סיאט טולדו (צילום: נעם וינד)
כעת גם היצרנים האירופאים רוצים נתח משוק המשפחתיות הקטנות |צילום: נעם וינד
עד לא מזמן נישת ה"תת משפחתיות" או המשפחתיות הקטנות המבוססות על פלטפורמות רכבי סופר מיני הייתה נחלתן הבלעדית של היצרניות מהמזרח ואף יצרן אירופאי שמחשיב את עצמו לא ממש רצה לייצר מכונית עם ישבן מודבק

אבל המשבר הכללי הקשה שלא מרפה מאירופה הביא לבסוף גם את יצרני הרכב הותיקים והמבוססים מהיבשת הישנה לחפש שווקים חדשים. 

היצרנים האירופאים מגלים את המשפחתיות הקטנות 
הצורך בתזרים מזומנים הביא את יצרניות הרכב לגלות את "השווקים המתפתחים" ולהבין שכדי להצליח שם צריך בפורטפוליו הדגמים גם משפחתית במחיר מוזל שתציע תצורת סדאן ותא מטען גדול.

לפני כשנה, ממש במקביל, 2 קונצרני הרכב הגדולים מצמד המדינות המבוססות ביבשת - פולקסווגן מגרמניה ו-PSA מצרפת הציגו את הפרשנות שלהם ל"משפחתית המוזלת"- הסקודה ראפיד והסיאט טולדו של קונצרן פולקסווגן והפיג'ו 301 והסיטרואן C אליזה של קונצרן PSA.

אל הקרב אל מול השליטה הקוריאנית בסגמנט סיאט וסקודה הגיעו עם מנועי TSI מתקדמים ואילו צמד הצרפתיות עם כיול מתלים המקנה להן נוחות נסיעה טובה גם בכבישים עם סלילה שאופיינית למדינות עולם שלישי. עם זאת בשנים האחרונות גם השליטות הותיקות של הסגמנט -הקוריאניות עשו קפיצת מדרגה משמעותית ובניגוד לצפיות של האירופאים להכרעה מהירה בנוק אאוט בשטח זה ממש לא היה המצב.

סיאט טולדו על רקע העיר טולדו (צילום: נעם וינד)
סיאט טולדו - מנוע עוצמתי ותיבת הילוכים מתקדמת |צילום: נעם וינד

סגמנט שעד כה היה נחלתם הבלעדית של ציי הרכב 
בארץ סגמנט ה"תת משפחתיות" היה מאז ומעולם המגרש של ציי הרכב ורוב הלקוחות הפרטיים העדיפו להוסיף כמה אלפי שקלים ולרכוש משפחתית אמיתית בגודל מלא.

עליות המחירים בשנה האחרונה אמנם הגדילו את הפער בין הקבוצות אבל בניגוד לצפייה למהפך בשוק הפרטי, כמו שקרה עם מכוניות המיני והסופר מיני המוזלות בעקבות המיסוי הירוק, נראה שהפרשי המחיר לא היו משמעותיים מספיק כדי לגרום לאנשים להעדיף למשל סקודה ראפיד על פני פורד פוקוס.  

יתרה מזאת הלקוח החכם הצליח למצוא את הדרכים (ימי מכירות, מועדוני לקוחות, יד ראשונה עם 0 קילומטרים ואפילו יכולת מיקוח) כדי לרכוש משפחתית ללא פשרות בסכום נמוך משמעותית ממחיר המחירון מה שעמעם עוד יותר את פערי המחיר בין הקבוצות.

כעת, במטרה למשוך, בכל זאת, את הקהל הפרטי לסגמנט אנו מתבשרים על מבצעים מיוחדים לפיג'ו 301 שהושקה בארץ בראשית השנה ולסיאט טולדו שהושקה במחוזותינו רק לאחרונה.

פיג'ו 301 (צילום: ניר בן זקן )
פיג'ו 301 - נוחות נסיעה טובה|צילום: ניר בן זקן

הנחות מרשימות כדי למשוך את הלקוחות הפרטיים 
את הפיג'ו תוכלו לצרף לעגלת הקניות שלכם בסופר ובמידה ואתם מחזיקים בכרטיס אשראי של שופרסל גם לקבל הנחה נאה של 11 אלף שקלים על ה-301 האוטומטית שתהיה שלכם ב-105 אלף שקלים במקום 116 במחירון.

הגרסה שבמבצע היא גרסת ה-1.6 האוטומטית ברמת הפאר הגבוהה הכוללת מנוע המפיק 115 כ"ס ו-15.3 קג"מ, תיבת  4 הילוכים אוטו' ואבזור כמו חישוקי 16' קלים, מערכת שמע מקורית עם כניסת USB ודיבורית בלוטות', חיישני נסיעה לאחור ועוד.

פיג'ו 301 (צילום: ניר בן זקן )
105 אלף שקלים לדגם האוטומטי |צילום: ניר בן זקן

על מנת להחדיר את הסיאט טולדו ששיווקה החל בארץ רק לפני שבועיים, בחברה החליטו לצאת במבצע השקה ענק ל-1,000 הרכבים הראשונים שבמסגרתו יוצע הדגם האוטומטי ב-109 אלף שקלים המבטאים הנחה של 8,000 שקלים ממחיר המחירון ואילו הדגם הידני ב-100 אלף שקלים – 4,000 שקלים פחות מהמחיר הרשמי.

הדגם האוטומטי מצויד במנוע ה-1.4 TSI המוכר של קונצרן פולקסווגן המפיק 122 כ"ס, מומנט של 20 קג"מ ובתיבת הילוכים כפולת מצמדים מתקדמת עם 7 יחסי העברה.
הדגם הידני מגיע בשילוב מנוע ה-1.2 TSI המפיק 105 כ"ס ו-17.8 קג"מ ומשודך לתיבה ידנית עם 6 יחסי העברה.

רמת האבזור בשתי הגרסאות גבוהה יחסית וכוללת בין היתר: מערכת שמע מקורית עם כניסה לנגנים ושליטה מההגה, חישוקי 16' קלים, מערכת בקרת אקלים, בקרת שיוט, 4 חלונות חשמליים, מראות צד מתקפלות חשמלית, ציפוי עור לידית ההילוכים וההגה ועוד.

סיאט טולדו וקיר מעוצב (צילום: נעם וינד)
109 אלף שקלים לדגם האוטומטי|צילום: נעם וינד

 >> מבחן דרכים: סיאט טולדו

>> מבחן דרכים: פיג'ו 301