שמח בקטגורית הקטנטנות. אחרי קרוב לשנה בה סוזוקי אלטו נהנתה מתג מחיר תחרותי שאף מתחרה לא הצליחה להתקרב אליו, בשבועות האחרונים אנו מתבשרים על הרבה אקשן בנישה: לפני חודש הייתה זו הסיטרואן C1 שנחתה כאן כשהיא מצוידת בתג מחיר תחרותי של 65 אלף שקלים, או 60 אלף במסגרת מבצע למנוי עיתון מסוים. לפני שבוע פיאט החלה למכור את הפנדה הקטנה בסניפי המשביר לצרכן בהנחה משמעותית במחיר מבושם של 67 אלף שקלים, בתחילת השבוע אחותה התואמה של הסיטרואן C1, הפיג'ו 107, צללה למחיר של 68 אלף שקל וכעת חברת כלמוביל, יבואנית יונדאי, החלה בשיווק הגרסה המעודכנת של הקטנטנה שלה, ה i10 הידנית המצוידת במנוע בנפח 1.1 ליטרים, אחרי שזו עברה דיאטה משמעותית בתג המחיר שלה העומד כעת על 64 אלף שקלים. נמוך בלא פחות מ11 אלף שקלים מתג המחיר הקודם.
אמנם הדיאטה במחיר הביאה גם לצמצום מסוים באבזור וכעת הi10 מוותרת על חלונות חשמליים מאחור, חישוקים קלים, כיוון מראות צד חשמלי ומערכת השמע המקורית כשבמקומה הרכב, במחיר זה, יכלול רדיו דיסק בהתקנה מקומית.
המנוע דווקא עבר שדרוג קל ומפיק כעת 69 כ"ס (לעומת 67 בעבר) המעניקים לו ביצועים טובים מבעבר עם האצה למאה בתוך 15 שניות ומהירות סופית של 156 קמ"ש.
מחיר הגרסה האוטומטית, יהיה 73,000 שקלים, גם הוא זול משמעותית מבעבר, מה שיציב את הקטנטונת של יונדאי ישירות מול מתחרות כמו פיג'ו 107 הרובוטית וסוזוקי אלטו בגרסתה האוטומטית.
במאבק על הרוכשים בעלי התקציב המוגבל, ה-i10 אולי לא מציגה עיצוב שובב וסקסי כמו של הסיטרואן או תג מחיר זול כמו של האלטו אך כמו הפנדה של פיאט היא מציעה מקום אמיתי לחמישה נוסעים.
>> מבחן חסכוני היברידיות מול קטנטנות