחתית הראשונה שתתמודד בארץ באופן מלא על הפלח החשוב ביותר של שוק הרכב.
קבלת הפנים לה תזכה ה-MG350 במגזר הפרטי ובשוק הציים תהווה מבחן להרבה סיניות, שממתינות לאישור ייצוא ארצה. המכונית עצמה תציע אבזור עשיר במחיר, שיתחרה יותר במכוניות כמו יונדאי אקסנט ושות' – כ-110 אלף שקלים ומטה.
גרייט-וול
גרייט-וול, אחד משני המותגים הסינים ששווקו עד כה בארץ, צפוי להרחיב את אחיזתו בשוק הישראלי אם כי התוכניות כפופות להשלמת התקינה האירופאית המלאה במועד החזוי; עניין שעד כה היה די נזיל אצל הסינים.
אם התוכניות יתממשו, תגיע אלינו כבר במרץ 2012 המשפחתית החדשה " C10" של החברה, שאמורה להציע ממדים של משפחתית תקנית עם אבזור עשיר ומחיר של "סופר-מיני". כרגע, לפחות, מדובר על מנוע 1.5 ליטר בנזין עם תיבה ידנית בלבד, מה שיגביל את פוטנציאל המכירות שלה.
לקראת אוקטובר צפוי לנחות כאן גם רכב כביש-שטח-פנאי ראשון של המותג. מדובר ב-H6 המודרני, שהחליף לאחרונה את ה-HOVER הוותיק. גם כאן מדובר בינתיים ברכב עם תיבה ידנית בלבד ומנוע 2 ליטר דיזל, אולם גם הוא אמור להעניק פיצוי על העדר תיבה אוטומטית עם יחס מוצלח במיוחד של אבזור/מחיר.
בקרוב: סקירה של כל החידושים בדגמי מותגי היוקרה והפרימיום שיגיעו לארץ