גט טקסי (צילום: ערן לם)
מי פנוי בסמארטפון? |צילום: ערן לם
בעבר, מי ששרצה לנסוע במונית היה צריך לבחור בין שתי דרכים לא יעילות במיוחד: האחת - לרדת לרחוב ולזנק לעבר כל מונית שחולפת באזור והשנייה - להתקשר לתחנת מוניות, לשמוע סדרן נרגן שצועק "מי פנוי בארלוזרוב" ונהגי מוניות מברברים בקשר ואז להמתין ולהמתין רק כדי להתבשר שאין מוניות פנויות בסביבה. 

כיום, בעבור רבים החוויות הללו הן לא יותר מזיכרון נוסטלגי רחוק וכשהם חושקים בנהג שיקח אותם למחוז חפצם כל שעליהם לעשות הוא להכנס לאפליקציה במכשיר הסמארטפון שלהם, ללחוץ "הזמן מונית" ולמעשה זהו. מכאן הטכנולוגיה עושה את העבודה ובעזרת שירותי מיקום האפליקציה מזהה את מיקומו המדויק של המזמין ובהתאם לכך שולחת לכיוונו את נהג המונית הקרוב ביותר בסביבה תוך כדי הצגת זמן ההגעה המשוער של המוניות ופרטי הנהג וסוג הרכב שצפוי להגיע.  

נהג המונית מצידו מצויד ב"קופסת נהג" יעודית לניהול הקריאות מהלקוחות הכוללת מסך מגע של 5 אינץ' המאפשרת לקבל את הקריאות על בסיס מיקום, מסוגלת לעזור בניווט ליעד בו ממתין הנוסע ואף מאפשרת פתרון פשוט במקרה של תשלום באשראי.

מסתבר שהשירות של "גט טקסי", שנראה שכבר מזמן הפך לחלק משגרת היום של משתמשי מוניות רבים, במיוחד באיזור המרכז, חוגג בימים אלה בסך הכל רק שנה להשקת פעילותו הרשמית בישראל שהחלה באוגוסט שעבר בגוש דן ולאחרונה התרחבה גם לאזורים נוספים.

"גט טקסי" אמנם אינה האפליקציה היחידה שמאפשרת להזמין מוניות בלחיצת כפתור מהסמארטפון אך בהחלט יצא לה שם של אחת המובילות בתחום.

Get Taxi
פעילות ענפה גם במוסקבה ולונדון

בסיכום שנה של פעילות מלאה בישראל בחברה מציינים בסיפוק מעל ל-200 אלף הורדות של האפליקציה ושיתוף פעולה עם 400 נהגי מוניות באזור גוש דן אליהם הצטרפו לאחרונה 50 נהגים מאזור ירושלים. בהמשך החברה מתכוונת להגדיל את הפריסה שלה לכל רחבי המדינה.

בישראל, תחנות מונית רגילות רבות רואות ב"גט טקסי" איום משמעותי לקיומן ובמקרים רבים אוסרות על נהגיהן לעבוד עם השירות. אבל למרות הלחץ של בעלי התחנות, ב"גט טקסי" מדווחים על ביקושים ערים בקרב הנהגים ורשימת המתנה של 200 נהגי מוניות נוספים שרוצים להצטרף למאגר הנהגים של האפליקציה.

במקביל להעמקת החדירה של השירות בישראל, בחברה מפעילים שירותים דומים גם בלונדון ובמוסקבה ובסך הכל בעזרת האפליקציה בוצעו בשנה החולפת ברחבי העלם כבר למעלה מ-300 אלף נסיעות.

בתוכנית העסקית של החברה, שהוקמה ב-2010 על ידי רועי מור ושחר וייסר וגייסה עד כה 30 מיליון דולר מהמיזמים ומחברת "אקסס אינדסטריז" שבבעלות המיליארדר לן בלובטניק, להשיק שירות מוניות דומה גם בערים נוספות באירופה ואף לחצות בשנה הבאה את האוקיאנוס האטלנטי ולהשיק פעילות גם בניו יורק.

>> צפו: תפס מונית בניו יורק וביקש מהנהג לנסוע ללוס אנג'לס