הביקוש ההולך וגובר בעת האחרונה מצידו של הקהל המקומי לכלי רכב מקוריים ופחות אפרוריים נותן אותותיו עם לידתן מחדש של נישות בהן לא הפונקציונליות משמשת כינור ראשון, אלא תכונות כמו אופי וסגנון.
המכוניות המסוגננות הללו אולי לא נמכרות במספרים גדולים כמו המשפחתיות האוטומטיות אך הן מהוות שגרירות מרשימות שכל מותג רוצה להתברך בהן.
בקרסו, יבואנית ניסאן ורנו, חווים בחודשים האחרונים את ההצלחה המסחררת לה זוכה רכב הפנאי ג'וק וכעת החליטו שם שגם מותג רנו צריך לקבל בוסט סגנוני לליין הדגמים שלו.
הביקוש המפתיע לדגמים כמו האודי A1, האלפא מיטו האוטומטית והסיטרואן DS3 הביאו את החבר'ה מקרסו להאמין שגם גרסת הקופה המרשימה של הדור הנוכחי של המגאן יכולה לזכות כאן להצלחה.
אמנם בקרסו כבר משווקים, מזה מספר חודשים, את הקופה בגרסת הספורט המאוד מרשימה – RS, שמעוררת חשק בבלוטות הנכונות אצל מביני העניין, אך תג מחיר גבוה העומד על כ- 230 אלף שקלים ואופי ספורטיבי בלתי מתפשר לא הביאו להצלחה מסחרית, לפחות בינתיים.
בקרסו היו שנזכרו שבשנות התשעים, בדורה הראשון, זכתה גרסת הקופה של המגאן להצלחה גדולה ולנתוני מכירות מרשימים בארץ וההצלחה אז הגיעה דווקא מכיוון גרסת ה- 1.6 ל' שלא הייתה מצוידת ביומרות ספורטיביות.
בדור השני של המגאן ההצלחה לא האירה פנים לדגם הקופה בעיקר בזכות העיצוב האוונגרדי/הזוי/מכוער של הגרסה שהגיעה במבנה קופסתי עם ישבן קטום המזכיר בצורתו צריח.
כעת, בדור השלישי דווקא גרסת הסדאן, הפלואנס, מצוידת במראה גמלוני משהו ואילו גרסת הקופה מציגה עיצוב כוחני מרשים ומאוד סקסי.
הקופה תגיע לכאן כשהיא מצוידת במנוע שני ליטרים אטמוספרי המוכר לנו מדגמי ניסאן ורנו שונים. מדובר במנוע מיושן משהו אך בעל פעולה נעימה שמפיק 140 כ"ס ומחובר לתיבת הילוכים רציפה, גם היא מבית ניסאן.
כצפוי, ביצועים חורכי אספלט אין בגרסה הזאת אבל ברנו מבטיחים שהיפהפיה יודעת לשמור על קצב תנועה מהיר כמתבקש מהמראה הספורטיבי. הנתונים הרשמיים מספרים על האצה למאה ב-10.2 שניות ומהירות סופית של 195 קמ"ש.
בקרסו גם מספרים כי הקופה מיוצרת באותו פס יצור המייצר את דגם הספורט ובין היתר מותקנים בגרסה בולמים וקפיצים מחוזקים, מערכת בלימה עם דיסקים מוגדלים וכיול מתלים משודרג הפונה לכיוון ספורטיבי.
המגאן קופה תוצע ללקוחות בשתי גרסאות גימור. בשתי הגרסאות רשימת האבזור תכלול חישוקי "16 וצמיגים נמוכים, הנעה ללא מפתח, מסכי פיקוד דיגיטאליים ואנלוגיים, מושבים תומכים במראה ספורטיבי, בקרת אקלים מפוצלת, מערכת שמע הקוראת שלל פורמטים עם שליטה מההגה וחיישני רוורס. בגרסה הבכירה מותקן גם חלון גג פנורמי.
כמו שאר הדגמים בסדרה גם המגאן קופה מצוידת בשש כריות אוויר וזכתה לדירוג של חמישה כוכבים במבחני הריסוק של NCAP.
מחירה של המגאן קופה עומד על 155 אלף שקל לגרסת אקספרסיון, ו-167,500 שקל לגרסת דינאמיק.
>> רנו פלואנס 2 ל' במבחן