במשטרת התנועה לא זוכרים חודש כל כך אדום ושחור בכל הנוגע לתאונות קטלניות בכבישי הארץ.
17 בני אדם נהרגו בכבישים במהלך אפריל שעוד לא הגיע לסיומו - שבעה בחג הפסח, שישה בני משפחה בתאונה הקטלנית באיזור חיפה, וארבעה בני אדם בתאונה כביש המוביל לצומת שפרעם.
נתוני משטרת התנועה מגלים שמתחילת השנה נהרגו בכבישי ישראל 105 הרוגים לעומת 98 ברבעון הראשון של השנה שעברה וכאמור, הרבעון הראשון של 2013 עוד לא הסתיים.
במקביל חלה עלייה של 25 אחוזים בתאונות הקטלניות ומתחילת השנה נהרגו 15 רוכבי אופנועים וקטנועים.
העלייה במספר ההרוגים מעיבה במידה מסוימת על התוכניות של אגף התנועה בפיקודו של ניצב ברונו שטיין להוריד את מספר ההרוגים השנה בהשוואה לשנה שעברה - בשנת 2012 רשמו במשטרת התנועה הישג חסר תקדים, כאשר כמות ההרוגים היתה הקטנה ביותר מאז קום המדינה.
מדובר ב-200 רחובות שמופו על ידי המשטרה ב-48 ערים ונחשבים למסוכנים ביותר ואשר בהם נגרמו תאונות רבות שגבו חיי אדם. באותם רחובות יותקנו מצלמות ותהיה אכיפת יתר של שוטרי התנועה.
הכבישים האדומים מופו מחדש ומספרם צומצם במעט כדי לאפשר לשוטרי האגף להתמקד עוד יותר בכבישים הקטלניים ביותר.
לצורך הגברת האכיפה מתכוונים באגף להפעיל צפלינים שיעקבו אחר נהגים שמבצעים עבירות תנועה חמורות על הכביש ויתעדו אותם באמצעות מרכזי שליטה, יוצבו מצלמות חדשות בצמתים הנחשבים לאדומים וכן יתוגבר מערך הניידות והשוטרים כדי לאתר נהגים עבריינים המסכנים חיי אדם, בין השאר נהגי משאיות ואשר מוגדרים כ'פצצות מתקתקות'.
"היעד שלנו הוא להוריד את מספר ההרוגים עוד יותר מהשנה שעברה ולכן הפעלנו שורה של פרוייקטים חדשניים שיגרמו להפחתת מספר ההרוגים ולאכיפה מוגברת במקומות הבעייתיים. נכון שמתחילת השנה יש עלייה מדאיגה במספר ההרוגים אבל להערכתי עד סוף השנה נעמוד ביעד שלנו ותהיה ירידה", הסביר גורם בכיר במשטרת התנועה. לדבריו, במרבית התאונות הקטלניות הגורם האנושי הוא האשם ולא התשתיות בכבישים.
"העלייה במספר ההרוגים ברבעון הראשון של שנת 2013 אפשר לומר שהפתיעה אותנו אבל אני אופטימי שנסיים את השנה במספר הרוגים נמוך וזו המטרה שלנו ונעשה הכול לעמוד ביעד הזה ולמנוע את מותם של אנשים בכבישים. זו המשימה הכי חשובה שלנו", סיכם הבכיר.
>> חמש דרכים בטוחות לעשות תאונה