כחצי שנה אחרי שקרוב משפחתו, הטראקס מבית שברולט, עשה עליה, כעת המוקה של אופל מחתים דרכון ועושה צעדים ראשונים בסגמנט הלוהט של רכבי הפנאי הקטנים. המוקה יחשף לקהל המקומי בתערוכת אוטומוטור בחול המועד פסח בצירוף תג מחיר של 145 אלף שקלים.

כזכור, המוקה, כמו גם האנקור של ביואיק, הוצגו לפני כשנתיים ומתבססים כמו הטראקס (שהוצג אחריהם) על פלטפורמת הסופר מיני של ג'נרל מוטורס.

גם מעבר לפלטפורמה המוקה דומה מאוד לטראקס ונבדל ממנו בעיקר במראה החזית הקצת פחות רבועה שמעוצבת בהתאם לקו הסולידי-דינמי המאפיין את דגמי אופל. ההבדלים נמשכים גם לשאר חלקי המרכב ובצדודית המוקה מציג לוק יותר מעוגל ועדין וכולל כנפיים פחות תפוחות.

אופל מוקה
קרוב משפחתו של הטראקס נוחת

עוד ב- mako רכב 
דור שני לניסאן קשקאי
מתקפת ג'יפונים כאלטרנטיבה לרכב המשפחתי
מבחן השוואתי: קפצ'ור, טראקס, 2008 וקרוסאובר 

עם זאת, הקשר לטראקס ברור והם חולקים גם את אותם מימדים עם אורך של 4.27 מטרים ובסיס גלגלים של 2.55 מטרים.

בניגוד לטראקס, המגיע לישראל עם אופציה לבחירה בין מנוע אטמוספרי בנפח 1.8 ליטרים למוגדש בנפח 1.4 ליטרים (שניהם עם 140 כ"ס), המוקה, בהתאם למדיניות של אופל בישראל, יוצע כאן רק בשילוב יחידת ההנעה המוגדשת בנפח 1.4 ליטרים וכמו  ש-UMI בחרה לוותר על גרסת כניסה ידנית, גם חברת שלמה יבואנית אופל בישראל מתמקדת בגרסה האוטומטית עם גיר פלנטרי עם 6 הילוכים. יחסי העברה מעט שונים מבטראקס המוגדש מעניקים למוקה ביצועים טיפה יותר חזקים עם האצה למהירות תלת ספרתית בתוך 9.8 שניות (2 עשיריות מהר מהטראקס). המהירות המרבית זהה ועומדת על 191 קמ"ש וכך גם נתוני צריכת הדלק המדווחים על 14.7 קילומטרים לליטר במסלול משולב.

בדומה לטראקס, גם המוקה מציע קבינה מרווחת ביחס למתחרים בסגמנט עם שלל מקום בכל המימדים ל-4 נוסעים ותא מטען בנפח של 356 ליטר במצב רגיל ועד 1,372 ליטרים כששורת המושבים האחורית מקופלת.

ג'יפונים
האבזור כולל חישוקי 18' ומערכת בקרת ירידה במדרון

עם זאת, בעיצוב תא הנוסעים, הדיפונים ובעיקר הדשבורד בהחלט ניכרים הבדלים משמעותיים בין קרובי המשפחה והמוקה כולל לוח שעונים קונבנציונלי בגודל מלא וקונסולה מרכזית עמוסת כפתורים המזכירה דגמים אחרים של המותג.

כמו הטראקס, גם המוקה מגיע עם מערכת מולטימדיה מקורית מתקדמת, אך בניגוד ל-MyLink הממוקמת במרכז הקונסולה ומופעלת על ידי מסך מגע, כאן מדובר במערכת בשם IntelliLink המופעלת באמצעות כפתורים וחוגה וכוללת גם נגן דיסקים וכמה פונקציות נוספות ואפשרויות סנכרון מתקדמות יותר עם הסמארטפון לעומת המולטימדיה מבית שברולט.

בנוסף, בשונה מהטראקס (ומרוב המתחרים הנוספים בסגמנט) המוקה גם מצויד במערכת בקרת ירידה במדרון ובחישוקים קלים גדולים בקוטר 18'.

אופל מוקה
תא הנוסעים מציג עיצוב שונה ומערכת מולטימדיה איכותית

עם זאת, בניגוד לתמחור האטרקטיבי של מרבית דגמי אופל בישראל, תג המחיר של המוקה, העומד כאמור על 145 אלף שקלים, לא נמוך ולמעשה מדובר ברכב היקר בסגמנט הג'יפונים הקטנים.

התמחור הזה מציב את המוקה הרחק מרכבים כמו רנו קפצ'ור (החל מ-127 אלף ש' בגרסה האוטומטית) ופיג'ו 2008 (126 אלף) ואפילו מעל לטראקס בגרסת הטורבו הזהה (אך המאובזרת פחות) שלו, שנמכרת ב-143 אלף שקלים.

יתרה מכך, מסתבר שבעבור כל צבע שאינו לבן תדרשו לשלם 2,000 שקלים נוספים וב-147 אלף שקלים הוא קרוב מאוד לגרסאות הבסיס של ג'יפונים מקטגוריה בכירה יותר כמו היונדאי ix-35  ובמיוחד קיה ספורטאז' המחודש שמציעים פתרון משפחתי ראוי יותר ונוכחות בולטת יותר על הכביש.

גורמים באופל ישראל מציינים כי  הם מודעים למחיר הלא ממש תחרותי אך מדגישים כי המוקה מציע כיול אירופאי מוקפד ואבזור רב אל מול המתחרים בסגמנט הג'יפונים הקטנים. האם זה יספיק כדי לגרום לאנשים להעדיף טעם מוקה? ימים יגידו.

אופל מוקה
המחיר הגבוה יקשה עליו להפוך לשחקן משמעותי בסגמנט