אחרי שנים של דשדוש, מותג אופל הושק הבוקר (ב') מחדש בישראל על ידי היבואן החדש, ענק הליסינג שלמה שמלצר, שמבטיח: אופל יצאה לדרך חדשה ובתוך חמש שנים היא תתמקם במקום השלישי בטבלאות המכירות בישראל.
הצהרה אופטימית מאוד בהתחשב בהיקפי המכירות של המותג תחת שרביט UMI בשנים האחרונות ולנוכח תדמית של מותג מבוגר הסובל מאמינות בינונית.
אבל כשמדובר בקניין הרכב הגדול בשוק המקומי ניתן בהחלט לצפות ששמלצר יודע על מה הוא מדבר ויעמוד בתוכנית השאפתנית שלו שאותה הוא מכנה " 5X5X5". על פי התוכנית בשנה הקרובה צפויות 5000 מסירות, שנה מאוחר יותר, ב-2012, תוצרי המותג אמורים לתפוס כבר נתח שוק של חמישה אחוזים (לפי מימדי השוק היום מעל עשרת אלפים מכונית) וב 2013 השאיפה היא להגיע למיקום החמישי בטבלאות המסירות בישראל.
בקבוצת שלמה מאמינים בפוטנציאל להחדיר את אופל לשוק בעזרת שילוב בין איכות ורמת תכנון גרמנית ותמחור הקרוב יותר למתחרות היפניות והקוריאניות מאשר למתחרתה היקרה מבית פולקסווגן.
לדברי שלמה שמלצר, יו"ר שלמה אחזקות, שבעבר החזיק בזיכיון מותג סקודה בישראל, אך נאלץ לוותר עליו לטובת צ'מפיון המחזיקה במותגי קונצרן פולקסווגן, "מגוון הדגמים הנוכחי של אופל הוא מהטובים שהחברה יצרה אי פעם ונותן מענה מוצלח במרבית הסגמנטים המרכזיים בשוק הרכב המקומי. יחד עם תמחור אטרקטיבי, איכות חומרים טובה משמעותית מאשר למתחרות מהמזרח והרוח הגבית שהקבוצה מקבלת מהיצרן". עוד ציין שמלצר: "ניתן יהיה להחדיר שוב את המותג הגרמני לתודעת רוכשי הרכב בישראל".
בשלב ראשון יפתחו בשבוע הבא לציבור הרחב ארבעה אולמות תצוגה בתל אביב, הרצליה פיתוח, חיפה ובמרכז הלוגיסטי החדש בצריפין כשעד סוף השנה צפויים להיפתח עוד שישה אולמות תצוגה נוספים ברחבי הארץ.
היצע הדגמים
בתחילת הדרך היצע הדגמים יכלול 3 דגמים מרכזיים: הקורסה בסגמנט הסופר מיני שתגיע לארץ לאחר מתיחת פנים קלה שעברה לאחרונה כשהיא מצוידת במנוע בנפח 1.4 ליטרים המפיק 100 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית עם ארבעה יחסי העברה.
האבזור יכלול הגה עור, 4 כריות אוויר, צמד חלונות חשמליים מערכת שמע מקורית ועוד והיא תוצע במחיר של 99,990 אלף שקל.
האסטרה בסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות תשווק בשתי גרסאות עיקריות: אחת המצוידת במנוע 1.6 ליטר המפיק 115 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית עם שישה יחסי העברה במחיר של 125 אלף שקל והשנייה כשהיא מצוידת במנוע 1.4 ליטרים מוגדש המפיק 140 כ"ס במחיר של 135 אלף שקל. המכונית תגיע ברמת פאר גבוהה שתכלול חישוקים קלים, 6 כריות אוויר, מערכת שמע מקורית, בקרת שיוט ומערכת בקרת אקלים מפוצלת. בנוסף תגיע גם גרסת ספורט טורר (סטיישן) במחיר של 129 אלף שקל וגרסה עם אבזור מופחת לציי רכב שלא תכלול חלק מהאבזור, ב122 אלף שקל.
בסגמנט המשפחתיות הגדולות/מנהלים וספינת הדגל של אופל בישראל היא האינסיגניה. היא תגיע בגרסאות עם ארבע וחמש דלתות ובגרסת סטיישן (טורר) כשהיא מצוידת במנוע עם מנוע 2.0 ל' מוגדש המפיק 220 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית המעניקים למכונית ביצועים מרשימים ביותר. רמת האבזור תהיה גבוהה והמחירים יחלו ב-175 אלף שקלים לגרסת הסדאן עד 185 אלף שקלים לסטיישן.
בהמשך השנה תגיע גם המריבה - מיקרו וואן יחודי שזכה לשבחים רבים ובשלב מאוחר יותר ניתן גם לצפות לזפירה, מיני וואן עם 7 מושבים.
בקבוצת שלמה מדגישים שלמרות שהחברה התארגנה בזמן שיא לתחילת שיווק לא נעשו קיצורי דרך והלקוחות יהנו ממערך שירות ומוסכים בכל רחבי הארץ ומאחריות מלאה לשלוש שנים, תוכניות מימון וליסינג לקהל הפרטי.
באופן מפתיע, למרות שקבוצת שלמה ידועה בעיקר כחברת הליסינג הגדולה בישראל, בחברה מצפים שכ-70 אחוזים ממכירות אופל יהיו לשוק הפרטי ורק 30 אחוז יתבצעו על ידי גופים מוסדיים וחברות ליסינג.
>> אופל מריבה אחת מהמועמדות בתחרות מכונית השנה