סאנגיונג
העיצוב אולי אפילו יותר מדי בנאלי
הדבר הראשון שצריך לציין בהקשרו של הקורנדו החדש של סאנגיונג ,ששיווקו מתחיל היום בארץ, הוא שמבחינה עיצובית מדובר בג'יפון סולידי, מכובד ודי סטנדרטי במראהו. החשיבות להדגיש זאת כבר בתחילת הדברים קריטית משום שעד היום העיצובים של דגמי החברה הקוריאנית היו בערך כל דבר חוץ מסטנדרטיים.

במשך לא מעט שנים החברה הקוריאנית הקטנה הלכה אחר אותו קו עיצובי בעיניים עצומות והצליחה להדהים, כל פעם מחדש, עם עיצוב הזוי, ביזארי וקשה לעיכול אחר, כשלפעמים זה היה מרחק נגיעה מבסדר כמו במקרה של הרקסטון שרק פרונט עם פנסים קדמיים משונים פגמו בעיצוב הכללי ולעיתים זה היה מפגן של מוזרות ממש לא נעימה לעין מכל עבר, כמו במקרה של הרדיוס, שהביאה אותו למקום של כבוד בצמרת של כמעט כל דירוג "המכוניות המכוערות בעולם "שנערך בשנים האחרונות.    

סאנגיונג
סוף סוף עיצוב שלא כואב בעין

הדבר הטרגי בכל הסיפור הוא שמתחת למראה הברווזון המכוער התחבאו לא פעם רכבי שטח ומיני-וואנים ממש לא רעים, אבל ככל הנראה העיצוב המשונה גרם ללקוחות להדיר רגליהם מאולמות התצוגה  ולהמנע מלרכוש את תוצרי החברה, מה שהוביל לבעית תזרים מזומנים ולמצב הכלכלי הלא פשוט אליו נקלעה החברה.

כעת, לאחר שמהינדרה ההודית תפסה את הפיקוד, משיקה סאנגיונג את הקורנדו החדש המבוסס על דגם התצוגה C200 שהחברה חשפה כבר בתערוכת פריז בשנת 2008.

סאנגיונג
מעבר לקו העיצובי החדש שנוטש את אזורי הביזאר גם מתחת לפני השטח הקורנדו מציג חידושים רבים בעבור החברה כמו נטישת מבנה השלדה הנפרדת שסאנגיונג דבקה בו במשך שנים, גם לאחר שמרבית מתחרותיה עבורו לתצורת מרכב אחוד לטובת שיפור יכולות הכביש ורמת הבטיחות על חשבון ירידה ביכולת בשטחים טכניים.

כעת עם מרכב אחוד, עיצוב נעים לעין, מנוע דיזל מסילה משולבת חדש המפיק 175 כ"ס ומומנט של 37 קג"מ, תיבת הילוכים אוטומטית עם 6 יחסי העברה, אבזור עשיר כסטנדרט הכולל: חישוקים קלים, גגון מסילות, בקרת אקלים דיגיטלית, מחשב דרך, בקרת שיוט חיישני רוורס, מערכת שמע עם כניסה לנגנים, דיבורית בלוטות' ועוד ובשילוב אפשרות לבחור בין גרסת הנעה קדמית לגרסת הנעה כפולה בטלקאר יבואנית סאנגיונג (וקיה) בישראל מאמינים כי, לראשונה מזה שנים, יש ברשותם רכב תחרותי שיכול להתחרות על ליבו של הלקוח הישראלי אל מול ג'יפונים כמו יונדאי ix35, ניסאן קשקאי וגם קיה ספורטאז' מבית. מחיר גרסת ה-2X4 יעמוד על 169 אלף שקלים ומחיר גרסת ה 4x4 שתכלול בנוסף למערכת ההנעה הכפולה גם חלון שמש פנורמי יעמוד על 179 אלף שקלים.

>> קיה ספורטאז' במבחן דרכים

 

סאנגיונג
169 אלף שקלים לגרסת ההנעה הקדמית, 179 לגרסה כפולת ההנעה