אחת המכוניות המסקרנות ביותר שהוצגו בשנים האחרונות וללא ספק האלפא רומיאו המרשימה ביותר מזה שנים עושה עליה ונוחתת באולם התצוגה של אלפא רומיאו בתל אביב.
במפגש פנים אל פנים ה-4C מרשימה אפילו הרבה יותר מאשר בתמונות וניתן בהחלט לקבוע כי מדובר באחת המכוניות היפות ביותר שהגיעו לארץ מאז ומעולם וברכב שבוודאי יהפוך לקלאסיקה מוטורית, מרשים לא פחות מהמכוניות שניתן לפגוש באולם התצוגה של פרארי מהצד השני של נתיבי איילון.
אמנם ל-4C אין את המימדים המרשימים של רכבי על אקזוטיים ולמעשה עם אורך של 398.9 ס"מ היא קצרה אפילו יותר מהמיטו, אבל יציבה סופר נמוכה (118 ס"מ) ורוחב של 186.4 ס"מ מעניקים לה צללית לוהטת, כוחנית ונחשקת.
הרבה טכנולוגיה הושקעה ב-4C ועיקר הדגש הושם על חיסכון במשקל. בהתאם לכך השלדה עשויה מקרבון ושוקלת רק 65 ק"ג (קלה ב-10 ק"ג מהשלדה של המקלארן 12C), תתי השלדה, משולשי המתלים, וחלקי מרכב רבים עשויים מאלומיניום, מערכת ההיגוי אינה כוללת תגבור וגם תא הנוסעים מציג פריסה מינימליסטית למדי. התוצאה: משקל כולל של 895 קילוגרם בלבד, פחות ממשקלה של מכונית מיני ממוצעת בעידן המודרני.
חדש בארץ: אלפא מיטו ב-116 אלף ש'
קבלו את האלפא מיאטה
החיסכון במשקל מאפשר ל-4C, למרות שיחידת ההינע המגיעה מהג'ולייטה תלתן אינה כוחנית במיוחד ומסתפקת ב-240 כ"ס, להציג ביצועים לוהטים עם 4.5 שניות במאוץ ל-100 קמ"ש ו-258 קמ"ש מרביים.
עיקר גדולתה הצפויה של ה-4C הוא לא בתאוצות בקו ישר אלא בפיתולים, בזכות תצורת מנוע מרכזי התורמת לחלוקת משקל של 60/40 קדמי/אחורי ומרכז כובד סופר נמוך כמו של מכונית מסלול.
עם זאת, משום מה באלפא בחרו להסתפק בדיפרנציאל אלקטרוני המדמה את פעולתו של דיפרנציאל מוגבל החלקה מכני.
למרות המינימליסטיות לא מדובר במכונית זולה כלל וכדי להפוך לבעלים של האיטלקיה הלוהטת תאלצו להיפרד מלא פחות מ-595 אלף שקלים שהם 30 אלף שקלים יותר ממחירה של פורשה קאיימן חדשה מהניילונים שמגיעה עם מנוע 2.7 ליטר 6 צילינדרים בוקסר-מרכזי המפיק 275 כ"ס, הגה מתוגבר ובעיקר תא נוסעים עשיר יותר ומאובזר בהרבה.
עם זאת, המשקל העודף של הגרמניה מעניק, לפחות על פי דף הנתונים, יתרון ביצועים לאיטלקיה עם זמן האצה קצר ביותר משניה במאוץ למהירות תלת ספרתית.
בכל מקרה, השוואה בין השתיים יותר ממתבקשת, ואנחנו כאן בערוץ הרכב של mako כהרגלנו מבטיחים לנסות ולקיים אותה בהקדם על אספלט מקומי.
עד שזה יקרה נציין שהקולגות שלנו באנגליה היו חלוקים בהכרעה בין השתיים. חלקם העניקו את הבכורה לפורשה שצברה ניקוד מצטבר גבוה יותר וחלקם פשוט נשבו בקסמיה של האלפא.
בשלב זה 3 אקזמפלרים של ה-4C, המיוצרת במפעל מזראטי במודנה, בעלות לוחיות רישוי צהובות, כבר עלו על כבישי הארץ עוד בטרם התחיל השיווק הרשמי, כשאחת מהן שייכת לעומר לוי, המשנה למנכ"ל סמל"ת והבן של מיכאל לוי הבעלים. בכל מקרה, למרות תג המחיר הלא נמוך הציפיות הם למסור עד סוף השנה בין 10 ל-15 יחידות נוספות.