אין תמונה

משפחתית ומיני וואן חדשים נוחתים השבוע בארץ.

המשפחתית החדשה מגיעה לכאן בתקווה להתחרות על ליבה של משפחת ישראלי מול מלכת המכירות הבלתי מעוררת של השנים האחרונות, המאזדה 3.
החידוש, במקרה זה, הוא שמדובר בתחרות מבית - קבלו את המאזדה 2 סדאן.

לאחר שליטה בלתי מעורערת של מאזדה בשוק המקומי במהלך העשור האחרון, בחודשים האחרונים יונדאי הצליחה להתקרב ואף לעבור בחודשים מסוימים את היקפי המכירות של מאזדה.
לבד מדגם הi30 המתחרה ב-3, יונדאי מציגה בארץ ליין דגמים רחב הכולל נישות כמו רכבי מיני, תת משפחתיות ורכבי פנאי ושטח, בהם למאזדה לא היה יצוג.

כעת, עם המאזדה 2 סדאן, דלק מוטורס נכנסת לקטגורית התת משפחתיות, קטגוריה בה, מדי שנה, נרשמים היקפי מכירות לא מבוטלים. ה-2 סדאן תתחרה בקיה ריו, שברולט אבאו ביג, סוזוקי SX4 סדאן וכמובן מלכת (וממציאת) הקטגוריה, היונדאי אקסנט.

למרות שמכוניות קטגורית התת משפחתיות לא מציגות מחיר זול משמעותית מזה של מתחרותיהן בגודל מלא ולמרות שעד לאחרונה הן היו מחושבות על פי אותו ערך שווי שימוש, מכוניות מקבוצה זו זוכות זה שנים להצלחה לא מבוטלת בארץ, גם בקרב לקוחות פרטיים שמחפשים מכונית לא גדולה שתהיה נוחה לרחובות הכרך ועדיין שימושית למשפחה, ובעיקר בקרב השוק המוסדי וחברות הליסינג היכולות לספק את המפרט של משפחתית אוטומטית במחיר מוזל וגם ליצור הפרש מעמדות מתבקש בין עובדים זוטרים לבכירים יותר (המתגלגלים במשפחומטית בגודל מלא).

אין תמונה
הביאה אותה בתחת, עצום אבל חינני

בקטגורית התת משפחתיות אנו יכולים לפגוש שני סוגים עיקריים של מכוניות: מכוניות שתוכננו מראש לשימוש זה (דוגמת היונדאי אקסנט והקיה הריו) ומכוניות סופר מיני מוכרות אליהן נוסף תא מטען גדול מימדים לטובת שימושיות משפחתית, בעיקר בשווקים מתפתחים.

הסרח העודף הזה לא תמיד מסתדר עם הלוק הכללי של הרכב ובשוק מסתובבות כמה מיני משפחתיות עם אקסטרא-תחת מעוות למדי. גם ל-2 סדאן החדשה תחת גדול מאוד עם קיבולת הטענה של 450 ליטר. הישבן, כצפוי, פוגם במראה הזום זום של ה2 המוכרת אך מצליח לעשות זאת בחן.

מבחינת יחידת ההנעה, ה-2 סדאן תצויד באותו מנוע 1.5 ליטר המפיק 103 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית עם 4 יחסי העברה המוכרים מגרסת ההאצ'בק. מעניין לראות כיצד תוספת הגודל והמשקל ישפיעו על זריזות התנועה שמאפיינת את גרסת ההאצ'בק.

ה-2 סדאן תגיע בשתי רמות אבזור: בסיסית - אקטיב ומפנקת יותר - דינאמיק. אקטיב, הגרסה שתהיה חביבה על חברות הליסינג, תשווק להן במחיר אטרקטיבי חסוי. מחיר המחירון הרשמי ללקוחות פרטיים יעמוד על 107 אלף שקלים בדיוק כמו זה של המתחרה הגדולה, האקסנט של יונדאי.

מאזדה 5 החדשה כאן

כאמור, בנוסף ל-2 סדאן, נוחת השבוע בארץ גם מיני וואן חדש: המאזדה 5 החדשה.

בדלק מוטורס היבואנית מקווים שה-5 החדשה תמשיך את ההצלחה הגדולה לה זכה המיני וואן של החברה בדורו הקודם.

כמו ה-3 החדשה, גם ה-5 החדשה, שהוצגה בתערוכת ז'נבה במרץ, שומרת על אותם קווים כללים וצללית של הדגם הקודם ולמעשה נראית יותר כמו מתיחת פנים נרחבת וכוללת מאשר דגם חדש לחלוטין.

ה-5 מצוידת כעת במבנה אגרסיבי יותר וחזית הכוללת לוע ענק כמו בליין הדגם הנוכחי של החברה. בצידו של הרכב אפשר לראות קימורים עדינים בצורה יחודית המעניקים למכונית זרימה נאה.

יחידת ההנעה תשמור על אותו מנוע מוכר בנפח 2 ליטרים המפיק 145 כ"ס, אך תכלול גם גיר אוטומטי חדש עם 5 יחסי העברה שאמור לשפר את נתוני צריכת הדלק.

אין תמונה
מאזדה 5 -ימשיך להיות המיני וואן הפופולרי בישראל?

המושב האמצעי של ה-5 המוכרת שכלל 2 מושבים נוחים ומחזיק כוסות שמתפקד כמושב לעת הצורך נותר כשהיה בדגם החדש ומסתמן כנקודת התורפה העיקרית של המיני וואן הנאה.

במאזדה טוענים לשינויים משמעותיים בכיול המתלים המעניקים גם נוחות וגם נהיגה חדה ומתגמלת מבעבר.

ה-5 החדשה תגיע בשתי רמות פאר עיקריות אקזקיוטיב ב157 אלף שקל ולקצ'רי ב161 אלף שקל. המתחרה העיקרית של ה-5 החדשה בארץ תהיה הסיטרואן C4 פיקאסו שנגסה בפלח השוק של ה-5 בשנה האחרונה.

>> נבחרת משפחתיות הליסינג של ישראל