בשקט בשקט, ממש כמו צליל פעולתה בהילוך סרק או בעת עמידה, נחתה בארץ היברידית נוספת מבית טויוטה. מדובר בגרסה ההיברידית של הטויוטה אוריס, המשפחתית בתצורת האצ'בק המבוססת על הקורולה.
מבחינת מראה חיצוני, האוריס HSD מחבקת העצים דומה מאוד לזו הרגילה לוגמת הבנזין כשבמכלולי ההנעה אנחנו פוגשים למעשה את היחידה ההיברידית המוכרת לנו מהפריוס הנוכחית שמשלבת מנוע בנזין בנפח 1.8 ל' ועוד יחידה חשמלית המציגים יחד נתון הספק של 136 כ"ס.
העיצוב הפנימי פחות עתידני מזה של הפריוס ומזכיר בעיקר את האוריס הרגילה בשילוב כמה שינויים כמו ידית ההילוכים קטנה, המזכירה ג'ויסטיק ומוכרת מהפריוס, ולוח מחוונים הכולל שני שעונים גדולים שבמרכזם תצוגת LCD המדווחת על מצב המערכת ההיברידית.
האוריס מיועדת בכל גרסאותיה בעיקר לשוק האירופאי חובב תצורת ההאצ'בק ומיוצרת במפעלי טויוטה באנגליה. מאז תחילת יצור הגרסה ההיברידית לפני כשנה גרסה זו זוכה ברחבי היבשת לביקושים ערים שהביאו לעיכוב הגעתה לארץ שהיה מתוכנן לתחילת השנה.
תג המחיר הזה מציב את האוריס בתחרות ישירה מול ההונדה אינסייט ההיברידית שמחירה 130 אלף שקלים. האינסייט אמנם מצוידת במראה המזוהה באופן ברור כהיברידי אך מציעה חלל פנים מוגבל יותר ויחידת הנעה בסיסית למדי.
שיווק האוריס ההיברידית יתנהל במהלך 2011 בהיקף נמוך יחסית משום שחברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, הצליחה לשים את היד על כמה מאות בודדות של יחידות בלבד שיוצעו בעיקר ללקוחות החברה הקבועים.