קיה ספורטאז' 2014 (צילום: ניר בן זקן )
מתקרב לג'יפונים הקטנים|צילום: ניר בן זקן
לנוכח מתקפת ג'יפונים במימדים קטנים ובמחירים במחוזות משפחתיים המאיימת לשנות את פני שוק הרכב הישראלי, הספורטאז' של קיה נוחת בארץ לאחר עדכון של אמצע החיים ובשילוב תג מחיר סופר אטרקטיבי של החל מ-150 אלף שקלים ההופך אותו לרכב הפנאי, במימדי מדיום, הזול בישראל.

כזכור, הספורטאז' הנוכחי של קיה החתים לראשונה דרכון בדורו השלישי בשלהי 2010  וכבש את קטגורית הג'יפונים בסערה בזכות שימושיות טובה, צריכת דלק שפויה במחוזות של רכבי מנהלים ובעיקר מראה מרהיב בעיצובו של פיטר שרייר.

עוד ב-mako רכב
גרסה מוזלת לרכב הפנאי של יונדאי 
CX5, אאוטלנדר וספורטאז' במבחן דרכים השוואתי 
מבחן דרכים: קיה ספורטאז'

עד מהרה הוא הפך לרב המכר של הסגמנט ועקף את היונדאי ix-35 החולק עימו פלטפורמה ומכלולים רבים. אך ההצטרפות של מאזדה עם ה CX5 המהוקצע במחצית השניה של 2012 ומיצובישי אאוטלנדר השימושי וגרסת בסיס מוזלת ל-ix35 בהמשך אותה השנה הביאו לסיום מלכותו של "חתיכי" הקוריאני אשר היה אחראי, ביחד עם הפיקנטו, לשינוי החד במעמדה של קיה בקרב הציבור והפיכתה לאחד ממותגי הרכב המובלים בישראל.

כעת בטלקאר, היבואנית, מקווים להפוך שוב את הספורטאז' בגרסתו המחודשת הכוללת עדכונים מינוריים בעיצוב וכמה שינויים מתחת לפני השטח לרב מכר היסטרי.

ג'יפונים: CX-5, ספורטאז', קשקאי, אאוטלנדר (צילום: נעם וינד)
על אף תג המחיר המוזל האבזור נשאר מרשים וכולל חישוקים קלים ומערכת מולטימדיה עם ניווט |צילום: נעם וינד

בין היתר יחידת הכוח בנפח 2 ליטרים קיבלה מערכת הזרקת דלק ישירה שמעלה את ההספק ל-166 כ"ס (3 כ"ס יותר מבעבר) ובעיקר משפרת את זמינות הכוח עם מומנט של 20.9 קג"מ ב-4,000 סל"ד (1.2 קג"מ יותר ב-600 סל"ד פחות מבעבר). בקיה טוענים שגם מערכות המתלים וההיגוי עברו כיול מחדש שאמור לשפר את נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש של הג'יפון הקוריאני וכמו כן גם הבידוד שופר ואמור לטפל באחד מנקודות התורפה של הדגם בעבר ולהפוך את תא הנוסעים לשקט ונעים יותר.

אבל כאמור החדשה הגדולה באמת היא הוספת גרסת "אורבן" מוזלת בתג מחיר המקרב את קטגורית רכבי הפנאי בגודל בינוני, המציעים מרווח פנימי נדיב ותאי מטען גדולים, לקטגורית המתהווה של רכבי פנאי קטנים המתבססים על פלטפורמות של רכבי סופר מיני ונמכרים במחירים שבין 126 ל-140 אלף שקלים.

 

קיה ספורטאז' 2014 (צילום: ניר בן זקן )
גם המנוע ומערך המתלים זכו לשדרוג|צילום: ניר בן זקן

הספורטאז' בגרסת הכניסה עם תג מחיר של 150 אלף שקלים לא רק זול באלפיה לעומת גרסת הבסיס של ה-ix-35, אולם גם, בניגוד לאבזור דל ביונדאי, מציע רשימת אבזור מכובדת הכוללת חישוקי 16' קלים, ידית הילוכים והגה מצופים עור ומערכת מולטימדיה משוכללת (בהתקנה מקומית) עם מסך מגע, מצלמת רוורס, קישורית בלוטות' עם העתקה של ספר הטלפונים בעברית, מערכת ניווט ושליטה מהגה.
מחירי גרסאות LX ו-EX נותרו ללא שינוי ואלו מוצעות ב-166 אלף שקלים ו-175 אלף שקלים בהתאמה כשלזו האחרונה נוספו במתיחת הפנים ריפודי עור וחישוקים קלים בקוטר 18. גרסת ההנעה הכפולה צפויה לנחות בארץ לקראת סוף השנה. 
מהיבואנית טלקאר נמסר כי החברה מקווה שהצטרפות הגרסה הבסיסית תאפשר לספורטאז' לחזור להתייצב בחוד החנית של רכבי הפנאי ולהביא לקיה גם לקוחות חדשים מסגמנטים נמוכים יותר.
מבחן דרכים על הגרסה המוזלת יתפרסם כאן ב-mako רכב בהמשך השבוע

מבחן השוואתי ג'יפונים קטנים:  קפצ'ור, טראקס, 2008 וקרוסאובר
קיה ספורטאז (צילום: נעם וינד)
קיה ספורטאז|צילום: נעם וינד