אין תמונה
מחליפת האקסנט כאן

לאחר שלושה דורות שזכו בארץ להצלחה גדולה הושקה היום בארץ מחליפתה של האקסנט של יונדאי, ה-i25.
האקסנט הפכה לסיפור הצלחה בשוק המקומי מאז שנחתה כאן באמצע שנות התשעים והיא זו שנתנה ליונדאי דחיפה משמעותית להפיכתה של החברה מקוריאה ליצרנית לגיטימית בשוק המקומי.

האקסנט למעשה המציאה נישה חדשה של מכוניות בארץ - "משפחתית מינוס", תוך שימוש במאפיינים שכביכול היו אמורים להיות החסרונות שלה: גודלה המוגבל ופשטות מכלוליה.

אותה נישה חדשה זכתה לביקוש בקרב קהלים מסוימים כמו נשים שרצו רכב קצת יותר מרווח מסופר מיני אבל חששו שלא יצליחו להסתדר עם "משפחתית ענקית" ובעיקר ציי רכב וחברות ליסינג הודות ליכולת שלה לספק את המפרט של משפחתית אוטומטית ובמחיר מוזל. יתרה מכך, מיצובה מתחת למשפחתיות בגודל מלא אפשר גם ליצור הפרש מעמדות מתבקש בין עובדים/קצינים זוטרים (שנעו באקסנט) לבכירים יותר (שהתגלגלו במשפחומטית בגודל מלא).

האקסנט לא הייתה פסגה מוטורית בשום דרך שהיא אך כמו סוס עבודה חסר חן היא הייתה בחירה הגיונית שהציעה מבנה פשוט, מיעוט מכלולים שעלולים להתקלקל ואמינות במחוזות יפניים.

למרות הפער העצום בין דגמי יונדאי החדשים מסדרת i לאקסנט היא המשיכה להמכר כאן בכמויות גדולות עד סוף יצורה והביקוש עלה על המלאי המוגבל, מה שאילץ את כלמוביל היבואנית לוותר על זכיה בכמה מכרזים גדולים.

אין תמונה
מחליפת האקסנט כאן

היום, כאמור, מתחיל שיווקה של היורשת שמציגה כמו שאר הדגמים מהדור החדש של יונדאי קפיצת דרך משמעותית קדימה. בראש ובראשונה המכונית שירשה את האקסנט נראית מרשימה ומודרנית באופן משמעותי והרבה פחות אנמית מבעבר.
היא מציגה גם תפיחה בכל המימדים ועם בסיס גלגלים באורך 257 ס"מ ונתון אורך של 437 ס"מ היא קרובה מתמיד למימדים משפחתיים.

בגזרת המנועים האקסנט החדשה תציע 2 אופציות: מנוע 1.4 ליטר המפיק 109 כ"ס ומנוע בנפח 1.6 ליטרים המוכר לנו מהi30 שמפיק 124 כ"ס.
דגם ה-1.6 ליטר יגיע בשתי רמות אבזור.


הi25 מציגה גם שיפור משמעותי באיכות ומראה החומרים והגימור הפנימי של תא הנוסעים שהיה אחת הנקודות החלשות בכל הדורות של האקסנט.

במשך שנים נהנתה האקסנט מבלעדיות כמעט מוחלטת בנישת התת משפחתיות. כעת המצב שונה וה-i25 תצטרך להתמודד אל מול המאזדה 2 סדאן המפתיעה לטובה, הקיה ריו הנוכחית המוצעת ללקוחות מוסדיים במחירים אטרקטיביים והקיה ריו החדשה שמבוססת על הפלטפורמה והמכלולים של היונדאי i25, שהוצגה בתערוכת ז'נבה וצפויה להגיע לארץ לקראת סוף השנה.

מצד שני, ביונדאי מאמינים שבניגוד לאקסנט שנמכרה בעיקר לשוק המוסדי, חברות ליסינג והשכרה ה-i25 תזכה להצלחה גם בקרב לקוחות פרטיים.

מחירי ה-i25 יעמדו על 106,900 שקלים לגרסת ה1.4, 108,900 לגרסת ה1.6 (inspire) ו-109,900 ל 1.6 (premium).

יונדאי i25
ביונדאי מאמינים שה-i25 תזכה להצלחה גם בקרב הלקוחות הפרטיים

>>  משומשת על הכוונת: יונדאי אקסנט

>>  בואו לעשות "לייק" לעמוד הפייסבוק של mako רכב