בשנים האחרונות ישראלים רבים התחילו לגלות חיבה לקטנטנות ואם בעבר היו בוחרים כאן בעיקר פרטנריות עם ישבן בולט כמו שאוהבים באגן הים התיכון כי זה מה שעשו כולם, לאחרונה נראה שהבחירות של האנשים תואמת הרבה יותר את לצרכים האמיתיים שלהם.
העניין הוא שעם כל הכבוד ליעילות, למימדים הקומפקטיים ולמראה המחוטב, מרבית הקטנות התגלו כדי מאכזבות מבחינת יכולות וביצועים במחוזות שמעבר לכרך העירוני.
עוד ב-mako רכב
מרוץ החימוש נמשך: אודי קטנה עם 525 כ"ס
מבחן דרכים: אודי S3 מול ב.מ.וו 135M
אודי מחממת את האווירה – S3 חדשה
אבל, בעוד שבהחלט אפשר להבין את הטענה של יצרני הרכב הגורסים שמנועים צנומים ודלי הספק הם חסכוניים ומספקים לקצב התנועה במרחב האורבני, אין ספק פעם שלעתים מתחשק לנו לפגוש איזו קטנטנה עם פלפל בתחת והספק מנוע לא ממש הגיוני ביחס למימדים הצנועים.
וכאן נכנסת לתמונה ה-S1 החדשה של אודי שמחתימה בימים אלה דרכון בלבנט ומבטיחה להעניק מקסימום דחף במינימום גודל.
עם מנוע 2 ליטרים מוגדש המוכר מהגולף GTI שמפיק בגרסה זו 231 כ"ס וגיר ידני, ה-S1 היא בהחלט שדה קטנה ומהירות תלת ספרתית תרשם על סיפונה בתוך 5.8 שניות בדרך למהירות מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש.
כדי להתמודד עם עדר הסוסים העצבני, ה-S1 מצידת המערכת הקוואטרו המפורסמת של אודי המעבירה דרך דיפרנציאל אלדקס רב מצמדי את הכוח לארבעת הגלגלים. כדי להתאים למערכת ההנעה הכפולה אודי שינתה את תצורת המתלה ממתלה קורת רוחב פשוט למתלה רב חיבורי מתקדם ובנוסף הונמך המרכב כולו.
כמו גרסאות ספורטיביות עדכניות נוספות של אודי גם ה-S1 הקטנה מצוידת במערכת מצבי הנהיגה Driving Select המאפשרת לשנות את כיול המנוע, רגישות המצערת, חדות הבולמים, תחושת ההיגוי ואפילו את הסאונד של המנוע בהתאם לאופי הנהיגה הרצוי בין שיוט נינוח לנהיגה דינמית בפול גז בכביש מפותל.
בנוסף, מערכת ההנעה הכפולה מציגה כיול עם נטיה להעביר יותר כוח לגלגלים האחוריים ומערכת נעילת דיפרנציאל אלקטרונית הניתנת לכיול בשני מצבים.
ה- S1 מציגה פרשנות כוחנית לעיצוב האלגנטי של ה-A1 ולבד מלוגו סדרת ה-S מקדימה ומאחור היא כוללת גם פגושים אגרסיביים יותר עם דפיוזר ענק מאחור, 4 יציאות מפלט, ספוילר, חצאיות צד, חישוקי 17' עם צמיגים נמוכי חתך, חלון גג פנורמי ופנסי קסנון עם תאורת LED מקדימה ומאחור.
בקבינה תמצאו מושבים ספורט עם ריפודי עור חלקי, מערכת מולטימדיה עם כניסה לנגנים ודיבורית בלוטות', גימורים מבריקים בגוון צבע הרכב ועוד.
המחיר, כצפוי, לא שווה לכל נפש ולא נראה כי יהיו לקוחות שיתלבטו בין קיה פיקנטו ל-S1, אבל עם תג מחיר של 231 אלף שקלים (אלפיה לכל סוס במנוע) היא ללא ספק מציעה, במונחים ישראליים, יחס מרשים למדי של ביצועים פר שקל.
"ההנעה הכפולה והמנוע החזק מייצרים ב-S1 חווית נהיגה המעמידה בצל את כל מכוניות הספורט המוכרות מסגמנט זה", טוען ניב אורון מנהל חטיבת אודי בישראל תוך שליחת רמז עבה לכיוונה של המיני קופר S. "ה-S1 נוחתת כאן לאחר הצלחה לא מבוטלת של ה-S3 החדשה בשוק הישראלי שנה האחרונה, ואנו באודי מאמינים שעם העיצוב המודגש והצבעוני שלה והביצועים הלוהטים, היא בהחלט תתרום למגמת הגידול במכירות שאנו חווים עם רכבי הספורט הקיצוניים של המותג".