תאונות קשות שהתרחשו לאחרונה, בהן היו מעורבים נהגים המובילים נוסעים לפרנסתם, מעלות תהיות האם בבואם לאחוז בהגה אותם נהגים מבינים את מידת האחריות המוטלת על כתפיהם ובהתאם לכך נוקטים משנה זהירות ותשומת לב מספקת מאחר שלמעשה חייהם של עשרות אנשים מופקדים בידיהם.
לכאורה, נהוג ליחס לנהגים גברים נטייה לביטחון עצמי מופרז ולפזיזות יתר אך תאונה שאירעה לפני מספר חודשים מוכיחה שגם בקרב נהגות האוטובוס יש כאלו שלא מקדישות את מלוא תשומת הלב לנעשה על הכביש.
המקרה אירע ברחוב דב גור באשדוד בעת שנהגת "אגד" בת 39 הגיעה עם האוטובוס שלה לצומת הרחוב והחלה בפניה מהירה ימינה, זאת מבלי להאט ולתת זכות קדימה להולכי רגל שהיו במקום. חיים סלוקי בן 77, שבדיוק החל לחצות את הכביש במעבר החציה, לא הספיק להגיע לצד השני כשהאוטובוס פגע בו בעוצמה רבה.
סלוקי נפגע מחזית האוטובוס, נפל על הכביש, נפגע באורח אנוש ופונה במהירות לבית החולים לקבלת טיפול רפואי, אך למרות מאמצי הרופאים לאחר יומיים סלוקי נפטר מפצעיו.
בוחני לשכת התנועה במשטרת מרחב לכיש פתחו בחקירה במסגרתה עיכבו את הנהגת על מנת לברר מדוע לא נתנה לסלוקי זכות קדימה.
חוקרי המשטרה לא השתכנעו במיוחד מגרסתה ובבדיקה התברר גם כי לנהגת יש לא פחות מ- 15 הרשעות תעבורה קודמות בגין כל מיני עבירות שביצעה בשנים האחרונות.
בהתאם לכך ועל פי המלצת הצוות שבחן את המקרה לעומקו אתמול הגישה פרקליטות מחוז הדרום כתב אישום נגד הנהגת לבית המשפט השלום באשקלון המייחס לה עבירה של נהיגה ברשלנות. מכתב האישום ניתן גם להבין כי על אף שמדובר בדרך עירונית, הנהגת לא הקפידה לנהוג במהירות שתאפשר לה לעצור את מוביל הנוסעים הגדול בבטחה.
התובעת, עו"ד ליאת שמיר-הירש, ביקשה מבית המשפט לפסול את רישיון הנהיגה של הנאשמת עד לסיום ההליכים המשפטיים נגדה. לטענת התובעת, שלל ההרשעות שיש בתיקה מעידות על אופי נהיגה רשלני ומסוכן.
המשפט צפוי להיפתח בקרוב.
>> מדוע רק ישראלים מעטים חוגרים חגורה באוטובוס?