חליבת הנהגים נמשכת במרץ. בשנת 2010 זינקו הכנסות המדינה ממיסוי רכב, לא כולל מיסוי דלק ומע"מ, בשיעור ריאלי של 14.51% והסתכמו ב-8.56 מיליארד שקל. כך עולה מדו"ח שנתי של רשות המסים. ההכנסות ממיסוי על חלפים עלו בשיעור של כ-5%.
עם זאת ברשות המסים מציינים, כי העלייה בהכנסות עדיין נמוכה מהעלייה בקצב המכירות ובערך הייבוא, בין השאר תודות למיסוי הירוק, דחף את השוק לרכישת מכוניות "ירוקות" וזולות יותר ששיעור המיסוי הריאלי המשוקלל שלהן (בניכוי המס הירוק) הוא פחות מ-60% לעומת המס "הרשמי" של 83%. על פי נתוני הרשות בחודשים האחרונים של השנה שעברה כ-60% מכלי הרכב המיובאים היו בקבוצות מיסוי נמוכות.
מקבלי רכב צמוד נוסעים כמעט פי 2 ממחזיקי רכב בבעלות פרטית
על פי נתוני רשות המסים חלה בשנה האחרונה ירידה בשיעור הרכישות של חברות הליסינג עבור ציי רכב מוסדיים, ובמקביל נרשמה עלייה משמעותית בהיקפים של "הליסינג לפרטיים". מהנתונים עולה גם כי מרחק הנסיעה השנתי הממוצע של רכבי ליסינג כפול כמעט מזו של כלי רכב בבעלות פרטית – כ-30,200 קילומטר בשנה לעומת כ-17,300 קילומטרים.
המחלבה: כך נראו הכנסות המדינה ממיסוי רכב ומיסוי נלווה בשנת 2010
הכנסות ממיסוי דלק: כ-14 מיליארד שקל
מס קנייה רכב: 8.557 מיליארד שקל (שינוי ריאלי: 14.51%+)
הכנסות משווי שימוש: כ-2.2 מיליארד שקל (משוער)
מכס על כלי רכב: 474 מיליון שקל (שינוי ריאלי: 10.71%+)
מס קניה חלפים: 291 מיליון שקל (שינוי ריאלי: 4.99%+)
מכס חלפים: 61 מיליון שקל (שינוי ריאלי: 12.26%+)
>> לא לבעלי לב חלש: איזה מכוניות אפשר לקנות בחו"ל במחיר של משפחתית ממוצעת בישראל