שבוע אחרי שנתבשרנו על ירידה חדה במחירה של הסיאט איביזה האוטומטית שתהיה שלכם, כולל מנוע טורבו וגיר DSG, בעבור 80 אלף שקלים, כעת אנו מתבשרים גם על משפחתית סדאן חדשה מהניילונים עם תא מטען נפרד וגיר אוטומטי במחיר נמוך אפילו יותר.
מדובר בגרסה חדשה לשברולט סוניק סדאן המצוידת במנוע 1.4 אטמוספרי שמפיק 101 כ"ס ומשודך לגיר אוטומטי עם 6 יחסי העברה.
הסוניק סדאן, שמשתייכת לקבוצת המשפחתיות הקטנות דוגמת יונדאי אקסנט, קיה ריו ופיג'ו 301, נחתה כאן לאחרונה בגרסה מוזלת על מנת לתת מענה לאטראז' של מיצובישי שהושקה בארץ לפני מספר חודשים עם תג מחיר נמוך במיוחד של 94 אלף שקלים שהפך אותה למכונית הסדאן האוטומטית הזולה בישראל.
עיתונאי הרכב והלקוחות הפרטיים אמנם התקשו להתלהב מהבסיסיות של האטראז' המציעה מתכון מיושן, עיצוב פושר מאוד ויחידת הנעה חלשה, אך הלקוחות המוסדיים וציי הרכב עטו על המציאה וגם צה"ל בחר בה במכרז ענק של 4,000 כלי רכב כרכב הת"ש של קציניו.
עוד ב-mako רכב
מיני שהן מקסי? משפחתיות קטנות במבחן השוואתי
עושה עליה: הסילברדו החדש נחת בישראל
צפו: הקפיצה הארוכה בעולם... ברוורס |
קצת באיחור, ב-UMI החליטו לתת מענה ולהוסיף גרסת כניסה מוזלת לסוניק ב-90 אלף שקלים. כעת, אחרי חצי שנה מוצלחת למדי ל-UMI, תוכלו לקבל אותה במחיר השקה מתמשך עד סוף אוקטובר (וככל הנראה גם מעבר לכך) של 79 אלף שקלים.
הסוניק סדאן היא אמנם לא משפחתית בגודל מלא דוגמת טויוטה קורולה, שברולט קרוז או מאזדה 3 אך היא בהחלט יכולה לספק משפחות בנות 4 נפשות או כרכב שני במשפחה.
תא המטען שלה, אגב, עם 502 ליטרים, גדול בנפחו מתאי המטען של מרבית המשפחתיות המבוקשות ביותר - ממאזדה 3, דרך טויוטה קורולה ועד יונדאי i35.
מבחינת אבזור, המשפחתית האוטומטית הזולה בישראל כוללת 4 חלונות חשמליים, בקרת שיוט, 6 כריות אוויר ומערכת שמע עם כניסות לנגנים, קישוריות בלוטות' ושליטה מההגה.
מנוע ה-1.4 ליטר מפיק, כאמור, 101 כ"ס ומשודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית עם אפשרות (לא נוחה) לתפעול ידני. 100 קמ"ש ירשמו בתוך 13.1 שניות והמהירות המרבית עומדת על 175 קמ"ש.
נתון צריכת הדלק הרשמי הוא 16 קמ"ל בנהיגה משולבת.
"שברולט יוצרת למעשה מציאות חדשה בשוק הרכב הישראלי", מתלהבת גלית עיני, סמנכ"ל שיווק ומכירות ב-UMI. "מעתה במקום להסתפק במכונית משפחתית משומשת, ניתן לקבל מכונית משפחתית חדשה מה'ניילונים', עם תא מטען ענק".