אודי A3
קצת יותר מחצי שנה אחרי שנחשפה בתערוכת ז'נבה. הקומפקטית עם הישבן הבולט של אודי עושה עליה ונוחתת בלבנט עם תג מחיר של החל מ-185 אלף שקלים.

ה-A3 סדאן תשווק כאן בשתי גרסאות עיקריות – 1.4 עם 122 כ"ס ו-1.8 עם 180 כ"ס כששתיהן ישודכו לתיבת הילוכים כפולת מצמדים אוטומטית עם 7 הילוכים שתעביר את הכוח לגלגלים הקדמיים. בעתיד תנחת כאן גם גרסת ביצועים כוחנית עם הנעת קוואטרו שתקרא כצפוי S3 סדאן ותשלב (בדומה ליחידת ההנעה מה-S3 האצ'בק)  גרסת כוחנית במיוחד המותאמת למדינות חמות למנוע 2 ליטרים מוגדש שתפיק 280 כ"ס (300 במדינות אירופה הקרות)

ה-A3 מתבססת על פלטפורמת ה-MQB המודולרית שמשמשת גם את ה-A3 הרגילה (וגם את הגולף, האוקטביה, הלאון ובעתיד מכוניות רבות נוספות של הקונצרן) והיא ארוכה ב-15 סנטימטרים מגרסת הספורטבק (האצ'בק 5 דלתות). כדי למנוע תופעה של חוסר פרופורציות מסוים האופייני למכוניות האצ'בק שהוסיפו להן תא מטען ונראות לא פעם צרות וגבוהות מדי, המהנדסים ניצלו את המודלריות הרבה של הפלטפורמה ובחרו להרחיב ולהנמיך את גרסת הסדאן בסנטימטר לכל מימד.

במסיבת העיתונאים שערכה הבוקר צ'מפיון במתחם החדש של היבואנית ההולך ונבנה בבני ברק, נטען כי ה- A3סדאן מציגה שילוב בין מבנה שלוש קופסאות קלאסי לתצורת סדאן קופה אופנתית אך לטעמנו מדובר בעוד שכפול בממדים מוקטנים לתצורת הסדאן האופיינית לכל ליין הדגמים של אודי, מה-A4 ועד ה-A8. עם זאת יש לציין שהעיצוב בהחלט נאה והומוגני ולא נראה כמו גרסה מודבקת ישבן ל- A3.

אודי A3
נראית כמו גרסה מוקטנת של ה-A4

ה-A3 סדאן נבראה מתוך רצון של מותג היוקרה להגדיל את האחיזה שלו מעבר ליבשת הישנה גם בשווקים חובבי סדאן וכתגובה למרצדס שהשיקה לא מכבר את ה-CLA סדאן -המבוססת על ה-A הקלאס החדשה.

כל הגרסאות מצוידות ב-7 כריות אוויר, שלל מערכות אלקטרוניות מתבקשות ודיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני מסוג XDS.

גרסת ה-1.4 תאיץ למהירות תלת ספרתית בתוך 9.3 שניות ותגיע למהירות מרבית של 211 קמ"ש. גרסת ה-1.8 תציג את הספרות 100 על הספידומטר כעבור 7.3 שניות ותגיע למהירות מרבית של 235 קמ"ש.

2 הגרסאות מצוידות במערכת start&stop לדימום מנוע בעת עמידה ברמזורים ומדורגות בקבוצה 4 במדד המיסוי הירוק.

תא הנוסעים כלול את הדשבורד והפריסה של ה-A3 הרגילה, הכניסה לשורת המושבים השנייה בהחלט נוחה אך המרווח במושב האחורי קטן מהסטנדרט בקטגוריות המשפחתיות הקומפקטיות העממיות יותר.  עם זאת תא המטען מרווח למדי ומציע נפח של 425 ליטרים.

האבזור נאה כבר בגרסת הבסיס וכולל בקרת אקלים מפוצלת עם יציאה גם לשורת המושבים השנייה, בלם יד חשמלי, מושבים בריפוד עור חלקי, מערכת מולטימדיה עם מסך נשלף מהדשבורד, חיבור לנגנים, קישוריות בלוטת' מלאה עם שליטה מההגה מצופה העור וחישוקים קלים. מחיר גרסה זו, כאמור, יעמוד על 185 אלף שקלים.

גרסת ה-1.8 תעלה 205 אלף שקלים ותכלול מעבר למנוע הבשרני וכל האבזור שהוזכר להעיל גם חישוקים גדולים יותר (17'), גימורי אלומיניום בקונסולה המרכזית ובדיפוני הדלתות, הפעלה אוטומטית בעת הצורך של האורות והמגבים ועוד.

חבילת האבזור לקשרי תוצע בתמורה ל-26 אלף שקלים בשתי גרסאות המנוע ותכלול חישוקים גדולים יותר, גג שמש פנוראמי, פנסי קסנון, תאורת לד אחורית, כיוון חשמלי למושבים ועוד .

אודי A3 החדשה
דשבורד זהה לזה של ה-A3 האצ'בק

מנהל חטיבת אודי ניב אורון: "ה- A3 סדאן הינה עבורנו הרכב הנכון בזמן הנכון. הרכב מתאים כמו כפפה ליד למגמה ההולכת ומתגברת בשנים האחרונות של מעבר לרכבי פרמיום קטנים יותר מבלי לאבד את תחושת האיכות, היוקרה והביצועים. גרסת הסדאן מציעה את היתרונות המוכרים של דגם ה- A3 לצד עיצוב דינמי ובשילוב יתרונות לשימוש משפחתי. אנו מאמינים כי דגם זה יעזור לנו להרחיב את מגוון הלקוחות, ויחזק הנאמנות למותג ומעריכים שנמסור כ- 250 כלי רכב מדגם זה במהלך השנה הבאה "

 

אודי A3
תשנה את שוק הפרימיום המקומי?