בימים בהם הציבור בישראל נזעק לנוכח מחירי הדלק המגיעים ל-8 שקלים לליטר ובזמן שיותר ויותר אנשים עסוקים בחיפוש אחר דרכי תחבורה חסכוניות, מסתבר שיש קומץ של אנשים שעניינים מוטוריים אחרים מעסיקים אותם.
לא, אנחנו לא מדברים על נהגי ליסינג שלא משלמים על הדלק וגם לא על המשתמשים הראשונים של החשמלית של שי אגסי, אלא על אלה שיכולים להרשות לעצמם לרכוש מכונית חדשה במחיר של דירה קטנה ומתלבטים לנוכח ההיצע בספרות העליונות שבעת האחרונה הולך ומתרחב גם בישראל הקטנה.
אם בעבר מי שחשק במכונית סופר ספורטיבית היה יכול לבחור רק בפורשה או להתפשר על גרסה ספורטיבית של ב.מ.וו או מרצדס ,הרי שהיום ההיצע כולל גם מגוון דגמי פרארי ומזראטי נחשקים שמגיעים כעת לארץ ביבוא סדיר וזה עוד לפני שדיברנו על שוק היבוא האישי שלאחרונה הוסרו ממנו כל החסמים, בעקבות מסקנות ועדת זליכה.
בכל מקרה בפורשה ישראל משדרים עסקים כרגיל ועם ותק של 15 שנים בשוק הרכב המקומי מאמינים כי מי שנחשף לאיכויות, לביצועים ולשימושיות של פורשה לא ימהר להתפתות למאהבות איטלקיות נוצצות במיוחד כעת, כשדור חדש ומשופר של ה-911 נוחת ומושק בארץ ומביא עמו שיפורים רבים.
אמנם, יש להניח שגם אם אתם חובבי רכב אדוקים תתקשו להבחין בהבדלים משמעותיים בתמונות המצורפות לכתבה של ה-911 החדשה לזו המוכרת וכדי לחסוך לכם את משחקי "מצא את ההבדלים" נציין כי בין השינויים אפשר למצוא הוספה של שורת פנסי לד בפגוש הקדמי, מראות צד המגיעות בעיצוב חדש, יחידות תאורה אחוריות צרות מבעבר וכן פגוש אחורי רחב ואגרסיבי יותר, אך כדאי שלא תטעו - לא מדובר במתיחת פנים קלה אלא בדור חדש לחלוטין שהוצג באופן רשמי בתערוכת פרנקפורט בספטמבר.
אז מה חדש?
למרות הזהות בתמונות במציאות ניתן להבחין שה-911 החדשה גדולה מקודמתה בכמעט כל מימד למעט הגובה שקוצץ בסנטימטר לטובת המראה הספורטיבי.
השינוי המשמעותי ביותר הוא בבסיס הגלגלים שהתארך בלא פחות מעשרה סנטימטרים, דבר שמאפשר לראשונה להפוך את צמד המושבים האחוריים שעד כה מקסימום היו מתאימים לצמד חתולים לא שמנים במיוחד לקצת פחות תיאורטיים וכאלה שיצליחו גם להכיל בני אדם (כמובן במימדים קומפקטיים). לטענת אנשי פורשה בסיס הגלגלים הארוך בשילוב מתלה אחורי שתוכנן מחדש מביאים את ה-911 להציג רף חדש בתחום היכולות הדינמיות.
בתא הנוסעים בהחלט נראה שינוי משמעותי מול הדגם היוצא עם אווירה יוקרתית יותר ותחושה מרווחת יותר, ככל הנראה בהשראת הפנמרה.
אחת הבשורות המשמעותיות ביותר היא שלמרות הצמיחה בכל המימדים המשקל של ה-911 החדשה דווקא ירד בקרוב ל-50 ק"ג הודות לשימוש נרחב באלומיניום במקום בפלדה.
גם בתחום יחידות ההנעה יש שינויים. אמנם פורשה שומרת כמובן על מנוע אחורי בתצורת בוקסר ומאפשרת בכל הדגמים בחירה בין גיר ידני עם 7 יחסי העברה לתיבה כפולת מצמדים מסוג PDK, אבל כעת ה-911 הבסיסית מצוידת במנוע חדש וחזק יותר בנפח 3.6 ליטרים שמפיק 350 כ"ס וכולל ביצועים כמו האצה למהירות תלת ספרתית בתוך 4.6 שניות ומהירת מרבית של 287 קמ"ש.
דגם הקאררה S מצויד במנוע 3.8 ליטרים המפיק 400 כ"ס המאפשר לסיים את המיאוץ הקלאסי ל-100 בתוך 4.1 שניות ולחצות את קו ה-300 קמ"ש.
החל מ-879 אלף שקלים
ה-911 בדורה השישי שהושקה היום יחד עם אולם תצוגה חדש בשטח של 270 מ"ר בהרצליה פיתוח תמכר עם לוחית רישוי ישראלית במחיר של החל מ-879 אלף שקלים לגרסת הקאררה ו-1,065,000 שקלים לגרסת הקאררה S. למרות המחירים הגבוהים בפורשה מציינים שעוד בטרם הושקה בארץ נמכרו מספר רכבים ללקוחות שיקבלו את המכוניות בימים הקרובים.