פולקסווגן אמארוק (צילום: ענבר רז)
צילום: ענבר רז
ארבע שנים לאחר שנחשף לראשונה ואחרי אינספור דחיות, טנדר הפיק-אפ של פולקסווגן מגיע סוף כל סוף לישראל.

אמנם לפולקסווגן יש מגוון רחב של רכבים מסחריים, אבל האמארוק (זאב באסקימוסית) מציג את הכניסה הראשונה שלה לסגמנט טנדרי הפיק- אפ הבינוניים. סגמנט שנחשב לבעל משמעות מיוחדת בשווקים מסוימים.

לארץ יגיע האמארוק מהמפעל בהאנובר שבגרמניה (בתחילת הדרך הטנדר יוצר במפעל פולקסווגן בארגנטינה) ובגרסה אחת בלבד שתציע שלדת סולם, קבינה כפולה, מנוע 2.0 ליטר טווין טורבו דיזל המפיק 180 כ"ס, הנעה כפולה ותיבת הילוכים אוטומטית עם לא פחות משמונה יחסי העברה המבטיחה עם נתון של 12.2 ק"מ לליטר בנהיגה משולבת את צריכת הדלק הטובה בסגמנט.

האמארוק הוא הטנדר השני מבין טנדרי הטון שמציע הנעה כפולה קבועה (מיצובישי האנטר היה הראשון), לכאורה ניתן לחשוב כי מדובר בתצורת הנעה שגורמת לבזבוז דלק ובלאי מכללים מיותר, אבל המציאות הוכיחה שהיא פותרת את בעיות האחיזה שמאפיינות את מרבית הטנדרים (הנוסעים בכביש בהנעה אחורית) בעת נסיעה עם ארגז ריק ממטען על אספלט חלקלק.

פולקסווגן אמארוק (צילום: ענבר רז)
נוכחות ראשונה של פולקסווגן בסגמט טנדרי הפיק-אפ|צילום: ענבר רז

עם זאת יש לציין כי תיבת העברה נטולת נעילה לדיפרנציאל המרכזי או הילוך כוח, אך בפולקסווגן טוענים כי אין צורך בהם הודות  לדיפרנציאל מרכזי מוגבל החלקה (טורסן), ושני ההילוכים הראשונים בגיר שהם בעלי יחס העברה קצר במיוחד. כמו כן גם האלקטרוניקה גויסה לשיפור רמת העבירות ולחיצה על כפתור Off Road מגבירה את רגישות בקרת האחיזה לסחרור של אחד הגלגלים ומשנה את אופי מערכת ה-ABS כך שתתאים לנהיגה בתנאי דרך בעלי אחיזה מוגבלת. לקשוחים באמת תוצע אופציה לנעילת דיפרנציאל אחורית חשמלית בתוספת תשלום.

תא הנוסעים של האמארוק צפוי להציע איכות פולקסווגנית והקפדה על פרטים אך מי שמצפה למשטחים עם חומרי דיפון רכים כמו שהורגלנו למצוא ברכבי הנוסעים של המותג עשוי להתאכזב. גם האבזור לא מרשים במיוחד וכולל בקרת אקלים מפוצלת, מערכת שמע עם שליטה מההגה, 4 כריות אוויר וחישוקים קלים.

פולקסווגן אמארוק (צילום: ענבר רז)
הנעה כפולה קבועה ודיפרנציאל מרכזי מוגבל החלקה|צילום: ענבר רז

הארגז מציע את שטח ההטענה הגדול ביותר בקרב סגמנט טנדרי הטון עם אורך של 155.5 ס"מ ורוחב של 162 ס"מ.

במחיר 264 אלף שקלים האמארוק יהיה ככל הנראה הטנדר היקר ביותר בישראל ועם גרסה אחת בלבד עם תג מחיר שלא ממש מתאים ללקוחות השוק המוסדי, קשה להאמין שהוא יאתגר את מוביל הסגמנט, האיסוזו די-מקס, ועל כן יעד מכירות של מקסימום 300 כלים בשנה נראה סביר למדי.

>> החיקוי הסיני לפולקסווגן אמארוק

פולקסווגן אמארוק (צילום: ענבר רז)
המחיר הגבוה לא מתאים ללקוחות מהשוק המוסדי|צילום: ענבר רז