לקסוס פרונט
עיצוב עם יותר נוכחות
ספינת הדגל המחודשת של לקסוס עוגנת בישראל עם מראה מעוצב ובעל נוכחות בולטת מבעבר בשאיפה ברורה לתת פייט הולם למכוניות יוקרה כמו אודי A8, ב.מ.וו סדרה 7 ומרצדס S קלאס בקרב על לקוחות האלפיון העליון. גם המחיר נמוך מבעבר ומתחיל ב-695 אלף שקלים.

 ה-LS החדשה אמנם מבוססת על הפלטפורמה של הדור המוכר שמשווק מאז 2006 אבל כוללת לטענת לקסוס לא פחות מ-3,000 שינויים הרבה מעל למקובל במתיחות פנים.

 את השינוי הבולט ביותר אנו פוגשים בפרונט של הLS- החדשה שעושה שימוש בשפת העיצוב העדכנית של לקסוס הכולל סבכה אגרסיבית בעיצוב שבלקסוס טוענים שהשראה אליו הגיעה מצורתו של שעון חול.

מהצד ניכר דמיון רב לדגם המוכר ומאחור ניתן להבחין בפנסים מושחרים ופגוש ומכסה תא מטען שזכו לעיצוב מחודש.

עם זאת למרות התבססות על הפלטפורמה הקיימת בלקסוס מציינים כי טכניקות חדשות של ריתוך בלייזר וחיבור חלקי מרכב בהדבקה, שיפרו את הקשיחות הכללית של המרכב, ובכך תורמות ליציבות ומאפשרות נסיעה נוחה יותר בלי לפגוע בקלילוּת התנועה על הכביש.

תא נוסעים מאובזר בכל טוב

למרות השינויים החיצוניים, בלקסוס מציינים שאת עיקר החידושים יראו ויחשו בעיקר משתמשי הרכב ותשומת לב מיוחד הושקעה בשדרוג תא הנוסעים ורשימת האבזור – שני תחומים בהם ה-LS תמיד בלטה לטובה, כך למשל הדשבורד זכה לעיצוב חדש לחלוטין וכולל חלוקה לשני אזורים עיקריים - העליון המיועד לתצוגת מידע וכולל במרכזו מסך מרכזי בגודל 12.3 אינץ' והתחתון בו מרוכזים מקשי ופקדי ההפעלה.

החלק האחורי מציע מרחב רב, מושבים מפנקים וכורסת מאסז' מקצועית רבת מצבים עם הדום בגרסת בסיס הגלגלים הארוך.

לקסוס פרונט
תא נוסעים מאובזר בכל טוב

כמו כן, ה-LS במערכת מערכת בקרת האקלים בטכנולוגיית NANO E המטהרת את האוויר בתא הנוסעים ומעשירה אותו בלחות. מנגנון שביחד עם מנגנון המווסת את טמפרטורת המושבים הקדמיים והאחוריים וכולל חימום חישוק גלגל ההגה אמורים להעניק בעזרת 13 חיישנים בחלל הרכב תנאים אופטימאליים בכל מצב.

מערכת שמע היקפית בעלת 7.1 ערוצים מתוצרת מארק לוינסון עם 19 רמקולים תעניק חוויית האזנה איכותית במיוחד. מערכת הבידור של המושב האחורי שודרגה באמצעות נגן בלו-ריי המאפשר שמיעה והקרנת פורמטים דיגיטאליים מתקדמים.

כמו כן ה-LS מצוידת כעת כסטנדרט במגוון מערכת מתקדמות לבטיחות כמו:  – PCS המסייעת לנהג להימנע מהתנגשות פוטנציאלית ומפחיתה את עוצמת הפגיעה במקרה של תאונה בלתי נמנעת, בקרת שיוט אדפטיבית השומרת באופן אוטומטי על המרחק מהתנועה לפנים, מערכת לשמירה על ערנות הנהג המנתרת את תנועות הנהג באמצעות מצלמה, ומתריעה על סכנה במקרים בהם הוא מסיט את מבטו מהדרך לזמן ממושך ומערכת תאורה חדשה הכוללת החלפה אוטומטית בין האלומה הגבוהה והאלומה הנמוכה בהתאם למצב הדרך והרכבים סביב.

שיפור ביכולות הדינאמיות

בלקסוס מדגשים כי למרות שמדובר בראש ובראשונה בלימוזינה שאמורה להוביל אנשים בנוחות מרבית, בהתאם למגמה הנוכחית של קברניטי המותג, הושם דגש מיוחד גם על יכולות דינאמיות וכיולים ספורטיביים מבעבר ומערכת בקרת המתלים המסתגלת (AVS) כוילה מחדש וכעת מגבירה את השליטה בתנודות האנכיות של הרכב ומעניקה נסיעה שטוחה יותר וצמודה יותר לכביש.

מערכת היגוי החשמלי גם עברה עדכון ולטענת לקסוס היא כעת מהירה ומתקשרת מבעבר.

מערכת חדשה לבחירת מצבי נהיגה כוללת חמישה מצבים שונים (ECO, Comfort, Normal, Sport, Sport+) המאפשרים לנהג לבחור את השילוב המועדף עליו של חיסכון, נוחות, ביצועים ומאפייני התנהגות כביש.

כמו כן, ספינת הדגל תוצע גם בגרסת F ספורט שתכלול מתלים מוקשחים, מרכב מונמך, בלמי ברמבו ואפילו דיפרנציאל מוגבל החלקה. גרסה זו גם מצוידת במערכת מיוחדת המעבירה את צלילי היניקה של המנוע אל תא הנוסעים

לקסוס LS
גרסת F ספורט תכלול מתלים מוקשחים, מרכב מונמך, בלמי ברמבו ואפילו דיפרנציאל מוגבל החלקה

יחידות ההנעה נשארו כמעט ללא שינוי וגרסת ה-460 תכלול מנועי וי 8 בנפח 4.6 ליטרים שחוזק מעט ומפיק כעת 387 כ"ס המועברים לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים אוטומטית עם 8 יחסי העברה

יחידת ההנעה של ה-LS 600h משלבת כבעבר בין מנוע בנזין וי 8 בנפח 5 ליטרים למנוע חשמלי המפיקים כעת ביחד לא פחות מ-445 כ"ס. הביצועים בכל הגרסאות מרשימים למדי וכוללים מהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש והאצה למהירות מרבית סביב כ 6 שניות.

תחילת השיווק של ספינת הדגל החדשה מביאה עימה בשורה קלה בתחום המחיר וניתן לציין, כאמור, שמחירי המחירון עודכנו כלפי מטה וכעת מחירה של ה-460 מתחיל ב"רק" 695 אלף שקלים לעומת 730 אלף עד כה.

מחירה של ההיברידית החזקה בעולם בייצור סדרתי, ה- LS600h, מתחיל ב-890 אלף שקלים.

>> פירמידת הכוסות של לקסוס – צפו

לקסוס פרונט
מעוררת חשק