רנו מגאן RS (צילום: נעם וינד)
צילום: נעם וינד
מספר חודשים לאחר שבמחלקת הספורט של רנו החליטו, כחלק ממתיחת הפנים של כל סדרת המגאן, לשדרג גם את ה-RS השרירנית, הצרפתיה הלוהטת חוזרת לארץ בשיא הקיץ כדי לחמם את שוק רכבי הספורט הגועש ממילא לאחר הגעתן לארץ בחודש שעבר של הטויוטה GT-86 וסובארו BRZ.

למגאן RS ששווקה כאן לא באמת היו חסרים סוסים באורווה עד כה, אבל כעת העדר שודרג ב-15 סוסים נמרצים נוספים המביאים את נתון ההספק של מנוע 2 הליטרים המוגדש ללא פחות מ-265 כ"ס ומומנט של 36.7 קג"מ.

השיפור בנתוני ההספק מביא עימו גם שיפור קל בביצועים וכעת הספורטאית הצרפתיה תחצה את קו ה-100 בספידומטר בתוך 6 שניות בדיוק (6.1 שניות בעבר) ולא תעצור עד שהספרות יראו לא פחות מ-254 קמ"ש.

רנו מגאן RS (צילום: נעם וינד)
נדרשות לא יותר מ-6 שניות כדי להגיע למהירות תלת ספרתית |צילום: נעם וינד

במצב נסיעה רגיל המנוע ימשיך להפיק 250 כ"ס אך לאחר שתלחצו על כפתור הספורט ניהול המנוע ישלח פקודה למגדש הטורבו שיעלה את לחץ הגדישה, למערכת הפליטה שתשמיע צליל בשרני יותר  ולמערכת בקרת האחיזה שתגלה מתירנות יתר.

בדומה ל-RS המוכרת, העיצוב של הגרסה מתוחת הפנים המבוסס על גרסת הקופה הוא אגרסיבי ולא משתמע לשני פנים. ה-RS מגיעה עם פגוש קדמי בולט, תאורת לד קבועה, חישוקי 18', בלמי בראמבו, חצאיות צד ואחוריים הכוללים פגוש עם יציאת מפלט ענקית במרכזו וספויילר.
תא הנוסעים מציג מושבים ספורטיביים, גימורים דמויי קרבון, חלון שמש פנורמי ומחשב דרך מיוחד המציג בזמן אמת נתונים שונים כגון כוחות תאוצה צדית, לחץ גדישה וזמני הקפת מסלול, ואף מאפשר לנהג כוונון של רגישות דוושות התאוצה והבלמים.

רנו מגאן RS (צילום: נעם וינד)
אווירה ספורטיבית |צילום: נעם וינד

גרסת ה-CUP תכלול בנוסף גם בולמים מוקשחים, מוטות מייצבים גדולים יותר, כיולי שלדה חדים יותר וחישוקי 18' בשחור מט עם צמיגים מעט רחבים יותר, מושבים בהשראת מושבי באקט, בלמי בראמבו עם דיסקים מחוררים ודיפרנציאל מוגבל החלקה.

בניגוד למכוניות ספורטיביות אחרות שלקוחות רבים קונים בשביל הפוזה או כדי להתהדר במותג "נכון ונחשב" למגאן RS יצאה תדמית של מכונית למקצוענים אותה קונים באמת מי שמעוניינים לנהוג.

בתור שכזאת, כפי שחווינו בעת השקתה בספרד לפני מספר חודשים, אין מנוס מלציין שמהנדסי מחלקת הספורט של רנו הצליחו במשימתם וה-RS וה-RS CUP החדשות הן לא רק מהירות יותר אלא גם מענגות יותר לנהיגה מבעבר.

מחירן של צמד הלוהטות בארץ הקודש יעמוד על 210 אלף שקלים לגרסת ה-RS ו-220 לגרסת הCUP. לא זול, אבל בהחלט מחיר המציב אותן בתחרות ישירה בעיקר מול צמד העולות החדשות מיפן הנמכרות בארץ במחירים שבין 220 ל-240 אלף שקלים אך גם מול מתחרות ותיקות כמו הגולף GTI שנמכרת במחירים שבין 197 ל-218 אלף שקלים והסיאט לאון קופרה R שנמכרת ב-215 אלף שקלים וחולקת עם ה-RS המחודשת את התואר "מכונית ההנעה הקדמית החזקה בישראל".

>> מגאן RS ו-RS CUP המחודשות במבחן לוהט במיוחד על מסלול מרוצים בספרד  

רנו מגאן RS (צילום: נעם וינד)
תחרות ישירה לטויוטה GT-86 וסובארו BRZ |צילום: נעם וינד