לוגו טויוטה פריוס
אחות היברידית נוספת למשפחת טויוטה
בשקט בשקט, ממש כמו צליל פעולתה בהילוך סרק או בעת עמידה,  נחתה בארץ היברידית נוספת מבית טויוטה. מדובר בגרסה ההיברידית של הטויוטה אוריס, המשפחתית בתצורת האצ'בק המבוססת על הקורולה.

מבחינת מראה חיצוני, האוריס HSD מחבקת העצים דומה מאוד לזו הרגילה לוגמת הבנזין כשבמכלולי ההנעה אנחנו פוגשים למעשה את היחידה ההיברידית המוכרת לנו מהפריוס הנוכחית שמשלבת מנוע בנזין בנפח 1.8 ל' ועוד יחידה חשמלית המציגים יחד נתון הספק של 136 כ"ס.

 העיצוב הפנימי פחות עתידני מזה של הפריוס ומזכיר בעיקר את האוריס הרגילה בשילוב כמה שינויים כמו ידית ההילוכים קטנה, המזכירה ג'ויסטיק ומוכרת מהפריוס, ולוח מחוונים הכולל שני שעונים גדולים שבמרכזם תצוגת LCD המדווחת על מצב המערכת ההיברידית.

האוריס מיועדת בכל גרסאותיה בעיקר לשוק האירופאי חובב תצורת ההאצ'בק ומיוצרת במפעלי טויוטה באנגליה. מאז תחילת יצור הגרסה ההיברידית לפני כשנה גרסה זו זוכה ברחבי היבשת לביקושים ערים שהביאו לעיכוב הגעתה לארץ שהיה מתוכנן לתחילת השנה.

טויוטה אוריס HSD
אותה יחידית הנעה כמו בפריוס במחיר נמוך באופן משמעותי

אמנם לא בטוח שהאוריס תתאים למי שרוכש מכונית היברידית רק כדי שהשכנים יראו כמה הוא דואג לסביבה משום שהסממנים המבדילים בינה לבין לגרסה הרגילה מינוריים, אבל בעבור מי שחפץ במכונית משפחתית חסכונית מאוד עם נתון צריכת דלק רשמי העומד על יותר מ-20 קילומטרים לליטר (ובמציאות בין 15-19 ק"מ לליטר) ונתון פליטת מזהמים נמוך במיוחד העומד על 96 גק"מ, יתכן שמדובר בדיל אטרקטיבי במיוחד היות שתג המחיר צפוי לעמוד על 134 אלף שקלים שהם לא פחות מ-18 אלף שקלים מתחת למחירה של הפריוס עימה, כאמור, האוריס חולקת את יחידת ההנעה.

תג המחיר הזה מציב את האוריס בתחרות ישירה מול ההונדה אינסייט ההיברידית שמחירה 130 אלף שקלים. האינסייט אמנם מצוידת במראה המזוהה באופן ברור כהיברידי אך מציעה חלל פנים מוגבל יותר ויחידת הנעה בסיסית למדי.
שיווק האוריס ההיברידית יתנהל במהלך 2011 בהיקף נמוך יחסית  משום שחברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, הצליחה לשים את היד על כמה מאות בודדות של יחידות בלבד שיוצעו בעיקר ללקוחות החברה הקבועים.

>> מבחן דרכים למכונית ההיברידית הזולה בישראל

טויוטה אוריס HSD
מבחוץ כמעט אי אפשר לזהות שמדובר במכונית היברידית