אחרי שסימה את 2012 במקום העשרים המביך בטבלאות המכירות עם בסך הכל 1746מכוניות עם סמל 6 הכוכבים שעלו על הכביש במהלך השנה, אין ספק שיבואנית סובארו חברת יפנאוטו, ששלטה בשנות ה-80 בשוק הישראלי ביד רמה ומי שהייתה רגילה להיות שחקנית משמעותית בשוק, חיכתה מזה זמן להגעתה של האימפרזה החדשה כמו אוויר לנשימה.
למען האמת היא כבר לא כל כך חדשה ולמעשה האימפרזה העדכנית נחשפה רשמית כבר לפני יותר משנתיים. אך על אף שביפנאוטו הבטיחו כבר מספר פעמים שהדגם החשוב של המותג היפני הקטן או-טוטו נוחת כאן, בכל פעם הנושא התעכב מסיבות שונות ולמעשה הותיר את החברה ללא מכונית משפחתית כל כך חשובה בהיצע.
כעת במקביל לשלל שינוים שעוברים על היבואנית, האימפרזה סוף סוף נוחתת כאן עם תג מחיר התחלתי של 127 אלף שקלים בתקווה שהצלחת הדגם תחלץ את יפנאוטו ממצבה העגום.
האימפרזה החדשה מחליפה את ה-B3 שלא הצליחה בשנים ששווקה כאן להתחבב במיוחד על הקהל המקומי כמו קודמותיה. האימפרזה העדכנית מציגה עיצוב מוצלח בהרבה מזה של ה-B3 המשלב ניחוחות מה-B4 הגדולה ומדגמים של יצרנים מתחרים לכדי מכלול זורם, דינמי ונאה למדי - בוודאי ביחס לכמה מהעיצובים של סובארו בשנים האחרונות. האימפרזה משווקת בעולם בשתי תצורת מרכב – סדאן והאצ'בק, אבל לפחות בשלב זה - ככל הנראה כדי לשמור על הבידול של רכב הפנאי האופנתי, XV, המבוסס על מרכב ההאצ'בק של האימפרזה, המשפחתית החדשה של סובארו תשווק בארץ רק בתצורת סדאן הכוללת תא מטען נפרד בנפח גדול מבעבר של 460 ליטרים.
מבחינת המימדים האחרים ניתן לציין שהאימפרזה החדשה שומרת על אורך ורוחב זהים לאלה של ה-B3 אך מציגה בסיס גלגלים גדול יותר של 2.64 מטרים.
מנוע ה-1.5 הלא אהוב ותיבת ההילוכים האוטומטית המיושנת מה-B3 מפנים את מקומם לטובת מנוע בנפח 1.6 ליטרים ותיבת הילוכים רציפה.
הספק מנוע הבוקסר החדש עומד על 114 כ"ס ונתון המומנט מדווח על 15.3 קג"מ ב-4,000 סל"ד. אמנם ביחס לסטנדרט הנוכחי בסגמנט לא מדובר בנתונים מרשימים במיוחד אך נתוני הביצועים, עם 12.6 שניות למאה קמ"ש ומהירות מרבית של 181 קמ"ש, ממקמים את האימפרזה במקום טוב באמצע פורמולת המשפחומטיות.
תיבת ההילוכים הרציפה תורמת לנתוני צריכת דלק רשמיים טובים המדווחים על ממוצע משולב (עירוני ובן-עירוני) של 17.2 ק"מ לליטר בתנאי מבחן וציון ירוק מרשים הממקם אותה בקבוצה 3.
מעבר לים עיקר המכירות של האימפרזה הם של גרסאות כפולות הנעה אך בארץ הגרסה המרכזית, כמו בעבר, תסתפק בהנעה קדמית. עם זאת מערך המתלים מרשים למדי ומציע מתלים נפרדים בכל הפינות עם מק'פרסון מקדימה ועצמות עצה כפולות מאחור.
גרסת ה-1.6 תשווק בשתי רמות אבזור עיקריות:
"סטייל" - שתכלול חשמול מלא, בקרת אקלים דיגיטאלית, תאורת יום קבועה, משענת יד מרכזית, מחשב דרך, הגה מתכוון לגובה ולעומק, מערכת שמע מקורית עם 4 רמקולים, חישוקי פלדה 15' עם צלחות נוי, 6 כריות אוויר וכמובן מערכת בקרת יציבות.
ו"סטייל פלוס" שתכלול בנוסף למפרט גרסת הבסיס גם מערכת שמע עם קישוריות בלוטות' וחישוקים קלים 16'. ותעלה 129 אלף שקלים
כמו כן, כמו כל דגמי סובארו החל משנה זו, האימפרזה החדשה מגיעה לארץ עם 5 שנות אחריות.
אחרי שנה מלאת תהפוכות כמו זו שעברה על היבואנית המקומית, קשה לחלץ מאנשיה הצהרה באשר לכמות האימפרזות שמקווים למכור בארץ השנה אך אין ספק שביפנאוטו מאמינים שהאימפרזה תוכל בסופו של דבר להחזיר את המותג למקומו הראוי בשוק הרכב הישראלי.
>> תמונה ראשונה ללא הסוואה: כך תראה המאזדה 3 החדשה