אין תמונה
חשיפה מלאה חודש לפני המועד המתוכנן
פעם כדי להשיג תמונות של דגמי מכוניות טרם חשיפתם לציבור הרחב צלמי ריגול עם עדשות טלסקופיות היו מתחבאים במשך ימים בשיחים בצדי כבישים נידחים ומסלולי מבחן שונים.

היום, כשלכמעט לכל אדם בכל חור על פני הגלובוס יש באופן קבוע מצלמה זמינה בהישג יד במכשיר הסלולרי שלו, משחקי החתול והעכבר בין יצרניות הרכב שרוצות לשמור על חשאיות לבין חובבי המכוניות שמחפשים מידע מסתיימים כמעט תמיד עם שלל תמונות ברמות חשיפה כאלו או אחרות שמוצאות את דרכן לרשת במוקדם או במאוחר.

אתמול היה זה תורה של ה-3 החדשה של ב.מ.וו להיחשף ללא הסוואה, מוקדם מהמתוכנן - כחודש לפני חשיפתה הצפויה בתערוכת פרנקפורט בספטמבר.
הפעם היה זה עובד בבנין משרדים אשר זיהה צוות צילום מתחת לבניין שלו מצלם מכונית לא מוכרת ברחוב.

העובד מיד שלף את הנייד שלו ותיעד. התמונות שצולמו מרחוק במצלמת סלולר לא איכותית במיוחד אולי לא יעניקו לצלם המסתורי את פרס הצילום אבל בהחלט מעניקות מושג די ברור כיצד יראה הדור הבא של המכונית הכי חשובה בליין הדגמים של היצרן הבווארי.

הדור הנוכחי היוצא (החמישי) של סדרה 3 שהוצג ב-2005 זכה לביקורות פושרות בכל הנוגע לעיצוב והיו שטענו שבניגוד לסדרה 5 ו-7 (בדור הקודם שלהן), במקרה של ה-3 בב.מ.וו חששו ללכת עד הסוף עם הקווים העיצוביים המאוד מיוחדים ושנויים במחלוקת של מעצב החברה לשעבר כריס בנגל גם בדגם הנמכר ביותר של המותג.

הדבר הוביל לתוצאה אנמית עם עיצוב "לא פה ולא שם" המשלב בהרמוניה מוטלת בספק בין אלמנטים עיצוביים של הדור הרביעי והמעוגל לקווים הרבועים שאפיינו את עיצוביו של בנגל.

אין תמונה
מבחינה עיצובית בב.מ.וו החליטו ללכת על הקווים של סדרה 5

כעת עם חשיפתו ללא הסוואה של הדור השישי שימכר החל משנת המודל הבאה ניתן להבחין שכפי שרבים העריכו, עם ה-3 החדשה ב.מ.וו מיישרת קו והולכת על מראה שמזכיר מאוד את העיצוב של סדרה 5 שהוצגה לפני כשנה וחצי.
בתמונות זה בהחלט נראה יותר מרשים אך נותר עוד לראות את המכונית במציאות כדי לדעת האם על המימדים הקומפקטים יחסית של ה-3 העיצוב הזה לא יוצר אופי ומראה מסורבלים מדי.

כיאה למכונת נהיגה ובניגוד לכמה שמועות בעבר ב.מ.וו ממשיכה לדבוק בהנעה אחורית.
מה שכן, ברוח התקופה ובמקביל למנועים מוכרים עתירי נפח והספק, ה-3 החדשה תוצע גם בכמה גרסאות שיצוידו במנועי 4 צילינדרים צנועי נפח מוגדשים - ככל הנראה גרסה המתאימה להצבה לאורך תא המנוע של המנוע שפותח ביחד עם קונצרן פיג'ו סיטרואן ושאפשר למצוא במיני ובשלל גרסאות של מכוניות מליין הדגמים של צמד היצרניות הצרפתיות.
בהמשך צפויה גם גרסה היברידית מתקדמת שתשלב בין מנוע בנזין לצמד מנועים חשמליים.

המכונית תכלול שלל מערכות מתקדמות, תרומת הסדרות הבכירות של החברה, כמו בקרת שיוט אקטיבית, ראיית לילה, התראה על סטייה מנתיב ועוד שלא היו קיימות בסדרה 3 עד כה.

 

אין תמונה
צפויות גרסאות עם מנועים צנועי נפח ואפילו גרסה היברידית

>> סדרה 1 החדשה של ב.מ.וו נחשפת