לאחר כשנה וחצי ללא נוכחות בסגמנט מכוניות הסופר מיני והתת משפחתיות, UMI, יבואנית שברולט בישראל, השיקה את הסוניק מחליפתה של האבאו והחלה לקבל הזמנות לקראת הגעתו של משלוח ראשון של סוניקים לארץ בעוד מספר שבועות.
הסוניק, כמו האבאו בעבר, תשווק בישראל בשתי גרסאות עיקריות – סופר מיני בתצורת האצ'בק וגרסת סדאן עם תא מטען נפרד שמציב אותה מול מכוניות סדאן קטנות כמו יונדאי i25 ומאזדה 2 סדאן בנישת התת משפחתיות.
הסוניק תוצע למכירה בשתי גרסאות מנוע: 1.4 ליטרים המפיק 101 כ"ס ו- 1.6 ליטרים המפיק 116 כ"ס שיהיו משודכות לתיבת הילוכים אוטומטית עם שישה יחסי העברה. בעתיד ב-UMI ישקלו לייבא גם גרסה עם אבזור ספורטיבי וגיר ידני.
הסוניק החדשה מבוססת על פלטפורמה חדשה לחלוטין שלא חולקת דבר עם האבאו שתוכננה עוד בימי דייהו ולא הצטיינה במיוחד.
עיצוב מרשים
למעט עיצוב חיצוני מרשים שללא כל ספק יהיה קלף משמעותי שיקסום ללקוחות רבים בשברולט גם מאמינים שרמת האבזור מעל לסטנדרט תמשוך לקוחות נוספים. בהתאם לכך, בנוסף לאבזור בטיחות גבוה הכולל 6 כריות אוויר ושלל בקרות אלקטרוניות (וצפי להשגת דירוג של 5 כוכבי בטיחות), הגה כוח חשמלי, 4 חלונות חשמליים, מראת חשמליות וכיוצ' בסוניק ניתן יהיה לפגוש בכל רמות הגימור אבזור כמו בקרת שיוט, מערכת שמע מקורית עם חיבור לנגנים ושליטה מההגה, ספוילר אחורי ועוד.
הדגמים המצוידים במנוע בנפח 1.6 ליטרים יהנו מרמת אבזור גבוהה יותר שתכלול גם חישוקים קלים, מערכת שמע משודרגת, מחשב דרך, גלגל הגה מצופה עור, ריפוד פנים בגוון בהיר ועוד כשגרסת הסדאן בגימור פרימיום תכלול גם חלון גג חשמלי.
החודשים הראשונים של 2011 היו חודשים של פריצה משמעותית עבור מותג שברולט בישראל שהביאו אותו למקום הרביעי בדירוגי המכירות בישראל אחרי יונדאי, מאזדה וטויוטה.
בשברולט גם מציינים בסיפוק שהשליטה המוחלטת של דגמים מסוימים בשוק הישראלי, במיוחד מאזדה 3, כבר לא מובנת מאליה והפערים בין הדגמים המובילים את המכירות קטנים מאי פעם ומצביעים על תחרות של ממש.
תג מחיר זהה למתחרות
למרות הצהרות שהסוניק, בניגוד לאבאו בעבר, תפנה בעיקר לשוק הפרטי ולמרות שער דולר אטרקטיבי ביותר ב-UMI בחרו להצמיד למכונית תג מחיר רשמי גבוה יחסית לטובת חברות הליסינג וזהה למתחרות העיקריות שלה בשוק המאזדה 2, יונדאי i20 ו-i25. נציגי היבואנית אף הצהירו כי אין בכוונתם לצאת במבצעי מכירות למועדוני לקוחות או לקיים ימי מכירה מיוחדים, אך עשויים לתת תנאים מיוחדים כמו מימון, טרייד אין ואבזור כדי לעזור ללקוחות "לסגור עסקה".
גרסת האצ'בק תציג תג מחיר שבין 103 אלף שקלים לגרסת ה-1.4 ליטרים ל-105 אלף שקלים לגרסת ה-1.6 ליטרים המאובזרת.
גרסת הסדאן תעלה בין 107(1.4 ליטרים) ל-110 אלף שקלים (1.6 בגימור פרימיום).
ב-UMI לא רוצים לצאת בהצהרות באשר ליעדי המכירות אך מעריכים שלאור המגמה של לקוחות לבחור במכוניות קטנות מבעבר הסוניק צפויה להיות שחקן מרכזי בפלח השוק המתחזק הזה.
>> האחות הקטנה, שברולט ספארק, במבחן