אחרי שבשני דורותיה הקודמים נחשבה לתחבורה בסיסית ופשרה שעובדים זוטרים נאלצו לעכל בתמורה לכרטיס תדלוק חופשי, קיה חשפה אתמול בישראל את הדור החדש של הריו והבהירה לכולם שמדובר במשהו שונה לגמרי.
בראש ובראשונה אי אפשר שלא להתפעם מהמהפך העיצובי מהמראה המביך של הדור הראשון ודרך זה המשמים של הדור השני לכדי עיצוב מושך ומרשים שמבהיר מיד שמדובר במשהו אחר לגמרי.
לבד מעיצוב מרשים, הריו החדשה מציגה גם שיפור משמעותי במראה ואיכות החומרים בתא הנוסעים, באבזור וברמת הבטיחות הכוללת 6 כריות אוויר, מערכת בקרת אחיזה וציון של 5 כוכבים במבחני הריסוק של יורו NCAP. הריו החדשה תגיע לארץ בתצורות מרכב סדאן והאצ'בק, בשתי רמות גימור ועם 3 אופציות מנועים.
המנוע המרכזי יהיה מנוע בנזין בנפח 1.4 ליטרים המפיק 109 כ"ס שישודך לתיבת הילוכים אוטומטית המסתפקת ב-4 יחסי העברה.
הביצועים כוללים, לטענת היצרן, האצה למהירות תלת ספרתית בתוך 13.2 שניות, מהירות מרבית של 170 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 15 קילומטרים לליטר.
גרסה זו תוצע גם במרכב סדאן וגם בהאצ'בק וב-2 רמות גימור: LX שתכלול תאורת יום אופנתית בפנסים הקדמיים, 4 חלונות חשמליים, מחשב דרך, מערכת שמע MP3 עם חיבור לנגנים ואפשרות לתפעול מההגה.
רמת הגימור הבכירה EX תכלול בנוסף מערכת בקרת אקלים דיגיטלית, דיבורית בלוטות', חיישן גשם להפעלת המגבים, חיישן אורות, מראות מתקפלות חשמלית, גלגל הגה בציפוי עור, חישוקים מסגסוגת קלה בקוטר 16' וחלון גג חשמלי.
המחירים ינועו בין 99,900 ל- 101,900 לגרסת ההאצ'בק ובין 106,900 ל-108,000 לגרסת הסדאן.
תוצע גם גרסת דיזל שתגיע במרכב האצ'בק ותצויד במנוע המפיק 90 כ"ס, מומנט מרשים של 20.1 קג"מ וגיר ידני שמיועדת בעיקר לשוק המוניות (המחיר לציבור הרחב יעמוד על 113,400 שקלים).
בנוסף תוצע גם גרסה מוזלת של גרסת ההאצ'בק שתגיע עם גיר ידני ברמת הגימור הנמוכה ותצויד במנוע בנפח 1.25 ליטרים המוכר מהקיה פיקנטו המפיק 85 כ"ס.
נתוני הביצועים מספרים על זינוק למאה בתוך 13.1 שניות מהירות מרבית של 168 קמ"ש , צריכת דלק של 18 קילומטרים לליטר וציון ירוק נמוך במיוחד המציב אותה בקבוצה 2. מחירה של גרסה זו יעמוד על 81,900 שקלים.
מבחן דרכים לקיה ריו החדשה יתפרסם כאן ב-mako רכב בימים הקרובים.
>> דייט עם האחות הקטנה – קיה פיקנטו במבחן
>> המתחרות במבחן – יונדאי i25 מול מאזדה 2 סדאן