לאחר שהפכה לשחקן מרכזי ביותר בשוק הליסינג אתמול (א') הפכה קבוצת שלמה באופן רשמי גם ליבואנית מכוניות כשמשלוח ראשון של מכוניות אופל נפרק מהאונייה בנמל אשדוד.
קבוצת שלמה זכתה, לפני מספר חודשים, בזיכיון ליבוא המותג האירופאי של ג'נרל מוטורס, אופל, לארץ.
עד כה אופל יובא לארץ על ידי UMI המייבאת את כל מותגי ג'נרל מוטורס אך מסיבות שונות בUMI די הזניחו את המותג האירופאי וממותג אהוד על הציבור הישראלי בשנות השמונים של המאה העשרים המכירות צנחו בעשור האחרון למספרים כמעט זניחים.
שלמה שמלצר, שכבר הוכיח בשוק הליסינג את יכולות השיווק המצוינות שלו, מקווה שיצליח להחדיר בחזרה את תוצרי המותג למרכז הבמה של שוק הרכב המקומי.
מה צפוי להגיע?
בניגוד לUMI, שבשנים האחרונות ייבאו רק את הסופר מיני של החברה - הקורסה, ב"שלמה" מתכוונים לשווק את כל ליין הדגמים של החברה כשבשלב ראשון יגיעו לכאן הקורסה הקטנה, האסטרה המשפחתית והאינסינייה מקבוצת המשפחתיות הגדולות/ מנהלים. בעתיד צפויים להגיע גם המיקרווואן מריבה והמינוואן זפירה.
המשלוח ראשון שהגיע אתמול כלל אסטרה ואינסינייה שהגיעו לצורכי קבלת תקינה בישראל וישמשו גם להדרכת אנשי המכירות והשירות של המותג בישראל.
תאריך היעד לתחילת שיווק המכוניות בישראל נקבע לתחילת ינואר. בשלב ראשון ההיצע יכלול את הקורסה בגרסתה מתוחת הפנים שתגיע כשהיא מצוידת במנוע 1.4 ליטרים המפיק 100 כ"ס ומחובר לתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית.
האסטרה תגיע בשתי גרסאות, האחת, עם מנוע בנפח 1.6 ליטרים המספק 115 כ"ס המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 יחסי העברה והשנייה עם מנוע בנפח 1.4 ליטרים מוגדש טורבו המפיק 140 כ"ס.
האינסינייה (המבוססת על אותה פלטפורמה של הביואיק לה-קרוס שנמכרת יפה בארץ) תשווק עם מנוע שני ליטרים מוגדש המפיק הספק מכובד של 220 כ"ס שישודך לתיבה אוטומטית בעלת שישה יחסי העברה.
בשלב זה לא פורסמו מחיריהן הרשמיים של המכוניות בארץ, אם כי ניתן להניח שחלק משמעותי בחדירה המחודשת של המותג לארץ יעשה באמצעות לקוחות הליסינג (בעיקר של חברת "שלמה סיקסט"), שמחיר המחירון הרשמי קצת פחות מעניין אותם.