וולוו XC60 S60 (צילום: נעם וינד)
צילום: נעם וינד
יבואנית וולוו בישראל, חברת מאיר, השיקה הבוקר בארץ גרסאות מתוחות פנים ל– S60, XC60 ו S80, חשפה מנוע ותיבת הילוכים חדשים לחלוטין שישמשו את מרבית דגמי החברה בשנים הקרובות, הציגה רמות גימור ואבזור משודרגות ופרסמה מחירון חדש המציג תמחור אגרסיבי מבעבר.

בעוד שבעבר ללא ספק וולוו הייתה שם נרדף ליוקרה, בשנים האחרונות נראה שמותג הרכב השבדי מחפש את מקומו בשוק הפרימיום ואנשי החברה בארץ, כמו גם ברוב שווקי העולם, מנסים לצוק תוכן ממשי שיעניק למותג את הערך המוסף הנדרש כדי למשוך את לקוחות הסגמנטים היוקרתיים.

אמנם וולוו עדיין ללא ספק בולטת לטובה בתחום הבטיחות שתמיד היה הקלף החזק שלה, אבל בעידן בו כל מכונית סופר מיני זוכה לדירוג בטיחות מרבי במבחני הריסוק ובימים בהם מערכות בטיחותיות מתקדמות מוצאות את דרכם גם לרכבים עממים, בוולוו הבינו שנדרש יותר כדי להצליח בשוק התחרותי של העשור השני של המילניום השלישי.

בוולוו החליטו לנסות להתנער מהתדמית הכבדה/זקנה שדבקה במותג והחליטו לפנות לכיוון אחר - מעוצב ודינמי יותר.
את הכיוון הכללי ניתן היה לראות עם הצגת הדור הנוכחי של ה-S60 ב-2010 וה-V40 ב-2012. וכעת, עם הגעתן לארץ של גרסאות מתוחות הפנים לדגמים המרכזיים של החברה, ניתן לראות המשך והעמקה של מגמה זאת תוך התמקדות בשיווק גרסאות R דיזיין הספורטיביות יותר.

וולוו XC60 S60 (צילום: נעם וינד)
מנוע ותיבת הילוכים חדשים |צילום: נעם וינד

מנוע ותיבת הילוכים חדשים לחלוטין

בעוד מנוע ה-T4 בנפח 1.6 ליטרים המפיק 180 כ"ס המניע את הגרסאות השונות של ה-V40 ואת גרסאות הבסיס של ה S60  וה-S80 ימשיך להיות משווק ללא שינוי, מנוע ה-T5 (בנפח 2 ליטרים עם מגדש טורבו) מסדרת אקו בוסט של פורד ששימש בשנים האחרונות חלק נכבד מדגמי וולוו מפנה כעת מקומו למנוע 2 ליטרים מודולארי חדש לחלוטין שתוכנן מדף חלק על ידי מהנדסים וולוו וכולל מספר גרסאות עם רמות הספק שונות.

הגרסה המרכזית, בשלב זה, בעבור השוק המקומי היא T-5 עם הספק 245 כ"ס ומומנט של 35.7 קג"מ. מנוע זה ישודך לתיבת הילוכים פלנטארית קונבנציונאלית חדשה מבית AISIN היפנית עם לא פחות מ-8 יחסי העברה שתחליף את התיבה הרובוטית כפולת המצמדים עם 6 הילוכים ששימשה את מרבית דגמי החברה בשנים האחרונות.

בוולוו החליטו גם לשדרג גם את רמות האבזור ומעתה הדגמים בכל רמות הגימור יכללו כסטנדרט מערכת שמע מתקדמת, הכוללת מסך, קישוריות בלוטות' ומערכת Sensus המציעה חיבור לרשת באמצעות כרטיס SIM לצורך קבלת מידע רלוונטי ועדכני. המערכת החדשה כוללת דפדפן כרום בעברית, מערכת ניווט מובנית של IGO ורדיו אינטרנטי באמצעות אפליקציית TUNE IN הכוללת עשרות אלפי תחנות רדיו בעולם.

כל הדגמים יהיו מצוידים גם במערכת CITY SAFETY המוכרת המסוגלת לבלום את הרכב בעצמה במקרה חירום במהירות עירונית ומעתה הדגמים ברמות הגימור הבכירות (ביזנס, R דיזיין,לקשרי ופרימיום) יגיעו עם חבילת ה-DriverAlert הכוללת: מערכת בקרת נתיבים כולל החזרת הרכב לנתיב הנסיעה, התראת התנגשות, התראת פגיעה בהולכי רגל, זיהוי תמרורים, מערכת בקרת ערנות נהג, מעבר אוטומטי בין אור גבוה לנמוך ועוד

וולוו XC60 S60 (צילום: נעם וינד)
ה-R דיזין שהצטרפה להיצע מציגה עיצוב אגרסיבי יותר עם יציבה נמוכה|צילום: נעם וינד

גרסאות מתוחות פנים לדגמים המרכזיים

משפחתית המנהלים-פרימיום, ה-S60, זכתה למתיחת פנים המעניקה לה נוכחות חזקה מבעבר עם פרונט הכולל פנסים קדמיים צרים יותר, סבכה רחבה ובולטת יותר ופגושים בעיצוב חדש.

גם עיצוב תא הנוסעים זכה לעדכון עם נגיעות שאמורות לשדרג את תחושת הפרימיום בקבינה ולוח מחוונים שהוא מסך LCD בעל מספר אפשריות תצוגה שונות בדומה לזה המצוי ב-V40 הקומפקטית. ה-S60 המחודשת מוצעת כעת במספר גרסאות: גרסת T4 עם מנוע 1.6 ותג מחיר של 189 אלף ש' וגרסאות T5 החדשות בשלוש רמות גימור (Kinteic, ביזנס ו-R דיזיין) במחירים של בין 199 אלף שקלים ל- 229 אלף שקלים.

הביצועים בהחלט לוהטים ומהירות תלת ספרתית תרשם על הספידומטר כעבור 6.3 שניות. מצד שני בוולוו טוענים גם לשיפור חד בצריכת הדלק עם נתון רשמי של 17 קילומטרים לליטר ונתון פליטת מזהמים של 137 גק"מ. גרסת ה-R דיזין שהצטרפה להיצע מציגה עיצוב אגרסיבי יותר עם יציבה נמוכה, חישוקים גדולים במיוחד, מראות בגימור אלומיניום מוברש, מושבי ספורט ומתלים מוקשחים האמורים לצוק תוכן במראה הקרבי ולחדד את היכולות הדינמיות.

ה-XC60 ישווק מעתה עם המנוע ותיבת ההילוכים החדשים שיעניקו לו ביצועים טובים מבעבר עם האצה למאה קמ"ש בתוך 7.2 שניות ונתון צריכת דלק של 14.9 קילומטרים לליטר.

בנוסף, תא הנוסעים של רכב הפנאי של החברה, שרבים טענו שלא העניק תחושת פרימיום מספקת, זכה לעדכון עיצובי הכולל עיטורי עץ ואלומיניום מוברש חדשים וריפודי עור רכים ויותר מעודנים בתצורתם. ה-XC60 יוצע בגרסאות ההנעה הקדמית ברמות הגימור Kinteic ו-R דיזיין במחירים של 290 ו-370 אלף שקלים בהתאמה. 

רכב הסאלון הוותיק של החברה, ה-S80, זכה לעדכון נוסף וגם הוא ישווק עם מנוע ה-T5 החדש (לצד גרסת ה-T4 המוכרת) שיעניק לו ביצועים מרשימים עם האצה למהירות תלת ספרתית בתוך 6.5 שניות ונתון צריכת דלק של 16 קילומטרים לליטר. המחירים ינועו בין 300 ל-370 אלף שקלים.

בנוסף גם דגם הקומפקט פרימיום של החברה, ה- V40, שהושק לפני שנה הוזל ומציג כעת תג מחיר של- 175אלף שקלים ברמת Kinteic, 193 אלף שקלים לדגם הקרוס קאונטרי ו-200 אלף שקלים לגרסת ה-R דיזיין.

וולוו XC60 S60 (צילום: נעם וינד)
צילום: נעם וינד

>> מבחן דרכים ב.מ.וו 320, וולוו S60 ואודי A4 

>> 7 אופציות מוצלחות למכונית שרים במחיר שפוי