הסוזוקי סוויפט, אחת ממכוניות הסופר מיני הפופולאריות בישראל זכתה לדור חדש ששיווקו במחוזותינו מתחיל היום.
אמנם בכל הקשור למראה החיצוני קשה שלא להבחין בדמיון כמעט מוחלט לסוויפט המוכרת המשווקת כאן מאז 2005 אך ב"מכשירי תנועה" יבואנית סוזוקי, מתעקשים שמדובר בדור חדש לחלוטין ולא במתיחת פנים.

למרות הדמיון העיצובי הסוויפט החדשה ארוכה ב- 9 סנטימטרים מהדגם היוצא ובסיס הגלגלים מציג התארכות של 5 סנטימטרים. שאר המימדים נותרו קרובים לאלה של הדגם היוצא.

סוזוקי סוויפט
למרות הדמיון לדור היוצא מדובר במכונית חדשה

בסוזוקי מבטיחים שהסוויפט החדשה מרווחת, נוחה ושקטה מבעבר גם בזכות כיול מתלים רך יותר שהתאפשר בעקבות מעבר לשימוש במתכות קלות וחזקות במרכב המכונית.
מפרט הבטיחות השתפר וכולל כעת לא פחות מ 7 כריות אוויר וציון מקסימאלי של 5 כוכבים במבחני הריסוק של NCAP. שדרוג קל נרשם גם ברמות האבזור ואיכות החומרים בתא הנוסעים.

שינויים משמעותיים נרשמים בתא המנוע כשהמנוע החזק והנמרץ בנפח 1.5 ליטרים של הדגם היוצא מפנה את מקומו למנוע בנפח צנוע יותר של 1.25 ליטרים המוכר לנו מהאחות הקטנה - הספלאש.

הידידותיות לסביבה בהחלט שופרה עם פליטת מזהמים של 129 גק"מ, לעומת נתון של 153 גק"מ במנוע היוצא.שיפור משמעותי נרשם בגם בנתוני צריכת הדלק עם נתון רשמי משולב העומד כעת על כמעט 18 ק"מ לליטר.

כצפוי השיפור בנתונים הסביבתיים והקטנת נפח המנוע גובים את המחיר שלהם בגזרת הביצועים - הסוויפט החדשה חלשה ב- 9 כ"ס לעומת הדגם היוצא ומסתפקת ב- 94 כ"ס וההאצה למאה נמשכת כעת 13.5 שניות כמעט שתי שניות יותר מאשר בדגם הקודם.

הסוויפט תוצע בארץ כשהיא מצוידת בתיבת הילוכים אוטומטית עם 4 יחסי העברה ובשתי רמות גימור.

למרות השיפור בנתוני פליטת המזהמים המעניקים למכונית הנחת מיסוי גדולה מבעבר על פי תקנות המיסוי הירוק מחירה הרשמי של הסוויפט נותר כבעבר והיא תוצע במחיר של החל מ-104 שקל לרמת הגימור GLX.

אין תמונה
האם הלקוחות יסתפקו במנוע בנפח 1.2 ?

>> סוזוקי אלטו - המכונית הכי משפיעה על שוק הרכב בישראל ב-2010