מבול הדגמים והגרסאות של ב.מ.וו נמשך והמצטרף העדכני ביותר להיצע באולם התצוגה ברחוב המסגר הוא ה-X4 החדש, רכב פנאי המתבסס על ה-X3 ומציג שילוב בין נוכחות של רכב שטח לעיצוב בניחוחות קופה.
העיצוב שואב הרבה השראה מה-X6 שמציע תצורה דומה במימדים מגודלים המבוססים על ה-X5, ולפחות בתחילת הדרך רבים הרימו גבה והתקשו לעכל את השילוב המוזר שהיו מי שסברו שהוא וולגרי וסר טעם שמחבר בין סגנונות מנוגדים.
עוד ב-mako רכב
הבריח ב.מ.וו X6 בחלק האחורי של רכב מסחרי
ב.מ.וו תציג אח גדול ל-X5
בית המשפט: אופנועי ב.מ.וו לא גורמים לזיקפה
עם זאת, עם הצלחה גדולה לא מתווכחים אלא משכפלים ואחרי 7 שנים בהן ה-X6 זוכה לנתוני מכירות מאוד יפים, בב.מ.וו שיבטו את המתכון וחשפו את ה-X4 שמציע גובה לא שגרתי בסגמנט הפנאי, 1.62 מטרים בלבד, שמעניק לו יחד עם יחידות התאורה שנוגעות בגריל הכליות הגדול מראה ייחודי, לא שגרתי וכוחני.
בדומה ל-X3 עליו הוא מבוסס, גם ה-X4 יוצע כאן עם שלוש יחידות הנעה מוגדשות בנפח 2.0 ליטר: שתיים מהן חובבות בנזין בהספקים של 184 כ"ס בגרסת 20i או 245 כ"ס ב-28i ואחת לוגמת סולר בהספק 195 כ"ס בגרסת 20d.
כל הגרסאות משודכות לתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 יחסים ולהנעה כפולה קבועה מתוחכמת X-drive.
ה-X4 יוצע ברמת אבזור אחת שתכלול בקרת אקלים מפוצלת, ממשק I-drive עם מסך בגודל 6.5', בלוטות' ו-USB, שליטה מההגה במערכת השמע, מפתח חכם, ריפודים דמויי עור, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית (של מושב הנהג עם זיכרונות), משוטים להעברת הילוכים מההגה, בקרת שיוט, חישני גשם, אורות, חניה מלפנים ומאחור ולחץ אוויר בצמיגים, חלון שמש, דלת תא מטען חשמלית, מראות מתקפלות חשמלית, חישוקים בקוטר 18' ו-6 כריות אוויר. לדיזל נוספים גם פנסי קסנון בעוד לדגם הבנזין החזק חישוקים קלים בקוטר 19'.
מחיר ה-X4 מתחיל ב-340 אלף שקלים עבור גרסת 20i. גרסת הסולר תהיה שלכם בעבור 355 אלף שקלים, ואילו בעבור גרסת ה-28i הבכירה תאלצו להיפרד מ-385 אלף שקלים.
בהחלט לא מדובר במחירים שווים לכל נפש אך פער המחיר מה-X3 קטן מהבדל המחיר בין השניים באירופה.
ביבשת הישנה ה-X4 מתחרה בעיקר ברכבים כמו ריינג' רובר איווק ופורשה מקאן היקרים יותר, ואילו בארץ ב"דלק מוטורס" היבואנית מקווים שהוא יוכל להילחם בדומיננטיות הבלתי ניתנת לניפוץ של ה-Q5 של אודי בקרב לקוחות הפרימיום.