מיצובישי אטראז' (צילום: נעם וינד)
צילום: נעם וינד
לאחר שהייתה מלכת המכירות הבלתי מעוררת של שנות התשעים והידרדרה בשנים האחרונות למקומות לא רלוונטיים בתחתית העשירייה השנייה בדירוג המותגים בשוק הרכב הישראלי, מיצובישי ממשיכה לנסות לחזור ללב המיניסטרים בעזרת דגמים שבראש ובראשונה מעניקים תמורה טובה בסעיף ה- Value for Money .בדיוק לפני שנה היה זה הדור החדש של האאוטלנדר שנחת כאן עם תמחור אגרסיבי וגרסת 7 מושבים במחיר ללא תחרות, ביוני הייתה זו ה"ספייס סטאר" – הקטנה של מיצובישי שהציגה תג מחיר אטרקטיבי ונמוך משל המתחרות במגזר הסופר מיני האוטומטיות והיום נוחתת כאן המשפחתית הקטנה של החברה- האטראז' שתוצע בגרסה אוטומטית ומאובזרת לעייפה ב-95 אלף ש'- מחיר נמוך באופן משמעותי ממחיריהן של הגרסאות האוטומטיות של המתחרות בסגמנט התת משפחתיות.

מדובר ברכב סדאן במימדים קטנים,המבוסס על ה"ספייס סטאר", שנחשף בתערוכת שנחאי בראשית השנה, מיוצר בתאילנד ומיועד בעיקר לשווקים מתפתחים.
קשה שלא לציין שהעיצוב זה לא הצד החזק של האטראז' והוא מזכיר בצורתו תת משפחתיות מבוססות סופר מיני מודבקות ישבן מלפני דור או שניים.

מיצובישי אטראז' (צילום: נעם וינד)
לא בדיוק המכונית שתגרום לאנשים לסובב את הראש אחריה|צילום: נעם וינד

גם מבחינת המימדים עם אורך של 425 ס"מ, רוחב של 167 ס"מ ובסיס גלגלים של 255 ס"מ הוא מזכיר יותר רכבי עבר, אך תכנון יעיל מאפשר לו להציע חלל פנימי מפתיע בגודלו ומרווח רגליים מצוין גם בשורות המושבים השנייה. עם זאת הרוחב מגביל את השימוש במושב האחורי ל-2 מבוגרים או 3 ילדים נטולי כסאות בטיחות או בוסטרים. תא המטען מכובד מאוד בגודלו ומציע נפח של 450 ליטר.

גם יחידת ההנעה לא מאוד מרשימה וכוללת אופציה לרק מנוע אחד - 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים המפיק 80 כ"ס ומומנט צנוע למדי של  10.8 קג"מ. עם זאת במיצובישי מבטיחים שבעזרת תיבת הילוכים אוטומטית רציפה שלא גורמת לבזבוזי כוח מיותרים ובמיוחד בזכות משקל עצמי נמוך מאוד ביחס לסטנדרטים של עולם הרכב היום, העומד על בסך הכל 945 ק"ג, האטראז' מציג יחס הספק/משקל ממוצע לסגמנט.

מיצובישי אטראז' (צילום: נעם וינד)
המראה פשוט, אך האבזור נדיב והמרחב הפנימי מצוין |צילום: נעם וינד

זו אינה המכונית למאוצי רמזורים אך הנתונים הרשמיים מדווחים על מהירות תלת ספרתית בתוך 13.3 שניות, מהירות מרבית של 174 קמ"ש והכי חשוב נתון צריכת דלק משולב (בתנאי מעבדה כמובן) של 20.4 קילומטרים לליטר. 

מעבר למחיר האטרקטיבי והבטחה לצריכת דלק חסכונית במיוחד, האטראז' תנסה לקרוץ ללקוחות גם בעזרת אבזור נדיב ביותר (בגרסת ה-Instyle) הכולל חיישני אורות וגשם אוטומטיים, חלונות כהים בחלק האחורי, 4 חלונות חשמל, בקרת אקלים חד אזורית דיגיטלית, מפתח חכם, התנעה בכפתור, הגה בציפוי עור, חישוקי סגסוגת נאים בקוטר 15' ומערכת מולטימדיה מתקדמת הכוללת אפשרות שמיעה מכל סוגי המדיות (דיסק, AUX ,USB ובלוטות'), ניווט GPS, דיבורית מובנת ומצלמת נסיעה לאחור. 

מיצובישי אטראז' (צילום: נעם וינד)
1.2 ליטרים עם 80 כ"ס|צילום: נעם וינד

המכונית החדשה טרם נבחנה במבחני ריסוק פומביים, אך מצוידת ב-6 כריות אוויר, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, מותחני חגורות אוטומטים וכמובן ABS ומערכת בקרת יציבות.

בכלמוביל מעריכים שהרוב המוחלט של המכירות, גם לציי רכב, יהיו של הגרסה האוטומטית המאובזרת ב-95 אלף ש'. אך במקביל יציעו גם גרסה אוטומטית מאובזרת פחות (Invite) ב-94 אלף ש' וגרסה ידנית עם מפרט זהה שתוצע ב-89 ו-90 אלף ש' בהתאם לרמת האבזור.

"עד היום, החלופות שעמדו בפני משפחות צעירות היו קניית רכב משפחתי יד שנייה או לחילופין רכישת רכב קטן יותר שלא בהכרח ענה על כל צרכי המשפחה." ציין היום במסיבת עיתונאים דן אורנשטיין, סגן נשיא כלמוביל, "אבל כעת בזכות האופציה לרכוש רכב סדאן משפחתי אוטומטי במחיר חסר תקדים, ניתנת לאותם לקוחות אופציה לקבל מענה לכל הדרישות של רכב משפחתי וליהנות גם מאבזור נדיב וחסכון חסר תקדים בדלק. ובהתאם לכך אנו מאמינים שהחבילה שהאטראז' מציע ללקוח הישראלי נותנת מענה ייחודי שיאפשר לו להיות אחד הדגמים המובילים בסגמנט".

>> כל המשפחתיות הקטנות של ישראל במבחן השוואתי

>> מבחן דרכים מיצובישי ספיס סטאר

מיצובישי אטראז' (צילום: נעם וינד)
מכונית חדשה במחיר קרוב לזה של משומשת |צילום: נעם וינד