עם כ-325 אלף מכוניות על כבישי ישראל, מאזדה היא המכונית הנפוצה ביותר בארץ ובהפרש ניכר.
למרות שנתיים אחרונות חלשות יחסית בהן מאזדה איבדה את הבכורה בשוק המקומי לטובת המכוניות עם לוגו יונדאי בחזית, עדיין אחרי 15 שנים ברציפות בהן החברה היפנית הייתה מלכת המכירות של ישראל, אחת מכל 8 מכוניות על הכביש היא מתוצרת מאזדה וההפרש בינה לבין יונדאי הממוקמת במקום השני עומד על כמעט 100 אלף כלי רכב.
כמה כלי רכב נעים על כבישי מע"צ
למרות המספר המרשים של כלי הרכב והצפיפות שכולם חווים בכבישים, מבחינת רמת המינוע ביחס לאוכלוסיה, ישראל, עם 265 כלי רכב לכל אלף תושבים, נמצאת עדיין מאחורי מרבית המדיניות המערביות בהן רמת המינוע נמצאת סביב כ-500 כלי רכב לכל אלף תושבים.
עם זאת, אין ספק שמספר כלי הרכב בישראל גדל כל העת בצורה חדה וניתן לציין שבתקופת הצנע בראשית שנות ה-50 נעו בכל הארץ בסך הכל 34 אלף מכוניות, בשנת 1968, בתקופת הפריחה הכלכלית לאחר הניצחון הגדול במלחמת ששת הימים, כבר היו בארץ כ-210 אלף כלי רכב, בימי ארידור העליזים בתקופת שלטון בגין עם ישראל נהנה מכלכלת בחירות ורכש מכוניות וטלוויזיות ללא הכרה ובהתאם לכך בשנת 1985 נספרו על כבישי ישראל כבר קרוב ל-800 אלף כלי רכב, בשנת 1999, רגע לפני השתלטות הליסינג על שוק הרכב ולאחר גל העלייה הגדול מחבר העמים, נעו על כבישי ישראל כ-1.8 מיליון כלי רכב ובתחילת 2012, כאמור, המספר כבר הגיע לקרוב ל-2.7 מיליון רכבים.
מהי ארץ המוצא של הרכבים בארץ
עם ישראל ידוע בחיבתו הגדולה לתוצרת יפנית ולא פחות מ-37.2 אחוזים מכלל כלי הרכב על כבישי מע"צ יוצרו בארץ השמש העולה. במקום השני עם 11.8 אחוזים, שלא במפתיע, נמצאת קוריאה ממנה מגיעות מכוניות יונדאי, קיה וחלק מדגמי שברולט.
במקום השלישי מבחינת מדינות המוצא, נמצאת במפתיע מאוד - ספרד. אמנם המכוניות של מותג סיאט הספרדי לא תופסות 8.1 אחוזים מסך מצבת כלי הרכב בכבישי ציון אך מסתבר שלארץ הגיעו במהלך השנים לא מעט דגמים של מותגי רכב כמו פורד, רנו, פולקסווגן, אופל וסיטרואן שאולי היו מזוהים עם מדינות אחרות אך בפועל יוצרו בספרד.
במקום הרביעי עם 7.8 אחוזים מסך כלי הרכב בישראל אנו פוגשים את הבית של מותגי רנו, סיטרואן ופיג'ו - צרפת.
את החמישייה הפותחת סוגרות המכוניות שעשו עליה מגרמניה עם 6.9 אחוזים מסך כל המכוניות על כבישי מע"צ.
איזה מותגים אהובים במיוחד על משפחת ישראלי
אחרי מאזדה ויונדאי במקומות הראשונים, במקום השלישי אנו פוגשים את טויוטה היפנית עם כ-203 אלף מכוניות על הכבישים. אמנם מרבית הדגמים של טויוטה רחוקים מלרגש אך הם נחשבים לאמינים מאוד ושורדים לאורך שנים. יתרה מזאת למכוניות המותג יש ביקושים מעל הממוצע בשוק המשומשות וגם רכבים משנות ה-90 עדיין נחשבים לסחירים וממשיכים לנוע על הכבישים.
בהפרש משמעותי, במקום הרביעי - עם כ-108 אלף רכבים, אנו פוגשים את פורד.
למרות שנראה שיקח עוד הרבה זמן עד שפורד תוכל להדביק את טויוטה, הנהנית במקום ה-3 מפער של יותר מ-90 אלף כלי רכב, יש לציין שהנתונים מתייחסים לתחילת השנה ולא כוללים את המספרים המרשימים של הפוקוס החדשה שהפכה לדגם הנמכר בישראל ב-2012 ובהפרש ניכר.
את החמישיי הפותחת סוגר מותג פולקסווגן שנחשב כנוגע בפרימיום, אהוב על הציבור בישראל וזוכה לביקושים ערים גם בשוק המשומשת עם 107 אלף כלי רכב, בסך הכל 500 רכבים פחות מפורד.
מלכת המכירות של ישראל בשנות ה-90 – מיצובישי ממוקמת במקום השישי עם 106 אלף כלי רכב וסובארו המלכה של שנות השמונים עדין שומרת על מקום מכובד למדי ומדורגת בעמדה השמינית עם כ-103 אלף כלי רכב, מהם כמעט מחצית בני יותר מעשור, הנעים על הכבישים.
מותגים אירופאים שהיו מאוד פופולריים בעבר בישראל נדחקו אל מחוץ לעשיריה הראשונה ובין היתר ניתן לציין את רנו במקום ה-11, פיג'ו ב-12 ופיאט ב-14.
>> משפחה פלוס ישבן – מבחן השוואתי: פורד פוקוס מול יונדאי i35 ואופל אסטרה סדאן
>> הכתבה עשתה לכם חשק למאזדה חדשה? עכשיו אתם יכולים לקנות אחת במחיר מיוחד