אייקון מצלמת מהירות (צילום: istockphoto)
חייכו, אכלתם אותה |צילום: istockphoto

בעוד שיותר מחצי מאוכלוסיית המדינה נמצאת תחת איום של טילים וצה"ל - לדעת רבים מהישראלים - עדיין לא "הוריד את הכפפות" כפי שהבטיח רה"מ נתניהו, האנשים בחזית מצלמות המהירות דווקא מורידים את הכפפות מול הנהגים.

החודש, למשל, נוספה מצלמת רמזור ומהירות חדשה בעיר אשדוד, החמישית במספר. בכך הפכה אשדוד מוכת הטילים גם לעיר שבשטחה יש יותר מצלמות מהירות ורמזור מאשר בכל עיר אחרת, פרט אולי לירושלים. אבל זו רק ההתחלה.

עוד ב-mako רכב 
לגזור ולשמור: המיקומים של 123 מצלמות המהירות 
סיוט בכביש: המדינה בוחנת אפשרות לפריסת 2,000 מצלמות  
עוד מצלמת מהירות הופלה על ידי נהג אלמוני

בימים האחרונים, בעיתוי מופלא, פרסמה עמותת "אור ירוק" דוח מחקר שטוען כי חלק גדול ממיקומי המצלמות הנוכחיים אינם יעילים מספיק וכי יש לשנות - ובעיקר לתגבר - את מיקומם.
הדוח ממליץ למקבלי המדיניות להציב לא פחות מ-280 מצלמות פעילות בטווח הזמן הנראה לעין ואף מספק מיקומים מועדפים שמבוססים על אותו מחקר.

לא מעט מההמלצות של "אור ירוק" הן להציב מצלמות בקטעים ישרים ומהירים יחסית. כך למשל, ממליץ הדוח להציב לא פחות מארבע מצלמות על קטע של שמונה קילומטרים בלבד בכביש 4 בין מחלף חולות למחלף יבנה. הדוח ממליץ גם להציב ארבע מצלמות נוספות גם בקטע הישר שבין מחלף גנות למחלף השבעה, 2 מצלמות על כביש 20 בין מחלף קוממיות למחלף יוספטל וגם - תאמינו או לא - לא פחות מ-12 מצלמות על נתיבי איילון על הקטע, שבין מחלף יוספטל למחלף לה-גווארדיה. כל זה רק על קצה המזלג.

ואם למישהו זה נשמע כמו תוכנית להגדיל את ההכנסות מקנסות באלפי אחוזים, נפנה אותו לקטע במסקנות של אותו מחקר, שקורא לנתב את ההכנסות מקנסות לא למשרד האוצר אלא ישירות לקופתם של הגורמים האחראים על האכיפה והמלחמה בתאונות. ועל זה ייאמר: מקרה מובהק של החתול והשמנת.


להלן המיקומים המדויקים של המצלמות שממליצה "אור ירוק" להציב:

>> כל הדרכים להתמודד עם מצלמות המהירות החדשות ולהישאר עם הרישיון בכיס