מנוע (צילום: נעם וינד)
האירועים הגיאופוליטיים הם רק תירוץ, צריך לזכור שיותר ממחצית ממחיר הדלק הם מיסים|צילום: נעם וינד

על רקע העלייה הדרמטית במחירי הדלק במשך חודשיים ברציפות, מסתמנת התעוררות מחודשת של מחאת הדלק.

זאב גראואר, יוזם המאבק נגד עליית מחיר הדלק, מפנה אצבע מאשימה על המס שהמדינה גובה: "רוב-רובו של מחיר ליטר בנזין הוא מס שהמדינה משלשלת ישירות לכיסה, תוך שהיא מוסיפה חטא על פשע בכך שהיא גובה מע"מ על מס הבלו", מציין גרואר. יצויין כי בחודש הבא מחיר הדלק יגיע לשיא.

נזכיר כי מחאת הדלק חברה בקיץ האחרון לגל המחאה החברתית הרחבה. בקיץ האחרון ארגנו יוזמי מחאת הדלק הפגנות רבות, ובנוסף הייתה יוזמה להורדת השאלטרים במרוכז ולחרם תדלוק ביום מסוים.

"על האזרחים להתפכח מהאשליה שמוכרת לנו ממשלת ישראל שמחיר הדלק תלוי רק באירועים הגיאופוליטיים", מציין גראואר. "על אזרחי ישראל להבין שגם אם יוחלט מחר שהדלק מחולק בחינם לכל דורש, אנו נמשיך לשלם מס בערך של כ-4.5 שקלים לכל ליטר, וזאת כאשר המדינה אינה מציעה למעשה כל אלטרנטיבה הולמת, בדמות תחבורה ציבורית ראויה, שתאפשר לנהגים לוותר על השימוש ברכבם הפרטי", הוסיף.

פעילי מחאת הדלק, ארכיון (צילום: עזרי עמרם, חדשות 2)
עם כל החשיבות של מחירי ה"פסק זמן" בניגוד לדלק לא מדובר במרכיב משמעותי בהוצאות החודשיות|צילום: עזרי עמרם, חדשות 2

חברי הקואליציה החברתית המנהלים את המאבק על מחיר הדלק מתעקשים להביא להפחתת המיסוי. "בזמן שחברי הכנסת ייהנו בחודש הקרוב מתוספת של למעלה מ-1,000 שקל לשכרם, אותה אישרו לעצמם מבלי שנתקלו בחסמים ביורוקרטיים כלשהם - שאר אזרחי המדינה ייאלצו לקצץ שוב בהוצאיתיהם ההולכות וגדלות, כדי לעמוד במחירי הדלק, החשמל והמים, אשר לאחרונה נדמה שעלותם הוצמדה למדד מפלס הכנרת בחורף הנוכחי", אמרו חברי הארגון הקורא להתעוררות מחאת הדלק.

>> בוכים על מחיר "הפסק זמן" אבל ממשיכים לשלם כמו פראיירים על הדלק