אין תמונה
פורד פוקוס החדשה
אחרי מספר שנים בהן סגמנט המשפחומטיות הציג נבחרת די ותיקה, בחודשים האחרונים אנו עדים להתרעננות השורות שהחלה עם הצגת הסדאן של יונדאי, ה-i35 , בתחילת הקיץ וממשיכה בתחילת השיווק של הדור השלישי של הפורד פוקוס בארץ.

בשני דורותיה הקודמים הפוקוס זכתה כאן להצלחה גדולה במיוחד בקרב הלקוחות המוסדיים הודות למראה נאה, מרחב פנימי מצוין, נוחות נסיעה גבוהה ויכולות דינמיות מעל לממוצע, אך בשנה האחרונה חלה ירידה חדה בהיקפי המכירות שנבעה בעיקר משתי סיבות עיקריות: ציפיית הקהל להגעת הדגם החדש והביצועים של גרסת ה-1.6 ליטרים של הדור השני שכללה מנוע עם הספק נמוך ותיבת הילוכים איטית-תגובה שלא עמדו יותר בסטנדרט של ביצועי הפורמולה-ליסינג. 

הדור השלישי של הפוקוס מציג אבולוציה נוספת לעיצוב הפוקוס לכדי מראה שאמנם בהחלט שומר על זיקה לדורות הקודמים אך מציג קווים אגרסיביים וספורטיביים יותר ואף זיקה ללוק של האחות הגדולה, המונדיאו.
הפוקוס החדשה תגיע לארץ בשלוש תצורת מרכב: האצ'בק, סטיישן והגרסה החשובה ביותר לשוק המקומי – סדאן.
בשלב ראשון יוצעו 3 גרסאות מנועים: 2 מנועי בנזין בנפח 1.6 ליטרים ומנוע בנפח 2 ליטרים.

אין תמונה
פורד פוקוס החדשה: החל מ-105 אלף שקלים

גרסת הבסיס תפרד סוף סוף מאותה יחידה ותיקה שהסתפקה ב-100 כ"ס והניעה את שני הדורות הראשונים של הפוקוס-ליסינג וכעת הגרסה הבסיסית תצויד במנוע המציג שיפור משמעותי לעומת נתוני העבר המפיק  125 כ"ס.

בנוסף ישווקו גרסת 1.6 ליטרים מוגדשת עם הזרקה ישירה והספק של 180 כ"ס וגרסת 2 ליטרים עם הזרקה ישירה ו-170 כ"ס.

גם תיבת ההילוכים המיושנת מפנה את מקומה לטובת מערכת העברת כוח מתקדמת יותר "פאואר-שיפט" כפולת מצמדים רובוטית דוגמת זו שפגשנו במונדיאו אקו-בוסט.
כל הגרסאות מצוידות ב-6 כריות אוויר ובמערכת בקרת אחיזה 

גיל אגמון, מנכ
גיל אגמון, מנכ"ל דלק מוטורס - מסתכל למתחרים בלבן של העיניים|צילום: נעם וינד

את הפוקוס ניתן יהה לקבל ב-3 רמות פאר עיקריות: טרנד, ספורט וטיטניום.

כצפוי, הסדאן 1.6 ברמת האבזור הבסיסית המיועדת בעיקר לשוק הליסינג תוצע בשילוב תיבת הילוכים אוטומטית במחיר של 120 אלף שקלים שמיישר קו עם שאר המתחרות בנישת המשפחומטיות. האבזור מרשים למדי וכולל בקרת אקלים מפוצלת, פנסי ערפל, מחשב דרך, מגבים עם חיישן גשם, הפעלת אורות דרך אוטומטית, מערכת שמע משוכללת עם שליטה מההגה ודיבורית בלוטות' מובנת.

גרסת האבזור ספורט תציע בנוסף גם חישוקים קלים, מערכת שמע משודרגת מתוצרת סוני ועוד ותעלה 124 אלף שקלים.

הגרסה הבכירה "טיטניום" שתגיע עם מנוע 2 ליטרים כוללת בנוסף חישוקים קלים 17" וחלון שמש. גרסה זו תעלה לכם 136 אלף שקלים. מערכת לחניה אוטומטית תעלה 5000 שקלים נוספים.

בדלק מוטורס היבואנית יציעו את ההאצ'בק בשילוב תיבת הילוכים ידנית ומנוע בנפח 1.6 ליטרים המפיק 125 כ"ס במחיר אטרקטיבי של 105 אלף שקלים. ובגרסת האצ'בק  אוטמטית ב-117 אלף שקלים.
מבחינת תמורה למחיר הסדאן והאצ'בק המצוידות במנוע 2 ליטרים המפיק 170 כ"ס במחיר של 126 אלף שקלים נראות כמו עסקה משתלמת במיוחד.

מבחן ראשון לפורד פוקוס יתפרסם כאן ב mako-רכב בקרוב  

אין תמונה
מערכת בקרת אקלים מפוצלת ותיבת הילוכים כפולת מצמדים במחיר במחוזות הליסינג

>> יונדאי i35 במבחן