שחר ויסר במוסקבה  (צילום: נמרוד מאי)
ב"גט טקסי" היו בטוחים שבימים בהם רשת המוכרת קפה ב-5 שקלים זוכה לכותרות ראשיות בכל אמצעי התקשורת, המהלך שלהם, במסגרתו בוטלו דמי הזמנה בגובה של כחמישה שקלים שהיו נגבים באופן אוטומטי מכל מי שהזמין בגוש דן נסיעה באמצעות האפליקציה, יזכה אף הוא לתהודה, לחיבוק מהתקשורת ולפרגון כמו ש"גט טקסי" התרגלה לקבל ב-2.5 שנות פעולותה, אלא שבניגוד למערך יחסי הציבור המצוין מול העיתונאים בחברה שכחו שעליהם קודם כל להסביר את המהלך ונחיצותו כדי להגדיל את האטרקטיביות עבור הלקוחות ומול אפליקציה מתחרה מבית ישראכרט לנהגים.

חלק מהנהגים שעובדים עם "גט טקסי" לא ראו באופן יפה את המהלך על חשבונם והחליטו להקים קול צעקה. בדרך כלל סכסוכי עבודה מקומיים שכאלה לא זוכים לתהודה גדולה אך מאחר שאנשי תקשורת רבים עושים דרך קבע שימוש בשירותי המוניות של "גט טקסי", לא חלף יותר מדי זמן עד שמרמור הנהגים זכה לביטוי נרחב בכל אמצעי התקשורת, וכך בסופו של דבר המהלך לא רק שלא תרם לשיפור תדמיתה של "גט טקסי" אלא גם פגם קשות בניסיונותיה של האפליקציה לנסות לשווק חוויית שימוש שונה לחלוטין מ"מי פנוי בארלוזרוב" המוכרת.

גטקסי, גט טקסי, get taxi (צילום: חדשות 2)
לטענת החברה, למרות ההד התקשורתי השלילי, הציבור הצביע ברגלים ונרשמה עליה של 30 אחוזים בהזמנות |צילום: חדשות 2

כתבה של אילן גורן על גט טקסי (תמונת AVI: mako)
מהלך נכון שמטיב עם הצרכן שהתפקשש|תמונת AVI: mako
במפגש עיתונאים שנערך השבוע, ב"גט טקסי" מודים כי משהו השתבש ושחר וייסר, מבעלי החברה, מודע לכך שהחברה פישלה במהלך שנעשה לטובת הצרכן ואמור להביא לחברה ולנהגים הרבה יותר נסיעות.

עם זאת וייסר, מציין שבניגוד לעליהום התקשורתי על החברה, הלקוחות דווקא מרוצים, מפרגנים בעמוד הפייסבוק של החברה ונוסעים יותר מבעבר ולטענתו בזמן שחלף מאז ביצוע המהלך לפני מספר שבועות עלה מספר הנסיעות שהוזמנו דרך האפליקציה בלא פחות מ-30 אחוזים.

כמו כן, ב"גט טקסי" גם טוענים שמאז המהלך ההכנסה של מחצית מהנהגים דווקא עלתה ב-10 אחוזים ושבמקביל לעזיבתם והעזבתם של נהגים בודדים בעקבות ביטול גביית דמי ההזמנה, לחברה הצטרפו במהלך השבועות האחרונים מאות נהגים נוספים וכיום מעל ל-2,400 נהגי מוניות מקריית שמונה ועד אשקלון עובדים עם החברה.

כעת ב"גט טקסי" משיקים מחירון לנסיעות במחיר קבוע (לא לפי מונה) למרחקים ארוכים, תחום בו לא הייתה לחברה נוכחות גדולה עד כה מאחר שהנסיעות כולן היו מבוססת על תעריף מונה.
המחירון החדש של "גט טקסי" מבוסס על המחירון המקסימלי של משרד התחבורה, אך מציג מחירים מוזלים לרוב היעדים בשיעור של בין 3 ל- 20 אחוזים.

כך למשל נסיעה לנמל התעופה מתל אביב תעלה 135 ש' לעומת 139 ש' במחירון משרד התחבורה, נסיעה בין תל אביב לירושלים תעלה 287 ש' (319 ש' במחירון), בין תל אביב לחיפה 424 ש' (474 ש' במחירון) וכיוב'.

ב"גט טקסי" מציינים כי המחירון מקיף כולל טבלת עלויות נסיעה בין כלל הערים המרכזיות בישראל לשדה התעופה בן גוריון, לצד מחירי נסיעה בין ערים שונות, יהיה זמין בכל עת באפליקציה ויאפשר לנוסעים לדעת מבעוד מועד מבלי לבזבז זמן על בירורים את מחיר הנסיעה.

עם זאת, על אף שהמחירים לכל היעדים נמוכים ממחירי המקסימום שבמחירון משרד התחבורה, בהחלט עדיין שווה לעשות סקר שווקים כי לא פעם ניתן למצוא תחנות מוניות ונהגים עצמאיים המציעים מחירים נמוכים יותר.

ב"גט טקסי" מדווחים על שורת צעדים לשיפור השירות ושהמהלך, שהתחיל בביטול דמי ההזמנה המפורסם, המשיך במעבר לתזמון הגעה ללקוח על ידי גוגל מאפס ולא על ידי הנהגים (מה שלטענת אנשי החברה הביא לשיפור בדיוק ללקוחות ולהקטנת המרחק המבוזבז בין נסיעה לנסיעה עבור הנהגים ל-700 מטרים בלבד בממוצע), כלל גם ציוד כל המוניות באינטרנט אלחוטי ועמדות טעינה בחינם לרווחת הנוסעים ובקרוב יציע גם חבילת הטבות במחירי הדלק והביטוח לנהגי החברה.

מוניות של GetTaxi (צילום: ערן לם, GetTaxi)
עכשיו גם מחוץ לעיר|צילום: ערן לם, GetTaxi

>> ניו יורק: הנהג הוא כומר והמונית: תא וידויים