רעות הראל ואלפא מיטו (צילום: נעם וינד)
הזדמנות אטרקטיבית לשים את היד על מפתח לאלפא |צילום: נעם וינד
הויכוח האם אלפא רומיאו ראויה להיחשב כמותג פרימיום העומד בקו אחד עם אודי, ב.מ.וו, וולוו, לקסוס ואחרים כנראה לעולם לא יסתיים, אבל גם מי שעדיין מתעקש לזכור את האלפא סוד המחלידה מלפני יותר משלושה עשורים וגם מי שחושב שליין הדגמים המוגבל של אלפא פשוט לא מאפשר לה להיכלל בחבורת המותגים היוקרתית, מודה בכך שללא ספק המכוניות של אלפא מציעות ערך מוסף ברור על פני תוצרים של מותגים עממים.

יש מי שמציינים בעיקר את העיצוב, אחרים מדווחים על אופי מיוחד ויש מי שרואים ברכבי אלפא אבזר אופנתי מסוגנן ולא ראוותני מדי.
פרימיום או לא פרימיום, בכל מקרה, בניגוד לעבר, בשנים האחרונות התמחור הרשמי שלרכבי המותג היה גבוה למדי וביחד עם מספר דגמים מצומצם המכירות לא באמת מיצו את הפוטנציאל הגלום במותג בעל מורשת כל כך מפוארת.

כעת בסמל"ת, יבואנית אלפא רומיאו לישראל, מקווים שזה ישתנה בזכות גרסת כניסה חדשה ומוזלת למיטו עם תג מחיר של החל מ-116 אלף שקלים – המציב אותה בסביבת המחירים של קבוצת המשפחתיות הקטנות (סקודה ראפיד, קיה ריו, פיג'ו 301, יונדאי אקסנט ודומיהם).

מי שיהיה מוכן לוותר על צמד דלתות וגיר אוטומטי יוכל להצטייד בקטנה המסוגננת של אלפא בגרסת טווין איר, מדובר בגרסה המצוידת במנוע המסתפק ב-2 צילינדרים, אך בעזרת מגדש טורבו מפיק מנפח זעיר של 900 סמ"ק הספק של 105 כ"ס ומומנט של 14.8 קג"מ.

המנוע הייחודי זכה לשלל שבחים באירופה ואף במספר פרסים יוקרתיים. עם זאת אנחנו פחות התרשמנו ממנו כשבחנו גרסה מוחלשת שלו (85 כ"ס) בפיאט 500 הקטנה ולטעמנו הוא סובל מרצועת כוח קצרה מאוד המחייבת התעסקות בלתי פוסקת בתיבת ההילוכים.

אלפא מיטו  (צילום: אודליה כהן)
מיטו סקסית במחיר של משפחתית קטנה אפרורית |צילום: אודליה כהן

הנתונים היבשים על הנייר מצביעים על ביצועים סבירים אך לא מעבר לכך עם האצה ל-100 קמ"ש בתוך 11.4 שניות ומהירות מרבית של 184 קמ"ש.

נתוני צריכת הדלק הרשמיים מעולים ומציגים נתון משולב של 23.8 קילומטרים לליטר ונתון פליטת מזהמים של 99 גק"מ. אך הניסיון שלנו מה-500 עם המנוע הזה הראה מרחק קיצוני בין נתוני היצרן לצריכת הדלק בפועל בתנאי שימוש סטנדרטיים לחלוטין.

המיטו צנומת הנפח תוצע ב-2 רמות אבזור: ZAGATO שתכלול מערכת start&stop, בורר מצבי נהיגה DNA (המשפיע על קושי ההגה, ניהול המנוע, עוצמת הגדישה ותגובת המצערת), מחשב דרך, ספויילר אחורי, מראות צד בגימור אלומיניום מוברש, גלגל הגה מצופה עור ומערכת מולטימדיה מקורית משוכללת הכוללת מסך, 6 רמקולים, הפעלה מההגה, דיסק, כניסה לכל סוגי הנגנים וקישוריות בלוטות' מלאה כולל תפעול קולי.

רעות הראל ואלפא מיטו (צילום: נעם וינד)
איך היא תסתדר עם רק 2 צילינדרים? |צילום: נעם וינד

מפרט הבטיחות כולל שלל מערכות אלקטרוניות מתבקשות, 7 כריות אוויר וציון בטיחות מלא של 5 כוכבים במבחני הריסוק של יורו NCAP.

רמת הגימור MASSIMO ב-123 אלף שקלים תכלול בנוסף ריפודי מושבים מבד יוקרתי יותר, חלונות כהים, משענת יד מרכזית עם תא אחסון וחישוקי מגנזיום מתבקשים.

"אני מאמין שבאמצעות הגרסה החדשה הזו נוכל להכפיל את כמות המכירות של המיטו " ציין ניר בן שלמה מנהל חטיבת הרכבים הפרטיים בסמל"ת: "לאחר מו"מ ארוך עם היצרן האיטלקי הצלחנו להשיג למיטו מחיר כניסה אטרקטיבי שיוכל לאפשר לקהלים חדשים ומגוונים ליהנות מאלפא רומיאו"

>> בלונדינית פוגשת מיטו שחורה לדייט לוהט

רעות הראל ואלפא מיטו (צילום: נעם וינד)
בחירה של הלב |צילום: נעם וינד