אין תמונה
פולקסווגן אפ! - תגיע לארץ במרץ
לצד שם מותג ותיק ומוכר, מזה שנים ארוכות שפולקסווגן אינה מהווה שחקנית מרכזית בשוק הרכב הישראלי - בשוק המוטה באופן גורף לציי רכב, המותג, שנשען על מכירות ללקוח הפרטי, התקשה לצמוח.

את המציאות הזו מבקשת צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן, לשנות. היא מתכוונת לעשות זאת באמצעות סדרה של מהלכים ארגוניים, שיווקיים ובעתיד גם הצגת דגמים חדשים ומחודשים.

קובי בלום, מנהל מותג פולקסווגן מצביע על יעדי מכירות שיביאו את נתח השוק של פולקסווגן ל-5 אחוזים (כ-10,000 מסירות) עד לשנת 2016. כמו כן, בכוונת החברה לחזק את נאמנות הלקוח ולהגיע ל-70 אחוזים לקוחות נאמנים לעומת 60 אחוזים כיום.

אחד האופנים בהם מתכוננת צ'מפיון לטפל במותג פולקסווגן הוא באמצעות עבודה צמודה מבעבר עם היצרנית הגרמנית. מבחינת השוק, הדבר יבוא לידי ביטוי בייבוא ושיווק דגמים שבעבר לא התאפשר להציג בישראל, בהם מכונית המיני UP וכן החיפושית החדשה.

בהיבט השיווקי צ'מפיון מתכננת להשקיע בתכנית לשיפור נאמנות הלקוח. זהו מהלך נגדי לתופעה של ירידת נאמנות לקוחות שעל פי אבי צור, מנכ"ל צ'מפיון מוטורס, אינה אופיינית רק לשוק הרכב.
בין השאר תציע פולקסווגן ללקוחות טרייד אין במחיר מחירון לכלי הרכב מתוצרת החברה (דרך "אוטו דיל", חברת הטרייד אין הרשמית של צ'מפיון). מלבד זאת, כדי לשפר את מוניטין האמינות, אחריות היצרן תוארך ל-3 שנים ו-100,000 ק"מ לעומת שנתיים ללא הגבלת ק"מ כיום.

כדי לשפר את אטרקטיביות המוצרים, מתכוונת החברה להשיק סדרה של דגמים מחודשים וחדשים.
הראשונה היא מכונית המיני !UP שתוצע בגרסה ידנית או אוטומטית כבר בחודש מרץ הקרוב.
פולו מתוחת פנים צפויה להגיע ברבעון השני של שנת 2014 וברבעון שאחריו גם החיפושית החדשה והגולף ספורט-וואן, אותה מתכוונים בחברה למכורות בכמויות גדולות יותר מקודמתה, הגולף פלוס.
2015 תפגיש את השוק עם דגמים חדשים נוספים בהם פאסאט, ג'טה מתוחת פנים, טוארג, גולף הייבריד, שירוקו וטוראן.

בנוסף, הכריזה צ'מפיון על סדרת הנחות לדגמים מסוימים, רובם כאלה העומדים בפני החלפה או מתיחת פנים כמו פולו 1.2 TSI אוטומטית ב-110 אלף שקלים (5,000 ש"ח הנחה), גולף 1.2 TSI ב-136,000 שקלים (הורדה של 3,000 ש"ח) ופאסאט 1.8 TSI ב-190,000 (8,000 ש"ח פחות מבעבר).

לרוכשים תוצע גם מערכת מובילאיי להתראה מפני סטיה מנתיב, אי שמירת מרחק ופגיעה בהולכי רגל. לאחר סבסוד חלקי של העלות על ידי היבואנית ובמספר דגמים על ידי המדינה מחיר המערכת ללקוח יעמוד על 900 שקלים.

עוד בתוכנית שיפור חווית הלקוח ושיפור שביעות רצון הלקוחות. צ'מפיון מודיעה על "מועדון ארוחת הבוקר" – מפגש ישיר בין אנשי היבואן ללקוחות כל הדגמים בארוחות בוקר אליהן יוזמנו על ידי היבואנית, כמו גם ליווי אישי של הלקוחות במרכזי השירות.

>> פולקסווגן והבשורה האולימפית במינוס 50 מעלות

גולף פלוס (צילום: אוטו)
ספורט-וואן. מתכון בעל פוטנציאל|צילום: אוטו