קיה
מה שנראה במבט חטוף כמתיחת פנים קלילה לצורך רענון המראה עם חזית ואחוריים שונים מעט הכוללים סבכה קדמית ויחידות תאורה ראשיות צרות מבעבר, חישוקים בעיצוב שונה, תא נוסעים שעבר שדרוג ועוד נגיעות כמעט בלתי נראות מתברר כמשהו גדול יותר ולמרות שבקיה לא ממהרים להצהיר על כך, השינויים שלא נראים לעין הם משמעותיים למדי ולמעשה הסורנטו שנחשף בתערוכת פריז יושב על פלטפורמה שונה שמתבססת על הסנטה-פה החדש של יונדאי שהוצג לפני מספר חודשים וצפוי לעשות עלייה בקרוב.

מנוע הבנזין נותר בנפח זהה של 2.4 ליטר אך קיבל מערכת הזרקת בנזין ישירה (GDI) שהעלתה את ההספק שלו  ל-192 כ"ס (18 כ"ס יותר מבעבר) ו-24.7 קג"מ (תוספת של 1.7 קג"מ).
המנוע מחובר לתיבת הילוכים אוטומטית עם שישה יחסי העברה ומגיע בגרסאות הנעה קדמית או כפולה (שתגיע לארץ בתחילת 2013) המופעלת באמצעות משאבה הידראולית במקום בעזרת משלב אלקטרומגנטי, לטובת קיצור הזמן הנדרש לשילוב ההנעה לכל הגלגלים.

פלטפורמת הסורנטו החדש משותפת, כאמור, לזו של הסנטה-פה החדש וכוללת תת שלדה קדמית ואחורית חדשה, מתלה אחורי בתצורה שונה (עדיין רב חיבורי) וכיול שונה לבולמי הזעזועים ולקפיצים.

אין שינוי במימדים החיצוניים של הסורנטו פרט לגובה שהתקצר בסנטימטר וסף הדלתות הונמך גם כן לטובת שיפור הכניסה והיציאה מהרכב. בנוסף טוענים בקיה כי המרווח בתא הנוסעים שופר, בעיקר בשורת המושבים השנייה והשלישית, הודות לרצפה שטוחה יותר. ההגה עבר לתגבור חשמלי (הידראולי בקודם) על מנת לשפר את נתוני צריכת הדלק ולאפשר לו לעבוד בשיתוף מערכת בקרת היציבות על מנת לסייע בתיקון החלקה של אחד הצירים. יכולת הבלימה שופרה גם היא עם דיסקים קדמיים שגדלו בקוטר ל-320 מ"מ (298 בקודם).

קיה
השינוי יותר משמעותי ממה שניתן לחשוב בתחילה

מעבר לשדרוג באיכות החומרים מהם בנויים הדשבורד והדיפונים השונים אין שינויים באבזור שיכלול כמו בעבר מערכת שמע מקורית עם כניסותAUX ו-USB ושליטה מההגה, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת עם פתחי מיזוג גם לשתי השורות האחוריות, בקרת שיוט, חיישני תאורה וחניה ו-6 כריות אוויר. בשלב זה נחתה בארץ גרסת ההנעה הקדמית של הסורנטו (גרסת ההנעה הכפולה תצטרף, כאמור, בראשית השנה הבאה) והמחיר שלה נותר זהה ועומד על 189,900 שקלים, מה שמשאיר, גם לאחר השדרוג, את הסורנטו אורבן כקרוסאובר בעל שבעה מקומות הזול בישראל.

>> יונדאי סנטה פה החדשה נחשף