כחצי שנה לאחר שהושק בארצות הברית הדור השלישי של הסנטה פה, רכב הפנאי המרווח של יונדאי, עושה עליה ונוחת כאן בגרסאות 5 ו-7 מושבים ועם מנועי בנזין ודיזל.
הסנטה פה הראשון שקיבל את שמו מהעיר הציורית שבמדינת ניו מקסיקו הוצג בשנת 2000. בשנת 2007 הוצג הדור השני שהגיע במימדים מעט גדולים יותר ואופציה לשורת מושבים שלישית. הסנטה פה זכה להצלחה גדולה באמריקה בשני דורותיו הראשונים וגם בישראל נמכר במספרים יפים יחסית.
הדור השלישי חושף שפת עיצוב חדשה בעבור המותג הקוריאני שנקראת "קצה הסערה" ולטענת יונדאי מהווה אבולוציה לעיצוב ה"פיסול הזורם" המוכר לנו מסדרת דגמי ה-i הנוכחיים.
לפחות על פי מראהו של הסנטה פה שפת העיצוב החדשה משדרת דינמיות וכוחניות בדומה לדגמי יונדאי המוכרים אך כוללת פחות קימורי פח מכפי שהורגלנו לראות בדגמי החברה העדכניים.
הסנטה פה החדש מעט ארוך ורחב מזה הנוכחי וניצב, כמו הדגם הקודם, על בסיס גלגלים של 2.7 מטרים. עם זאת, ביונדאי מציינים שתכנון מתקדם של תא הנוסעים הגדיל משמעותית את מרווח הרגליים בשורות המושבים האחוריות.
רק בהנעה כפולה
בניגוד לקרוב משפחתו, הסורנטו של קיה, שזוכה בימים אלה להצלחה יחסית בעיקר בזכות גרסת הנעה קדמית במחיר מוזל, הסנטה פה החדש יגיע לישראל, לפחות בשלב זה, רק בגרסאות עם הנעה כפולה קבועה.
הרוכשים יוכלו לבחור בין גרסת בנזין לגרסה לוגמת סולר ושתיהן יהיו מצוידות בתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 יחסי העברה.
הסנטה פה יגיע לארץ ב-3 רמות אבזור עם מפרט נדיב כבר בגרסת הבסיס (פרימיום) שתכלול בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות אחוריות (בגרסת ה-7 מושבים), בקרת שיוט, מושב נהג חשמלי, קיפול מראות חשמלי, מערכת לבחירה בין 3 מצבי היגוי ומערכת מולטימדיה עם דיבורית בלוטות', כניסה לנגנים, שליטה מההגה ומצלמת רוורס. גרסת 7 המושבים תהיה מצוידת גם בריפודי עור.
הגרסה האמריקאית של הסנטה פה במבחן
רמת הפאר "סופרים" תכלול גם גג שמש פנורמי ורמת הפאר הבכירה (עלית) תוצע עם מפתח חכם, בלם יד חשמלי ופנסי קסנון עוקבי פניה.
הסנטה פה החדש יוצע במחירים של החל מ-224,900 שקלים לגרסת 5 המקומות המצוידת במנוע בנזין ועד ל-265 אלף שקלים לגרסת ה-7 מקומות המפוארת לוגמת הסולר.
>> קרוב המשפחה במבחן: נהיגת התרשמות בקיה סורנטו המחודש