זמן קצר לאחר תחילת שיווקו בעולם הגי'פון הקטן של אודי, ה,Q3-עושה עלייה ונוחת בכבישי ישראל הלוהטים של סוף אוגוסט.
כזכור, ה-Q3 שנחשף בתערוכת שנחאי מבוסס על פלטפורמת הג'יפון האח, הטיגואן של פולקסווגן, ונשען בעיצובו על דגם התצוגה קרוס-קופה קוואטרו קונספט שהוצג בשנת 2007 וזכה לתגובות נלהבות.
התוצאה היא ג'יפון נאה במימדים קומפקטיים כשל מכונית האצ'בק ובעל עיצוב דינאמי וספורטיבי הכולל יעילות אווירודינמית הרבה מעל לממוצע בסגמנט הג'יפונים עם מקדם גרר של 0.32.
כנהוג אצל אודי, גם ה-Q3 שומר על שפת עיצוב המשלבת חיטובים בולטים אך בה בעת גם לא צעקניים מדי.
מקדימה ניתן להבחין בסבכה ופנסים האופייניים למותג אך עם טוויסט מעט זוויתי וחצוף ומאחור אנו פוגשים פגוש אגרסיבי שחלקו התחתון שחור, יחידות תאורה מלוכסנות וחלון הנוטה בזווית חדה.
אודי טוענת שב-Q3 נעשה שימוש נרחב באלומיניום במקום בפלדה, דבר שהביא להפחתת משקל משמעותית שתרמה לשיפור הביצועים, היכולות הדינמיות וצריכת הדלק.
בשלב ראשון ה-Q3 יגיע לארץ בגרסה אחת המצוידת במנוע מוגדש בנפח 2 ליטרים עם הספק מרשים של 211 כ"ס, תיבת הילוכים כפולת מצמדים עם 7 יחסי העברה ומערכת הנעה כפולה.
למרות ההנעה הכפולה אל תצפו ליכולות שטח גבוהות במיוחד אבל מאידך דווקא על הכביש יש ל-Q3הרבה מה להציע עם ביצועים כמו האצה למאה קמ"ש בתוך 6.9 שניות ומהירות מרבית של 230 קמ"ש.
בשלב מאוחר יותר תוצע גם גרסה נוספת בנפח 2.0 ליטרים עם הספק נמוך יותר של 170 כ"ס.
ה-Q3 יגיע ב-2 רמות גימור במחיר של החל מ-275,900 אלף שקלים.
גם רמת הגימור הנמוכה תציע אבזור נדיב למדי שיכלול מושבים בריפוד המשלב בד ועור, כוונון חשמלי למושב הנהג, גג שמש פנורמי, מערכת בקרת אקלים מפוצלת, תאורת LED אווירתית לחלל הרכב, מערכת סאונד משוכללת עם מסך נשלף, חישוקים קלים, פנסי ערפל ועוד.
רמת הגימור הגבוהה שמחירה ההתחלתי עומד על 306 אלף שקלים כוללת גם פנסי קסנון, שמשות מבודדות חום, חיבורי בלוטות', חיישני חניה מקוריים, מושבי ספורט ודיפוני פנים שונים ועוד.
כנהוג אצל אודי רשימת התוספות האופציונלית מעבר למפרטים הבסיסיים נרחבת ביותר וכוללת בין היתר מערכת שמע יוקרתית של Bose עם 14 רמקולים, מצלמת חניה, מתלים עם בקרת שיכוך, מערכת להתראה מפני סטייה מנתיב, מערכת חניה אוטומטית ועוד ועוד.
ברק כהן, מנהל מותג אודי בצ'מפיון מוטורס היבואנית: "סגמנט ג'יפוני היוקרה הקומפקטיים בישראל הוא הסגמנט הצומח ביותר בשוק רכבי היוקרה בישראל. הצלחת ה-Q5 בשנתיים האחרונות, שכללה למעלה מאלף מסירות, לימדה אותנו על הצמא והביקוש הגדול שיש לדגמים מעין אלה בארץ. אנו מאמינים שהמגמה הזו תתרחב עם הגעתו של ה-Q3 החדש המציג תכונות ורסטיליות המאפשרות לו לפנות לשורה ארוכה של קהלים, זוגות צעירים, מצליחנים, נשים ועוד".