שר התחבורה ישראל כץ ממשיך להשתמש בעמוד הפייסבוק שלו להעברת מסרים לא ממש ממלכתיים לכל עבר.
לאחר שקרא ברשת החברתית למרד צרכנים והמליץ לציבור להפסיק לרכוש מכוניות חדשות עד שמחירי הרכב ירדו ב-20 אחוזים ולאחר שהחליט לאיים בפייסבוק על ענקית הרכב פורד, כעת השר כץ מוצא לנכון לפנות בעמוד שלו אל הצעירים שנמצאים בגיל לקראת קבלת הרישיון בעקבות תרעומת של רבים מהם על תקנות הרישיון המדורג - תקנות שאמנם מורידות את גיל המינימום לקבלת הרישיון בשלושה חודשים, ל-16 ותשעה חודשים, אך כוללות גם דרישה לתקופת ליווי ארוכה על ידי נהג מבוגר למשך חצי שנה.
הצעירים, ומתנגדים נוספים המנסים לפעול לביטול התקנות שאמורות להיכנס לתוקף ביולי השנה, טוענים שלמעשה לרוב ההורים אין את הזמן והפנאי ללווי בהיקף הנדרש בתקנות ובפועל המצב שייווצר הוא שהנהגים הצעירים פשוט לא ינהגו כמעט בתקופה שמחייבת ליווי ולמעשה לא יצברו מספיק שעות על ההגה בזמן שמה שלמדו בשעורי הנהיגה עוד טרי אצלם בראש.
כץ שהבין, כמו פוליטיקאים רבים אחרים, שנוכחות אקטיבית בפייסבוק היא לרוב הרבה יותר אפקטיבית מכל נאום חוצב להבות פרסם הבוקר פוסט תוך שימוש בשפה שאמורה להיות מגניבה וצעירה וכתב - "אני רוצה לשאול אתכם – חבר'ה מה נסגר אתכם? אני פונה לצעירים שפועלים נגד תקנות "הרישיון המדורג": הקדמת גיל הרישיון ל-16 ו-9 חודשים, לצד הארכת תקופת הליווי לחצי שנה.
התפקיד שלנו כהורים ושלי כאב וכשר התחבורה, הוא לשמור על החיים שלכם. הליווי, על ידי נהגים מנוסים, מציל חיים ומאפשר להיכנס לעולם הנהיגה בדרך טובה ונכונה. תראו בזה השקעה לטווח קצר לטובת הטווח הארוך" , ניסה כץ להסביר את ההיגיון שבתקנות החדשות ותקופת הליווי הארוכה, אך בהמשך הוא גם ציין שהוא מבין את התרעומת של הצעירים: "אני מבין ללבכם ולמרות כל היתרונות של החוק, בתכל'ס – בואו נודה, הוא מבאס, בייחוד לאלו שכבר באמצע הוצאת הרישיון. אבל מה האלטרנטיבה?".
כץ מחליט גם להשתמש בדוגמא אישית כדי להמחיש את ההיגיון והחשיבות של הרישיון המדורג ומביא את סיפורה של בתו מור שהוציאה לאחרונה רישיון "בתי אמרה לי משפט שרק חיזק את העמדה שלי בנושא ואני בטוח שאם תחשבו עליו היטב תסכימו איתו: בשיעורי הנהיגה מלמדים אותנו איך לתפעל את המכונה שנקראת רכב ואיך לעבור טסט... רק בתקופת הליווי למדתי לנהוג באמת".
אנחנו כאן ב-mako רכב בהחלט מאמינים שיש לעשות מהלכים משמעותיים שיביאו לצמצום המספרים המפחידים של תאונות קשות בהם מעורבים נהגים צעירים ומאמינים שיש לעשות הכל כדי שהנהגים הצעירים שעולים על הכביש יהיו מיומנים ואחראיים יותר. אך עם זאת, ממש לא בטוחים שליווי, שבכלל ספק אם באמת מבוצע בפועל, הנעשה על ידי אדם שלא עבר הכשרה מתאימה ועלול להוביל להשרשת הרגלי נהיגה מוטעים ומסוכנים באמת יכול להביא לשינוי המתבקש ברמת הנהיגה של נהגים צעירים.
אנו מרשים לעצמנו גם לפנות בחזרה לשר כץ ובהמשך לציטוט שהביא מפי בתו בפוסט לפיו "בשיעורי הנהיגה מלמדים אותנו איך לתפעל את המכונה שנקראת רכב ואיך לעבור טסט" ולשאול האם בתור השר הממונה על נושא לימודי הנהיגה אתה לא חושב שהגיע הזמן לשנות אותם ולהקים מערך לימוד שילמד את הצעירים באמת לנהוג טוב ולא רק לעבור טסט?
>> נהגת ותיקה: נכד הושיב את סבתו בת ה-98 בכיסא הנהג ועודד אותה לנהוג בפראות